Gå til innhold

E30 "M3" prosjekt avd. Sunnfjord - S50B32


G-RACING
 Share

Anbefalte innlegg

Då var litt av drømmen oppfylt. Kjøpte denne bilen av M3 Yngve her på forumet, og fekk den frakta gjennom eit lokalt transportbyrå fra Larvik til Førde forrige fredag.

Dette er ein 320i 84 modell, total ombygd karrosserimessig til M3. Skjermer og C-stolpe er av stål og skifta av opprettar. Orginale fangara samt sideskjørt fulgte med.

Bilen manglar motor, gear, diff, interiør (nyleg innkjøpt), skikkelig understell samt en stor porsjon kjærleik og masse duppedittar.

Planer for bilen frammover er å samle inn alt av deler som manglar, der hovedpri vil bli motor og understell, etter dette kjem det lakk. Ser for meg å få godkjent bilen med ein M50 motor.

Brukt M3 interiør vart henta i Bergen forrige veke, dette skal eg trekke opp i skinn to farget svart med rødt i midten, synest dette vil kle bilen som i framtida vil bli svart blank.

Største minus så langt (veit der er uenighet) på bilen er at der manglar takluke, ingen e30 uten vippen på taket. Til helga kapper eg tak av en delebil med soltak, så da starter jobben med å skifte takplate.

Sålangt har eg ikke gjort anna enn å skrape techtyl og støydemping. Plenlegg å få snudd bilen opp-ned for å få renska alt av overflaterust og techtyl, for så å lakkere den i bilens farge under.

Har lagt ved nokre bilde frå salgstråden, då eg ikke har fått tatt noken sjølv endå.

Setter stor pris på innspill og tips om deler dere ser jeg kan ha behov for!

Salgsannonse: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=9" onclick="window.open(this.href);return false; ... 30&start=0

Flere bilde kjem fortløpande.

nh6o3rgume517kiexzlt.jpg
n97kq54tn7cvye6s9qea.jpg
3scfmedcwje5o9ebqcjq.jpg
syomda2p7yb6k9qp0jyf.jpg
27wzqg5zly9ugilh2ydf.jpg
jfhyyhtph6cs5z1qqjcg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vist du skulle sette i luke, hadde jeg ikke solgt den til deg, he he. :D MÅ IKKE GJØRE DET. Luke er for biler som kjøres vær dag. Å nesten alle E30er har luke. Men smaken er som baken. Men liker at bilen skal bygges til bil igjen. Skal gråte når jeg ser den jævla luka de på. Haper taket slår seg, å du aldrig får sparklett det fint, at lakken kommer til å koke rundt taket, er heltsikkert. :D Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vist du skulle sette i luke, hadde jeg ikke solgt den til deg, he he. :D MÅ IKKE GJØRE DET. Luke er for biler som kjøres vær dag. Å nesten alle E30er har luke. Men smaken er som baken. Men liker at bilen skal bygges til bil igjen. Skal gråte når jeg ser den jævla luka de på. Haper taket slår seg, å du aldrig får sparklett det fint, at lakken kommer til å koke rundt taket, er heltsikkert. :D Lykke til

Helt enig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vist du skulle sette i luke, hadde jeg ikke solgt den til deg, he he. :D MÅ IKKE GJØRE DET. Luke er for biler som kjøres vær dag. Å nesten alle E30er har luke. Men smaken er som baken. Men liker at bilen skal bygges til bil igjen. Skal gråte når jeg ser den jævla luka de på. Haper taket slår seg, å du aldrig får sparklett det fint, at lakken kommer til å koke rundt taket, er heltsikkert. :D Lykke til

Var nokk derfor jeg venta med å si det før handelen var i boks! :D

Takplata skal skiftes på riktig måte, så noen koking får du nokk aldri se!

Du kan jo få kjøpe den gamle takplata..HAHA :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sak du bruke bilen til løps/bane bil er tak luke lite vits. veier 20-25 kg. i forhold til ett tak uten luke. hadde det vært meg hadde jeg kasta luka i havet. takluke er ut på sportsbil.

Smaken er som baken, forstår alt dette, men bilen blir nokk ingen typisk banebil. Dette blir en godværsdag bil, og da er jo det alltids greit å få lufta ut litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt E30 M3 uten luke hadde jeg sannelig beholdt taket sånn. Har luke på min. Vurdert å kvitte meg med den, men å skifte takplate er uaktuelt just nu iallfall... nå kommer jeg til å bruke min daglig omtrent da, så en luke er jo fint... selvom den veier mye. Men det tar man jo igjen andre steder.

Lykke til med prosjektet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...