///Mysild Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 folk sier forskjellig... powerflex (lilla da seff) eller orginale m3, og e30 bærearmer og litt slikt... noen som har noen formeninger, og evt priser og plasser å handle... tenkte å bytte alle foran... eksentriske skal visst også hjelpe på understyring !? drit i komfort, her skal der være stivest og best mulig... har bilstein b8 dempere, 70/40 senk... så noe som kan passe mot dette...
Olelink Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 E36 M3 topplager gir mer Caster altså mer selvoppretting da toppen av demperen blir flyttet lengre bak mot fører. Dette kan jo stilles enda mer hvis man går for justerbare men M3 topplagret er nå ett godt utgangspunk for allroundbruk så man slipper å justere seg helt vill
Olelink Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Ellers kan det jo nevnes at tårn stiver (som du mysild kanskje har men deler nå dette med de som ikke har ) hjelper bilen din veldig hvis den er senka, han som retta opp 325'en som driver med oppretting kunne fortelle at han også hadde drevt litt med 4-hjulskontroll og det var faktisk merkbar forskjell mellom biler som var blitt senket og de som ikke var det i om fjærtårnene hadde seget nærmere hverandre av materialtretthet siden det tydeligvis gav mer belastning å kjøre senk, dette unngår man jo med en tårnstiver. Derfor er ikke tårnstiver bare en god innvestering (da de er forholdsvis billige) i å få litt stivere bil, den hjelper også bilen å holde seg bedre over årene den skal kjøres med senk NB! Høres kanskje dramatisk ut at fjærtårnene har seget nermere hverandre, men er ikke snakk om noe synbart, men i omfang micrometer kanskje millimeter. Men det kan være nok til og ødlegge mye kjøreegenskaper.
///Mysild Skrevet November 10, 2008 Forfatter Skrevet November 10, 2008 jupp... vurderer å kjøpe sånn justering... stabstag har jeg vettu men tenkte på foringer i bærearmer og slikt jeg... men takk for deling
Olelink Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 jupp... vurderer å kjøpe sånn justering... stabstag har jeg vettu men tenkte på foringer i bærearmer og slikt jeg... men takk for deling regna med du hadde det, men benyttet anledningen til og dele litt med andre også er selv spent på hva som dukker opp her av tips for forstilling mtp foringer GT'n har noen som er modne for skift.
Breitling Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Har drevet å undersøkt litt om akkurat det samme, og etter å ha fått tips fra brukere på M5forum så valgte jeg å gå for E30 bærebroer, lilla powerflex (både til bakerste bærefeste (excentrisk) og stabstag). Har ikke fått det montert ennå men skal si ifra om hvordan det ble. OleLink kom med et godt poeng ang M3 topplager, blir vel nødt til å bestille slike også
///Mysild Skrevet November 10, 2008 Forfatter Skrevet November 10, 2008 bare så det er sagt, så er det m3 3.2 han tenker på hvor kjøpte du foringene? ser det har på gs, men er litt usikker på hva jeg skal ha
Breitling Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Bestillte fra Koed. Gs er blitt dyre syns jeg
///Mysild Skrevet November 10, 2008 Forfatter Skrevet November 10, 2008 men du... hmmm.... skjønner ikke så mye av de bildene... er det bare en foring foran på e36? resten er bærearmsforinger som ikke kan kjøpes som powerflex? eller ser jeg feil på bildene.... http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/5323.jpg
Breitling Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 men du... hmmm.... skjønner ikke så mye av de bildene... er det bare en foring foran på e36? resten er bærearmsforinger som ikke kan kjøpes som powerflex? eller ser jeg feil på bildene....http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/5323.jpg Er den bakre foringa som powerflex leverer, samt stabstagforingene. De resterende ville jeg ha bestillt fra M3. Selv bytter jeg bare de bakre bærearmsforingene og stabstagforingene, samt støttestag m/foring til stabstag EDIT: Post nummer 400
hagenisse Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Jeg hadde powerflex på isbilen jeg hadde. Det fungerte greit og de datt aldri ut slik enkelte rapporterer om. Men.. det er ingen enorm forskjell fra nye orginalforinger. Kun de to i bakkant av bærearmen og evnt på stabstagene ja. E36 trenger mye mer camber enn orginalt foran for å ikke ploge rett frem i svinger. Camberplater er det greieste for en bil som hovedsaklig går på vei, da det har lite for seg å kjøre med masse negativ camber til vanlig.
///Mysild Skrevet November 10, 2008 Forfatter Skrevet November 10, 2008 bak er alt tight og fin på min, men da blir det å bestille e30 m3 bærearm foran, og de to til foran... ble jo billigere enn forventa hehe... støttestaget har jeg just bytta... har en dunkelyd som kommer når jeg bremser og kjører på humper, og det er ikke topplageret... så må vel være noe på bærearmen som lager lyd
///Mysild Skrevet November 10, 2008 Forfatter Skrevet November 10, 2008 Jeg hadde powerflex på isbilen jeg hadde. Det fungerte greit og de datt aldri ut slik enkelte rapporterer om. Men.. det er ingen enorm forskjell fra nye orginalforinger. Kun de to i bakkant av bærearmen og evnt på stabstagene ja. E36 trenger mye mer camber enn orginalt foran for å ikke ploge rett frem i svinger. Camberplater er det greieste for en bil som hovedsaklig går på vei, da det har lite for seg å kjøre med masse negativ camber til vanlig. har lilla i de fra før, men kan være de er dårlige, for kikke litt i vinter... hehe... camber ja, du sier noe der... får kanskje invistere i topplagerene...
Olelink Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 bare så det er sagt, så er det m3 3.2 han tenker på hvor kjøpte du foringene? ser det har på gs, men er litt usikker på hva jeg skal ha Nja, var nå orginale topplager til 3.0 de jeg bestilte til 325'en i den tid, Og de hadde annen caster enn org 325. Men er de på 3.2 annerledes fra 3.0 altså?
///Mysild Skrevet November 14, 2008 Forfatter Skrevet November 14, 2008 jepp... de på 3.2 er skjøvet lenger bak... slikt at hele fjær/demper systemet legges mer bakover...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå