BRIO Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Det står en lapp ved påfyllingslokket. Mener det stod 92 til 98 okt. Ikke noe jeg har funnet på. Shell har V-Power 95 og V-Power super racing 99, eller noe slikt fantastisk. Er normalt å tro at tallene står for oktaninnholdet
Steffan C Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Det er nok enkelte som trur at det er forskjell på bensin men så er ikke tilfelle. I mange byer henter esso,statoil,shell etc ut bensin på det samme tankannlegget. Nå tilsetter shell et stoff i bensinen etter at det er kommet på tankbilen. Dette stoffet gjør at de kaller sin høyoktan for v/power. Om det er bra vet jeg ikke. Har aldri prøvd det. Stemmer meget bra . Alle selskaper henter bensin som vi produserer (Esso) her på sentrale Østlandet. Blir tilsatt et addetiv ved lasting på tankbilen, som er eneste forskjell på 92, 95 og 98 okt. hos de forskjellige selskapene. Alle produsenter har mange strenge internationale spec'r for blanding av all drivstoff. Så om bensinen er produsert her (Slagentangen) eller på Mongstad, spiller ingen rolle for kvaliteten. Er ikke produksjonen sertifisert og godkjent, blir det ikke solgt og produksjon må korrigeres. Så til alle dere som putter 98 okt på en BMW med bankesensor. Kansje dere merker en liten reduksjon i forbruk, pga. noe høyere energi innhold. Men det taper dere igjen ift. pumpeprisen, som øker drivstoffutgiftene deres mye i løpet av et år
olemt Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 Har prøvd både 95 oktan og 99 V-Power Super Racing (kult navn) på min 520IA siste måned. Kjørestrekningene er like og temperatur og slikt har vært direkte sammenlignbart. Kun meg i bilen, stort sett. Snittforbruk med 95 oktan 11,4 pr 100 km Snittforbruk med 99 osv 10,6 pr 100 km Verifisert ved tanking, kjørecomputeren er dønn nøyaktig. Har ikke opplevd det på andre biler... Så det går vel opp i opp ca. Merker ikke stor forskjell på motoren. Synes den trekker bedre på lave turtall, litt piggere ved igangsetting. Ellers er det ikke noen forskjell. Men så pass reduksjon i forbruk kan jo være tegn på at motoren har det bra, og det er jo bra sett i lengre perspektiv.
MGR Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 de testet det på top gear eller fifth gear. kjørte 3 forskjellige biler på dyno test. på den bensinen som var "ambefalt" av fabrikant, også prøvde de noe ala shell v power 99. og de fikk vel ca 10-15hk mer med shell v power på en impreza. så kan jo ikke vær helt tull? har lenge lurt på om jeg skulle prøvd en tank med det men^^
///Mysild Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 kjører konstant 98/99 på min... slipper mye av den puttringen i eksosen også... syntes bilen sviver litt finere med høyere oktantall...
Deep Dish Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 de testet det på top gear eller fifth gear. kjørte 3 forskjellige biler på dyno test. på den bensinen som var "ambefalt" av fabrikant, også prøvde de noe ala shell v power 99. og de fikk vel ca 10-15hk mer med shell v power på en impreza. så kan jo ikke vær helt tull? har lenge lurt på om jeg skulle prøvd en tank med det men^^
aottesen Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 de testet det på top gear eller fifth gear. kjørte 3 forskjellige biler på dyno test. på den bensinen som var "ambefalt" av fabrikant, også prøvde de noe ala shell v power 99. og de fikk vel ca 10-15hk mer med shell v power på en impreza. så kan jo ikke vær helt tull? har lenge lurt på om jeg skulle prøvd en tank med det men^^ Nå skal det også nevnes at de over hodet ikke hentet ut så mye som en ponni ekstra på de øvrige bilene i testen. Grunnen til at Imprezaen hentet ut "det lille ekstra", var rett og slett fordi motoren var tunet til å utnytte det høyere oktantallet i bensinen, noe de andre motorene var langt i fra å klare. Men, sant det - Imprezaen hentet 10-15 hk ekstra.
z3owner Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 merker en tydelig forskjell når jeg tanker med 99 v-power, bilen går bedre ,jevnere og akselerer bedre opplever jeg det som.. z3, 1.9l
GeirAndre Skrevet Mai 26, 2009 Skrevet Mai 26, 2009 prøvde 99 vpower med oktanbooster fra stc, merka stor forskjell, motoren gikk faktisk bedre, pluss det kom stikkflammer ved giring ved høyt turtall,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå