Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Egentlig ikke en sak jeg har tenkt over, så takk for det:)

Siden bilde 2 er det som ser best ut, er den eneste løsningen å kjøpe større bremser også når pengene strekker til :)

Så forøvrig at det var 25% på Ksport bremser på Gs nå.. Synd ikke pengene strekker til akkurat nå :(

Er det ikke slikt det alltid er? hehe må skaffe meg en reserve konto snart jeg tror jeg. En konto som er tilegnet slike "bra-tilbud-på-en-ting-jeg-har-lyst-på-til-bilen-som-budsjettet-ikke-setter-pris-på-akkuratt-nå" :D

Men kan hende det at bremsene ikke blir noe mer fremhevet av alternativ 2, men jeg ser for meg at de vil bli det på grunn av at det er mindre "bling" faktor i mørke felger kontra chromma felger...

(hmm, ett ord jeg aldri ville tro jeg kom til å bruke. "bling")

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

:-k

Bra med synspunkt.. Får det aldri skikkelig til uten flere par øyne.. :D

Dette med bremser er jo egentlig en ting jeg ikke har prioritert i det hele tatt, men i de felgene ser de ut som verdens minste bremser.. Er sikker på at jeg har langt mindre bremser enn 1,6 ltr C30'en til muttern..

Dessuten pleier pappa alltid si: "Du får ikke bremsa mer enn at det stastår.. Og det greier du med originale bremser" :lol:

Skrevet
:-k

Bra med synspunkt.. Får det aldri skikkelig til uten flere par øyne.. :D

Dette med bremser er jo egentlig en ting jeg ikke har prioritert i det hele tatt, men i de felgene ser de ut som verdens minste bremser.. Er sikker på at jeg har langt mindre bremser enn 1,6 ltr C30'en til muttern..

Dessuten pleier pappa alltid si: "Du får ikke bremsa mer enn at det stastår.. Og det greier du med originale bremser" :lol:

Hehe. kommer mye klokt fra den eldre garde :wink:

poenget med større bremser er vel ikke det å låse hjula, men heller det at det er en større flate å "bite" i for klossene, slikt at bremsene ikke må jobbe like hardt, og kan dermed holde riktig arbeidstemperatur mye lenger før de blir overopphetet og dårlige.

Tror du ikke?

uansett så er det vel mer for å bygge på det sportslige utseende du skal ha større bremser :wink:

Skrevet

Kun utseende ;)

Men er ikke dumt med tanke på at de store felgene er sinnsyke å bremse ned også.. Da jeg hadde byttet til 15" igjen, kjørte jeg ett stykke og kom til første krysset..Bremset helt vanlig og låste omtrent alle hjula.. Hang hvertfall i selen..

Så det er ikke tvil om at du må trøkke litt hardere med så store felger.. Ingen tvil..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...