Gå til innhold

Helvete....traff et rådyr!

Anbefalte innlegg

Skrevet

På vei hjem fra jobb i sted løp et jævla rådyr ut rett foran bilen! Hun var død som en stein da jeg gikk ut av bilen for å sjekke..fæle greier. Men bilen fikk overraskende små skader heldigvis..traff på høyre side foran, så høyre frontlys røk jo, og skjerm og panser ble bulket. Støtfangeren er så vidt jeg kan se like hel. Ganske utrolig egentlig, støtfangerene på mange biler i dag er jo laget av tynn jallaplast. Tydelig at BMW bygger solide saker ja! :) Traff vel i 50 eller noe deromkring. Hadde ikke sjans til å reagere, den idioten av et dyr løp ut da jeg var 5-10m unna. Rakk så vidt å flytte foten over til bremsen før det sa bang. Pokker så irriterende!!

Noen som vet om denne slags skader dekkes av delkasko? Så vidt jeg kan se mister man ihvertfall ikke bonus ved påkjørsel av dyr..

I samme slengen, noen som vet om et bra verksted for å fikse denslags i Oslo-området?

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har også tatt et rådyr engang. Fangeren overlevte, men grillen og lyktene gikk det værre med.

Hele dyret ble "spist" spist av bilen. Måtte dra henne ut av motorrommet igen da hun forsvant inn i grillen... "Schwooop" borte var bambi.

Var litt artig der og da, kunne ikke annet enn å flire, hive henne i grøfta og kjøre videre etter jeg hadde ringt politiet.

Men er fort gjort og skumle saker, kunne fort vært en elg som hoppa ut i veien, og den hadde ikke blitt slukt av bilen.

Skrevet

Har en Ford Taunus 1965 modell jeg bruker til å jakte hjort med. 1 så langt i år. Hvis noen i Hardangerområdet driver med jakt ,og skulle tilfeldigvis skyte en hjort med en pyntelist i krom festet til den er jeg svært interessert i denne pyntelisten. Hjorten stakk av med den nemlig.

Skrevet
Har en Ford Taunus 1965 modell jeg bruker til å jakte hjort med. 1 så langt i år. Hvis noen i Hardangerområdet driver med jakt ,og skulle tilfeldigvis skyte en hjort med en pyntelist i krom festet til den er jeg svært interessert i denne pyntelisten. Hjorten stakk av med den nemlig.

HAHAHAHA, du kødder? :lol:

Skrevet
Noen som vet om denne slags skader dekkes av delkasko? Så vidt jeg kan se mister man ihvertfall ikke bonus ved påkjørsel av dyr..

Kjørte på et rådyr for ca 1 år siden, så for Gjensidige sin del vet jeg hva som gjelder, og delkasko dekker ikke. Du må ha full kasko for å få dekket dette

I tillegg trenger du erklæring fra Viltnemnda for å slippe egenandel og bonustap.

Dette er i hvert fall praksis i Gjensidige, regner med at andre selskaper følger samme policy

Så dersom du har kun delkasko og ingen "lapp" fra Viltnemda, så er du nok ille ute dessverre

Skrevet
Husk at hvis du kjører på et vilt, er du pliktig til å varsle Viltnemda hvis du tror dyret er skadet og har løpt til skogs..

Dessverre er det mange som driter i det.

Hittil under jakta her oppe er det tatt minst 3 dyr med gamle skader etter påkjørsel.

Skrevet

surt... men å kalle rådyret for en jævel og diverse er jo litt drøyt... du som kjører på "dyrenes") område, og du burde kjørt mer hensynsfullt.... (jajaja, vet jeg snakker som purken, men det er jo sant, ikke vel?)

Skrevet

Det er igrunn ikke det. Kjørte faktisk i fartsgrensen på stedet, siden det var uoversiktlig. Likevel hadde jeg ikke sjans til å stoppe. Varslet selvfølgelig politi og viltnemda med en gang! :)

Skrevet

Jeg har hatt to nestenulykker med rådyr så langt i år, og fikk bekreftet av bremsene mine fungerer.

Begge gangene ventet de til de var ca. 15 meter foran bilen, slik at jeg flyttet alt i bagasjerommet frem i bilen og pulsen steg betraktelig.

Men alt fint med både dyr og bil :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...