doffa Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 Har sjekket det,reima er stram nok den.Begynner og bli ganske så lei nå. Ingen som vett det jeg spurte om i posten før denne? Noen som vett hva diameteren på hovedreimhjulet(det som står på veiva) på e36 og e46? Tro jeg har fått feil reimhjul er reim hjula like store? om dem er ulike sett det største på veiva og de minste på comp. visst ikke det funker er nokk reim hjulet på veiv for lite slik at du ikke får opp nok fart på compen. eller du kan sette på mindre reimhjul på comp det oxo hjelper på. hadde same plage jeg oxo. husk at med komp er det samme prinsippet som med en trå sykkel med gir. jo større hulet er på trøa og mindre bak fortere klare du å sykkle. Jeg tror problemet ligger i remhjula dine. dim på hjula er feil. ta mål av hjula og ring ess og hør om dem, er rett i forhold til det dem har på sine deler på hylla.
hiv2001 Skrevet November 11, 2008 Forfatter Skrevet November 11, 2008 Kompressoren er helt ny. Og reimhjulet til compen kjøpte jeg av ess. Men jeg har sikkert fått et reimhjul som er til e46, siden de ikke har compsett til e36. Det er derfor jeg lurer på dia på det reimhjulet som står på veiva. Vist det er forskjell på dia på e36 og e46 så er nok det som er problemet. Medforbehold om att det er større på e46.
doffa Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 da er det bare og prøve seg fram med forskjelige reim hjul. f.eks prøv ut dim på kompressor på rund 70 mm og dim på vei 90mm. hva er måla på den hjula du har nå? kan du skrive inn dem hær så skal jeg regne ut hvor store dem må vær for og ladde rund 0,8
hiv2001 Skrevet November 12, 2008 Forfatter Skrevet November 12, 2008 reimhjulet på veiva er ca 135mm og reimhjulet som jeg kjøpte av ess er 91,5mm.Det var de som sa jeg måtte ha det hjulet. max rpm på compen er 65000rpm. Se hva du finner ut doffa. Takker så mye.
doffa Skrevet November 13, 2008 Skrevet November 13, 2008 klare ikke å se om du har skrevet hva reim hjulet på kompen er? må vite sånn cirka. må vite det for og legge det inn data på pc`n vet du hvor mye luft kompen dytter per o/min?
hiv2001 Skrevet November 13, 2008 Forfatter Skrevet November 13, 2008 På veiva 135mm. På compen 91,5mm. Maximum airflow: 700 CFM * Maximum boost pressure: 20 PSI * Absolute maximum impeller speed: 65,000 RPM Adiabatic efficiency: 72% Nå har du alt du trenger.
Kentan-racing.com Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Faen.. bare en liten ting som slo meg.. plukk av trykk røret ut fra kompressoren.. så starter du opp og holder hånden forann og gir godt pådrag.. blåser den da eller? Begynnte og tenke og fundere i om du kanskje kunne ha fått en kompressor som går "feil" vei.. Kent
hiv2001 Skrevet November 14, 2008 Forfatter Skrevet November 14, 2008 Den går rett vei og blåser som bare det. Tror nok det er feil reimhjul på compen.
doffa Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 når får du bestillt deg nytt reim hjula på veiva da? Får håpe at jeg ikke har regnet heilt på jordet nå da.
hiv2001 Skrevet November 17, 2008 Forfatter Skrevet November 17, 2008 Hva fant du ut? doffa Det blir reimhjulet på compen som blir byttet ut, ikke på veiva.
doffa Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 fant ut såpass at om du har 153mm på veiva så skal du ha 0,79 på 6000o/min. da beholder du det du har på kompressoren. hvorfor bytter du på komp? hvor lite skal du ha det? 10,5
hiv2001 Skrevet November 18, 2008 Forfatter Skrevet November 18, 2008 Jeg må bruke det orginale oppsettet pga jeg har ac og. Har ikke plass til et extra hjul på veiva ser du. Og det er så mye lettere og bytte på compen. Kan du finne ut hvor mye mindre hjul jeg må ha på compen? Uten og forandre det jeg har på veiva. Det minste jeg kan få er på 65mm, men det tror jeg kommer til og lade alt for mye.
doffa Skrevet November 20, 2008 Skrevet November 20, 2008 du må nok ned på 57.5 mm ska det vær noe vits i å lage nytt reim hjul på comp. er det jeg kommer fram til på kalkisen min
Rayb Skrevet November 20, 2008 Skrevet November 20, 2008 Har du resirkulerende "dump" ventil på oppsettet ditt? Hvis du har det kan den være ødelagt (løs fjær) og slipper mye av trykket tilbake til innsuget...!? Bare en tanke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå