Gå til innhold

Min solgte E36 cab ;(

Joan E36
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 252
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...
Noen som veit hvor jeg får kjøpt nakkeputer og hva prisen på dette er? Og hvordan det er å montere dette på en bil uten nakkeputer originalt?

Setter stor pris på svar :)

Mvh Jonas :)

Du tar endelig til fornuft å kjøper deg nakkestøtter? ;)

Hørt på GS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg kjøpte mine til e30 på ebay. Grunnen til dette var at bilen min er så gammel at jeg ville ha naturlig slitt skinn, slik at det ikke så nytt ut på to og slitt på de to andre :D

Var en enkel jobb å skifte disse. Tok ut baksetet og det var et stykke på hver side der skumgummien var vekke. To tverrstag der du skulle feste stagene til nakkestøttene.

Måtte skjære ut et stykke i skinnet og plugge dette over og under med medfølgende plastplugg. Ser fabrikkmontert ut.

Håper det er like enkelt på e36. Tok meg en times arbeid for å gjøre det skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg kjøpte mine til e30 på ebay. Grunnen til dette var at bilen min er så gammel at jeg ville ha naturlig slitt skinn, slik at det ikke så nytt ut på to og slitt på de to andre :D

Var en enkel jobb å skifte disse. Tok ut baksetet og det var et stykke på hver side der skumgummien var vekke. To tverrstag der du skulle feste stagene til nakkestøttene.

Måtte skjære ut et stykke i skinnet og plugge dette over og under med medfølgende plastplugg. Ser fabrikkmontert ut.

Håper det er like enkelt på e36. Tok meg en times arbeid for å gjøre det skikkelig.

Takk for tipset! :) Dette virket jo brått ikke så vanskelig allikevel :P

Er bare litt redd for at skjæringen i setene ikke vil se så bra ut når det er jeg som skal være "sydame" :P Men er jo nesten verdt å prøve.

Takk skal du ha for god hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg "sydde" ikke i det hele tatt. :lol: Fulgte med to plaststykker på hvert stag.

Disse fungerer som maljer på en presenning hvis du skjønner.

Du skjærer et lite hull og dekker dette med en "malje" under og en oppå. Nederste "malje" hang fast i festebraketten til støttene.

Mulig det er lettere på bilen min, men vil egentlig ikke tro det. :D

Lykke til iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg "sydde" ikke i det hele tatt. :lol: Fulgte med to plaststykker på hvert stag.

Disse fungerer som maljer på en presenning hvis du skjønner.

Du skjærer et lite hull og dekker dette med en "malje" under og en oppå. Nederste "malje" hang fast i festebraketten til støttene.

Mulig det er lettere på bilen min, men vil egentlig ikke tro det. :D

Lykke til iallefall.

Hei igjen! :)

Nå skjønte jeg det veit du! tror jeg.. Det er 2 hetter eller sånne runne "kopper" nesten som du trer rundt der du har skjært ut? Og gjennom disse så går da "pinnene" fra nakkeputa ned gjennom og ned i setet på en måte? :) Veit jeg er helt elendig på å forklare, men tror jeg forstår hva du mener nå :P

Men er det helt ferdig lagt opp til nakkeputer når du tar ut baksetet? At det da er 2 hull eller noe slikt innenfor "ryggen" på baksetene?

Takk for stor hjelp! :D Du får det til å ikke høres umulig ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello again sir

Her ser du festebrakettene bak til e30 iallefall.

Til venstre ser du de maljene jeg snakket om og disse passer overens med de svarte toppene på brakettene til høyre.

De 4 skruene er festet til brakettene på ryggen.

Håper dette var en litt bedre forklaring :D

Lykke til med en koselig jobb der skitne fingre nesten ikke forekommer :lol:

oppb9c50juj2ei32702h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...