Gå til innhold

"Tekniske" begreper rundt felger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo, det jeg lurer på er om noen kunne forklart grundig hva alle de forskjellige tallene på felger er? ET:40 f.eks? Hva betyr det? Innpress, hva er det? Også er det sånn 8,5*18 f.eks? Er det 18" felg med 8,5 cm brei kant på felgen? Hvis det er flere begreper angående felger, så bare forklar :)

Når jeg først lagde denne, så kan jeg spørre om noen vet hva som passer på E46 320D 2004 modell og hva som er pent :) Ikke M6-felger, har for små bremser, så ser for tomt ut :P

Takker for all hjelp, sikkert fler som kunne trengt ting bedre forklart også? :)

Skrevet

8.5*18" er bredden på felgen. Det vil si at den er 8.5 tomme bred og 18" i diameter. For å regne dette i cm, kan du gange med 2.54cm

ET/innpress er avstanden fra senter av felgen til anleggsflaten inni felgen som ligger mot navet/bremseskiven når de er skrudd på bilen.

Ved lavt Et vil felgen komme lengre ut i hjulbuen enn ved høyere ET. Pleier også å være bredere kant på felger med lav innpress, dette for at felgsenteret kommer lengre inn i hjulet og nærmere nav/bremser.

Skrevet

Takk skal dere ha :) Fikk vel det meste forklart ja ;) Får sette meg litt grundigere inn i det.. Regner med at jeg skjønner det bedre når jeg skal kjøpe meg felger selv.. Men noen som har tips til fine E46 felger? Gjerne med en del kant på :)

Skrevet

Takk for forslagene :) Som du sier superbeetle, er jeg også litt svak for 5 eikete felger med dyp kant :) Noen som vet om noen slike? Litt som Volvo's gamle polaris felger (eller de som Eiker lager nå da).? Så skjønner dere kanskje litt hva jeg tenker.. Men de BBS CH felgene er også drit kule! Er så mye å velge mellom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...