Breitling Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Skrevet Februar 10, 2009 Vel, da var problemet tilbake igjen. Hopper mellom 300 til 1500 rpm på tomgang, må ruse motor før clutch slippes ut, hvis ikke så dør den ut. Bruker mye drivstoff. Bytta LMM, samme problem. Koblet fra minuspol for å resette ECU. Problemet var da borte i 2 min, før det kom tilbake.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Er du helt sikker på at du ikke har falskluft noen plasser? Mener jeg har lest en plass her på forumet der kamakselsensoren kan forårsake liknende problemer om den er deffekt.
LodeRunner Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Kan virke som en dårlig kontakt da feilen er periodisk, men merkelig at det forsvant når du resatte ECU. Diagnosen ville jo vist feil på kamsensor hvis den var synder. Dette høres jo ut som enten LMM eller Lambda. Forlang ny diagnose gratis siden de ikke løste feilen med ny LMM.
jensemann23 Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 veivsensor. er det spesielt når det er vått/mye snø? kan være at det kommer snø og vann på tannhjulet foran v veivsensoren?
jensemann23 Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 tråden inni LMM skal forøvrig gløde ja, hvis den ikke gløder opp kort 4 sek etter at du har stoppet motor, er det noe galt.
andymac Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Slenger meg på den her, for jeg har hatt samme problemet til tider. Men det kommer og går, så jeg skjønner ikke helt hva det er. Lenge siden jeg har hatt det sist. Men i sommer var det ofte, og det virket som om det var når jeg kjørte lenge med høy hastighet, eller når jeg sto veldig lenge på tomgang eller i køkjøring..
Glenno Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Kan det være noe jording som begynner bli dårlig tro? Målt spenningen på batteriet, bensinpumpe etc.. ? Hadde en m40b18 en gang, der sikringen på jordings kontakten fra batteriet var brudd på. Turtallet gikk ujevnt 700-1000. Men hadde da også periodiske problemer da også med sentral lås og del annet elektriske.
E36Cab1 Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Fjuska bilen mens de hadde den på verkstedet? Vart det tatt avgass-måling?
Breitling Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Skrevet Februar 10, 2009 Slenger meg på den her, for jeg har hatt samme problemet til tider.Men det kommer og går, så jeg skjønner ikke helt hva det er. Lenge siden jeg har hatt det sist. Men i sommer var det ofte, og det virket som om det var når jeg kjørte lenge med høy hastighet, eller når jeg sto veldig lenge på tomgang eller i køkjøring.. Vel, når jeg kaldstarter bilen så går den normalt helt til den har fått litt temperatur, men hvis den står å går på tomgang lenge, eller det er mye køkjøring, så klikker det helt for den. Resatte ECU, starta opp, lot den gå seg varm, så begynte den å hoppe litt på turtall. Lot den stå å kjøle seg ned, så kjørte jeg en 10-15 minutters tur, da virka den mer eller mindre normal. Drivstoff forbruk på ca 2L pr mil, men dette er normalt med kald motor. Kan være at ECU har måtte "venne" seg til kjørestil/kjøretype før alt ble normalt. Bilen har jo adaptive-learning mener jeg??
Breitling Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Skrevet Februar 10, 2009 veivsensor. er det spesielt når det er vått/mye snø? kan være at det kommer snø og vann på tannhjulet foran v veivsensoren? Problemet kommer kun på vinteren, prata med forrige eier, han hadde oxo hatt slike problemer av og til, men kun på vinteren. Om sommeren er det ingen symptomer og den går klokkeklart.
Breitling Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Skrevet Februar 10, 2009 Fjuska bilen mens de hadde den på verkstedet? Vart det tatt avgass-måling? Bilen fuska ikke når diagnose ble tatt nei, og det ble ikke foretatt avgassmåling. De fikk bare opp at det var registrert feil med LMM. ECU har vel et minne som registrerer feil 50 starter tilbake i tid mener jeg
Breitling Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Skrevet Februar 10, 2009 Ikke falskluft noen steder, har skjekka, dobbeltskjekka og trippelskjekka
E36Cab1 Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Fjuska bilen mens de hadde den på verkstedet? Vart det tatt avgass-måling? Bilen fuska ikke når diagnose ble tatt nei, og det ble ikke foretatt avgassmåling. De fikk bare opp at det var registrert feil med LMM. ECU har vel et minne som registrerer feil 50 starter tilbake i tid mener jeg Ja slettes etter ei stund etter et viss antal kaldstart --> varmkjøring uten feil. Kan godt være problem med veiv/kam sensor,kan være svake signal til tider på desse pga forurensing/irr. Ettersom du sa at bilen går greitt på kaldstart/varmkjøring men fjusker etterpå tenker eg på lambdasensor ettersom den går i open loop under oppvarminga. Har du målt varme-elementet og spenning til denne? Kan forårsake periodisk feil viss den ikkje blir skikkelig varm..
Breitling Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Skrevet Februar 10, 2009 Ja slettes etter ei stund etter et viss antal kaldstart --> varmkjøring uten feil. Kan godt være problem med veiv/kam sensor,kan være svake signal til tider på desse pga forurensing/irr. Ettersom du sa at bilen går greitt på kaldstart/varmkjøring men fjusker etterpå tenker eg på lambdasensor ettersom den går i open loop under oppvarminga. Har du målt varme-elementet og spenning til denne? Kan forårsake periodisk feil viss den ikkje blir skikkelig varm.. Vel, tidligere i dag, før LMM ble bytta, så spilte d liten rolle om den var kald eller varm, var så vidt den gikk framover, ville kveldes hele tia hvis ikke turtall ble holdt oppe. Bytta LMM, ble litt bedre da. Ville ikke kveles, men hoppa litt på turtallet. Dro da hjem å kobla av minuspolen i 1 times tid. Ut å kjørte litt, å da virka den grei, bortsett fra litt høyt forbruk som sagt. Var ingen køkjøring eller tomgangskjøring så fikk ikke erfare om den ville "klikke" igjen hvis den ble stående på tomgang en stund. 02-sensor ble sjekka like før jul, ingen problemer med den. Tviler på at det kan være denne nå, siden problemet relateres til LMM, men man vet aldri da. Takker alle for svar så langt
dieseldorf Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 kjenner ingen i nærheten som har bmw med samme motor? m50b25 uten vanos, som du kunne prøvelånt ecu fra. siden feilen din er bedre ei stund etter du har "resat" den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå