KenVH Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 har en e39 530 med M-understell. hadde..rettelse, har den "klassiske" raklinga fra understellet foran som om lenkearmene til stabstaget foran skulle være slarkete. invisterte i nye lenkearmer og fikk byttet disse. men hva tror du skjedde? lyden var/er der enda. har ikke funet slakk noen andre steder, men mistenker foringene til støtdemper festet i støtdemper tårnet da jeg ikke fant slark noe annet sted. noen som har noe erfaring på området?
Andreas1 Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 Er det rakling/skrangling ved kjøring i humper kan det være stein i bremseskjoldet. Er det knasing/knepping ved kjøring i lave hastigheter med mye ratting (parkringsplasser etc) kan det være bærearmer, evnt kombinert sammen med støttestag. Jeg ble engang tipset om at tårnlagerene kunne lage slik lyd, men i mitt tilfelle var det altså bærearmene.
KenVH Skrevet November 12, 2008 Forfatter Skrevet November 12, 2008 har forska litt mer, og funnet ut at det ikke skjer når jeg svinger, bare når jeg kjører rett fram. det er ikke stein i bremseskjoldet heller. har nesten fått sterkere mistanke til demper foringene da det er stille når jeg svinger, men skal dobbeltsjekke bærearmene.
Børnar - Frenbil Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 går for bærearmer her, er ofte slark selv om du ikke kjenner det når du har bilen oppe
KenVH Skrevet November 12, 2008 Forfatter Skrevet November 12, 2008 da undersøker vi det. vet noen hvilke armer det er snakk om?? http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... osting.php fant denne linken, men usikker på hva jeg skal bestille. ser for meg del nr 4 og 11. noen forslag anyone?? takker for svar
Dirty Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 du må sende link av bilde , funker ikke med direktelink fra gs
kbpE30 Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 kan være hjelpe staget/ eller hva det heter til tannstangen
Nytern Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Aiai, så det er flere e39-eiere som sliter med ulyder i forstillinga ja.. Bra jeg ikke er alene om det. Her har jeg klakklakk-lyder fra førersida når jeg kjører i dumper. Hadde bilen på verksted og bytta bærearm og styrestag da dette trengtes. Lyden er der enda.. Jeg er helt blank, dessuten HATER jeg ulyder. Er så irriterende at jeg unngår dårlige veier. Bare for å slippe klakklakk. Tårnlager høres ganske sannsynelig ut!
KenVH Skrevet November 13, 2008 Forfatter Skrevet November 13, 2008 http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/23161.gif herer bildet jeg sjekka ut. håper noen kan svare. holder meg også unna dårlige veier, klakke lyder fra understell og lyden av løse cd cover i bildører er til å få mark av!!
Margeir Skrevet November 13, 2008 Skrevet November 13, 2008 henger på her har samma problemet når jeg kjører over dumper.. Høres ut som bilen skal falle i stykker....
KenVH Skrevet November 24, 2008 Forfatter Skrevet November 24, 2008 da har jeg ringt litt rundt og hørt på forskjellige verksteder rundt om i det ganske land. de aller fleste mente det var caster-staget som var slarkete. måten å finne ut dette på en enkel måte var å trille rolig framover og så høgge raskt på bremsen. hvis du da hører den samme kjipe klapre lyden så er det dette staget som er gåent. dette er en slakk som er utrolig vannskelig å finne når du heiser opp bilen. jeg har ikke utført testen selv enda, men skal gjøre det senere i kveld. håper dette gir meg riktig svar, for jeg begynner å få et alvorlig tilfelle av mark pga drit lud i understellet
Runar-CSi Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Caster stagene er et kjent problem på E39 iallefall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå