T.R.Melum Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 Skulle sjekke noen sikringer og da jeg satte på plass sikring nr.67 røyk den. Jeg oppdaget da at jeg hadde glemt å slå av tenninga før jeg nappa ut sikringen. Har nå erstattet sikringen men bilen vil ikke starte. Starteren går rundt men den bare kjinner... Alt annet på bilen virker, men den starter altså ikke. Hva kan ha skjedd? Kortslutning i elektrisiteten til motoren? De andre sikringene er hele. Sikring nr.67 (nr.5 fra høyre nederst), 5amp. Styrer innvendig speil, samt "dispos. antiavviamento"(på italiensk). Googlet meg fram til at det betyr noe om antistarter. Jeg har forøvrig aldri hørt om en antistarter før. Men det høres jo ut som det har noe med problemet med bilen å gjøre, for den starter jo ikke! Noen som vet?
Fuzzy Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 Har du prøvd å slå av tenninga, gå ut av bilen, låse den og så låse den opp igjen og så starte? (liksom ala restart på en PC)
tomerikk Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 Bør vel heller oversettes med startsperre.
Sir Hofstad Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 Høres ut som EWSIII har fått det, altså startsperre.
tomerikk Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 Prøv å ta nøkkel ut av tenningslås, koble ifra batteri en halvtime, sett i ny sikring og koble på batteriet igjen.
T.R.Melum Skrevet November 9, 2008 Forfatter Skrevet November 9, 2008 Prøv å ta nøkkel ut av tenningslås, koble ifra batteri en halvtime, sett i ny sikring og koble på batteriet igjen. Startsperre høres mer sansynlig ut ja! Googlet feil jeg da... Skal prøve å koble fra batteriet og teste på nytt om 30 min... Gikk ikke å bare låse og låse opp igjen nei. Takk for raske svar alle sammen.
T.R.Melum Skrevet November 9, 2008 Forfatter Skrevet November 9, 2008 Høres ut som EWSIII har fått det, altså startsperre. Om den er defekt, innebærer dette en omfattende rep?
Richie85 Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 Om den har kortsluttet, så hørtes det ille ut.. Du har ikke mulighet til å få tatt en diagnose av systemet? Dette er vel ikke spesielt hyggelig med tanke på at du har bilen til salgs heller kanskje? Sånt der er så møkk, får håpe du får orden på sakene!
T.R.Melum Skrevet November 9, 2008 Forfatter Skrevet November 9, 2008 Richie85: Hehe... ja, den ligger vel ut på autodb ennå ja, har tatt den vekk fra Finn. Skal uansett ikke selge før til vårs... Hofstad: Ja, jeg må jo få tatt en diagnose hvis den ikke starter etter jeg har koplet til batteriet igjen nå...
T.R.Melum Skrevet November 9, 2008 Forfatter Skrevet November 9, 2008 Startet ikke! Kan bilen kjinne på starteren om startsperren er defekt da?!
Richie85 Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 Skal uansett ikke selge før til vårs... Æsj da, jeg som håpet å få kjøpt bilen billig.. hehe Vil tro starteren vil la seg jobbe om sperra er defekt, for den skal vel bare hindre bilen i å starte.. jeg har BMW TIS her, kan se om det står noe om symptomene dine. Edit: var mest om koding av ny nøkler, men det trenger du nok ikke:P Får håpe diagnosen viser noen feil som du får rettet opp i Richard
T.R.Melum Skrevet November 9, 2008 Forfatter Skrevet November 9, 2008 Skal uansett ikke selge før til vårs... Æsj da, jeg som håpet å få kjøpt bilen billig.. hehe Vil tro starteren vil la seg jobbe om sperra er defekt, for den skal vel bare hindre bilen i å starte.. jeg har BMW TIS her, kan se om det står noe om symptomene dine. Bare gi bud du! Men ønsker å ha den igjennom vinteren selv. Byr du bra er den din! Flott at du gidder å sjekke....
Richie85 Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 Skal uansett ikke selge før til vårs... Æsj da, jeg som håpet å få kjøpt bilen billig.. hehe Vil tro starteren vil la seg jobbe om sperra er defekt, for den skal vel bare hindre bilen i å starte.. jeg har BMW TIS her, kan se om det står noe om symptomene dine. Bare gi bud du! Men ønsker å ha den igjennom vinteren selv. Byr du bra er den din! Flott at du gidder å sjekke.... Hehe, hvis du kjøper bilen min, så kan jeg kjøpe din;) Det er god deal! Knapt noen som ser at du har handlet ny.. hehe
tomerikk Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 Røyk sikringen igjen? Den går på starter ja men ingen tenning og innsprøytning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå