semmern Skrevet November 10, 2008 Forfatter Skrevet November 10, 2008 du skjønte hva jeg mente vil ikke lage diskusjon.... har du bilder av bilen? Jepp.. Nå er den hos Arne Gulbrandsen og får satt på Bambi-plaster Ferdig til fredag forhåpentligvis, det var traumatisk nok for meg å ta t-bane, buss og trikk for å komme meg hjem. Hvorfor ta kollektivt når man kan kjøre?
kbpE30 Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 fikk et ublidt møte med en elg ca 3 år siden... var haldig vis en omega:) fikk d på vilt førsikring:P
///Mysild Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 bare ta bilder fra den ene sia, så kan man jo ikke se noen skade hehe...
Andreas1 Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Kjørt på elg, rådyr, grevlinger og noen andre lavtgående dyr. Eneste jeg har fått dekket var for elgen (fullkasko).
///Mysild Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Kjørt på elg, rådyr, grevlinger og noen andre lavtgående dyr.Eneste jeg har fått dekket var for elgen (fullkasko). der er ikke meningen å treffe dyrene
pål Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Kjørte på en katt en gang. Den sprakk innerskjermen på bilen min, da den traff høyreside av framfangeren, men den ble deretter truffet av hjulet. Katt-E30 1-1 God med ordentlig stål bil.
Simpel Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Har en feit rotte og et nusselig lite ekorn på trofehylla og.
KenVH Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 har katta til postamnpat og den bedre halvdelen til snipp på samvittigheten. holder meg til dyr som går under fangern, men er mindre enn hjulet. billigst sånn.
Andreas1 Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Kjørt på elg, rådyr, grevlinger og noen andre lavtgående dyr.Eneste jeg har fått dekket var for elgen (fullkasko). der er ikke meningen å treffe dyrene He-he! Elgen var forsåvidt grei nok for den kom løpende ut av skogholtet som en deltager i 100-meter hekk under elgjakten i 1990, men det er værre med dyr som kommer seg under autovernet. Hvis du hadde hatt et snev av sjans til å se dyrene ellers under normale skumringsforhold er iallafall det snevet borte med autovern. Når du kjører ser du bare autovernet som en lang horisontal stripe og stolpene som står visuelt tett-i-tett bortover helt til det plutselig kommer et rådyr eller en rev ut i veibanen under autovernet og *KA-PANG!!!* . Det burde vært en form for markerte plexi-plater fra autovernet og ned mot bakken slik at smådyrene ikke kommer under, og heller lagt noen seriøse drensrør med passende avstand under bakken bortover slik at underskogens dyr kunne gått der i stedet (elgen hopper over autovernet uansett og rådyrene ville med denne løsningen kanskje tenkt seg om).
///Mysild Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Kjørt på elg, rådyr, grevlinger og noen andre lavtgående dyr.Eneste jeg har fått dekket var for elgen (fullkasko). der er ikke meningen å treffe dyrene He-he! Elgen var forsåvidt grei nok for den kom løpende ut av skogholtet som en deltager i 100-meter hekk under elgjakten i 1990, men det er værre med dyr som kommer seg under autovernet. Hvis du hadde hatt et snev av sjans til å se dyrene ellers under normale skumringsforhold er iallafall det snevet borte med autovern. Når du kjører ser du bare autovernet som en lang horisontal stripe og stolpene som står visuelt tett-i-tett bortover helt til det plutselig kommer et rådyr eller en rev ut i veibanen under autovernet og *KA-PANG!!!* . Det burde vært en form for markerte plexi-plater fra autovernet og ned mot bakken slik at smådyrene ikke kommer under, og heller lagt noen seriøse drensrør med passende avstand under bakken bortover slik at underskogens dyr kunne gått der i stedet (elgen hopper over autovernet uansett og rådyrene ville med denne løsningen kanskje tenkt seg om). hehe... off... men du vet, alt koster penger
Hansh Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Har bare et lite ekkorn på samvittigheten, i Karasjok i sommer av alle steder.. - Tillegg til at jeg har gitt en del fugler noe ekstra løft under vingene til tider. - Men har vært nært ganske mye i alle størrelsesordner, og det er ikke veldig gøy når en elg hopper frem foran bilen! - Ikke snøras heller for den saks skyld..
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Har holdt på å kjøre på et ekorn og ei lita mus, den var forresten helt hvit! Men begge dyrene slapp unna med skrekken da de var heldige å komme under støtfangeren når jeg kjørte. Har forresten vært med en kompiss når elgen testa høydehopp over autovern. Skjønner godt hvorfor man ikke vil ha en elg gjennom frontruta
semmern Skrevet November 14, 2008 Forfatter Skrevet November 14, 2008 Da var bilen tilbake fra Arne Gulbrandsen.. reparasjonene kom på den nette sum av 42 000kr! Og det var inkludert 20% rabatt på det meste!! Men det jævla dyret hadde bulket rammen som radiatoren sitter på, og dratt med seg noen av rørene til ACen, de som sitter bak høyre frontlykt, for de som er kjent nedi motorrommet på E39 Men men..bilen er tilbake, og jeg er fornøyd, om ikke lommeboken min er det! Hehe
TheBirg Skrevet November 15, 2008 Skrevet November 15, 2008 Synd med bilen din. Prisen er jo helt hinsidiges !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå