Hauso Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Kjøpte meg i august et simons sportssystem. Fikk beskjed om at lyden ville bli bedre etter et par måneder. Har nå kjørt 8000 km siden da, men eneste er lyden på turtallsperra som er blitt kul:P Har noen noen ideer om hvordan jeg kan få bedre lyd av eksosen min? Svar mottas med takk! Mvh Hauso
Hauso Skrevet November 14, 2008 Forfatter Skrevet November 14, 2008 vil den da komme igjennom eu kontroll ?
AlXz Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Bytte til Scorpion Er ett visst støynivå du kan ha. Scorpion er innenfor, selv om det høres jævlig høyt ut på 2-3k rpm Målingen er vel på rundt 4425 rpm eller noe rundt der, og da bråker det faktisk ikke så ille.
Simon S Arvesen Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Ta deg en langtur, da bruker innmaten å få brent seg litt. Simons er jo noe av det som bråker mest sammen med kina potter. Billig jalla greier. Jeg hadde org eksos med 2 " simons universal potte bak på en 318 og etter en tur til rudskogen 60 mil så brummet d så mye vi hadde vondt i hode. Men ett tips er å kjøre med org midt potte, da får du motstand og mye brumming. Kjører du med simons hele veien du, siden d bråker så lite?
OLEZZ Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Simons bråker ikke overhodet. Det er bare during, ikkeno grom lyd i det heletatt. Hvertfall slik det er på 6er.
oddis Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Jeg har hatt Simons anlegg i evigheter på min E30 318i, (fra midtpotte og bakover), og det merker jeg minimalt til fra orginalt. Ørlittegrann bromming på tomgang i forhold til org, thats it. Fjerner du midtpotta under med et rakt rør vil du få temmelig grei lyd.
OLEZZ Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Kompis har fjerne midt potta, først da det ble høyere lyd, men det er fortsatt 4'er da. Det er ikke det samme som en 6'er.
Hauso Skrevet November 14, 2008 Forfatter Skrevet November 14, 2008 orange_e30 jeg har kjørt 8 tusen kilometer, altså 800 mil, med den potta, men det lager fremdeles ikke noe særlig lyd:P oddis Jeg har simons fra etter katalysatoren, og bakover. vurderte å bytte te et rakrør i steden for lyddemper, men da fikk jeg høre at det kom til å bråke no inn i helvette, iom det bare er èn lyddemper under der. Det kan jo godt hende at det går greit selv om, siden det er jo dubbla katalysator:P takk for tips guttær! jaja, det er jo riktignok 4'er, men jeg hakke råd te noe mer -__-
Kimmit Racing Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 dytt på en turbo og kjør med en potte bak:-)
bjalle Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Bor noen hull med en drill nede i bakkant av potta så blir du sikkert lagt merke til,spesiellt av naboen,skal det låte bra men ikke høyt så må du opp noen prisklasser på eksosen.
Dr_S Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Bor noen hull med en drill nede i bakkant av potta så blir du sikkert lagt merke til,spesiellt av naboen,skal det låte bra men ikke høyt så må du opp noen prisklasser på eksosen. Evt. over til større motor
Skautroll Skrevet November 15, 2008 Skrevet November 15, 2008 du må jo bare prøve deg frem med forskjellige potter da. evt. større anlegg.. jeg hadde en liten oval simonsdemper på 520 turbon min. ble helt nydelig lyd merkelig nok. og 2,5" hele veien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå