Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte meg en BMW 318 e46 1990 for ca 3-4 måneder siden, i kaldere tider ble det en del dugg i vinduene.

Jeg tok ut mattene i framsetene og kjente at det var søkk vått nede i fotplassen til førersetet.

Så jeg prøvde å finne ut hvor det lakk ved at en satt inni bilen og en annen spylte med vannslange. på venstre side hos føreren sildret det inn vann ved dørkarmen i en sjøt av to plastikdeler til døren.

Jeg tok en svartsekk og la i dørkarmen og ut av døra. Etter det kom det ikke noe vann inn, så det må være en konstruksjonsfeil her som gjør at vannet renner inn istede for ut!

Senere fant jeg også ut at det va søkk vått i passasjer fotplassen, men har enda ikke funnet ut eller lett nå mye etter hvor det lekker til den siden av bila.

Noen andre som har hatt dette problemet med samme bil, eller veit om det er en lett sak og ordne?

Skrevet

Er nok membran som ligger i dørene som er gåen. Dette er en svakhet på enkelte BMWer ser det ut for. Skal inn på verksted med min E39 for og skifte på en bakdør.

Skrevet

Har dette på min e46, elendig design av dørene. Jeg har tettet/limt dette selv og gått over alle dørene. Brukte fugemasse, 3M som også benyttes for glassmontasje. En kan sikkert bruke andre typer eks Sikaflex 291 som vil lime godt.

Skrevet

Du kunne ikke si meg hvor jeg skal tette/lime? evt gi meg et bilda av plassen hvor jeg skal gjøre det? er liksom ikke bombe sikker på hvor det er.

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...