Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,noen som kan svare på hva som må byttes\gjøres når turteller,forbruksmåler slutter å virke,samt at inspektion blinker? Noen som har noen erfaringer? Søkte og fant noen tråder om emnet,men de som passet best til mine feil var ikke løst opp i desverre...:)

Skrevet

kjøp deg ett brukt instrument panel hos en bilinnsamling eller koed.no osv.

Er kretskortet på instrumentpanelet som gir seg.

Gjorde det på 520'n min, der ga forbruk, turteller og tempmåler seg på rekke og rad med noen ukers mellomrom.

Betalte 500kr for et brukt ett hos den lokale bilinnsamlinga for snart ett år siden, fungerer feilfritt ennå det :)

Om du derimot lyster på en litt mer utfordrende mulighet så finnes det en del diy'er på å skifte de komponentene som har gått og å reparere på kretskortet. Lå noen på bimmerdiy.com/e34 men linkene går bare til innaktive sider.

Skrevet

Ok,takker for svar...:D Spørs om d enkleste bare er å bytte instrumentet ja....feilen kommer og går,så det kan vel stemme med printkortfeil..:)

Skrevet
Ok,takker for svar...:D Spørs om d enkleste bare er å bytte instrumentet ja....feilen kommer og går,så det kan vel stemme med printkortfeil..:)

instrument panelet mitt trimma biln, den viste nå i allefall turtall opp til 10-11 000 rpm på tomgang innemellom. hehe :-s

Skrevet

Jeg hadde faktisk samme problemet! Åpnet hele instrumentet og så over loddinger osv. Men så viste det seg å være den kodepluggen(!) som det var feil på. For når den satt i, så funket ikke turteller/forbruk og inspection. Men når jeg fikk tak i nytt instrument, og flyttet over denne, så funket det ikke på det nye instrumentet heller! Men når jeg tok kodepluggen fra det nye instrumentet og prøvde den på det gamle, så funka det som faen :o

Skrevet

Aha,du har hatt samme problemet ja....og d var kodepluggen som laga alt krøllet? Hva gjør egentli den kodepluggen? Spørs om jeg må prøve med en slik først da..:)

Skrevet

Stemmer.. Den svarte brikka som man setter inn baki der, om du skjønner :) Hmm, tror den pluggen forteller instrumentpanelet hva slags verdier den skal vise.. For jeg tok ut det "nye" instrumentet av en E34 518, og når jeg bruker den kodepluggen, så viser den altfor mye turtall på instrumentet i min 520 ! :lol: Så f.eks når jeg ligger på 3000 rpm, så viser den 4-5000 :lol: Egentlig slitsomt, men har ikke orka å skaffa meg en kodeplugg fra en 520 :P

Skrevet

Ok,skjønner....:) Da skal jeg sjekke nøyere ut loddingene rundt der tenker jeg,kommer og går feilen på min....var den konstant på din,eller var det periodisk?

Skrevet
Ok,skjønner....:) Da skal jeg sjekke nøyere ut loddingene rundt der tenker jeg,kommer og går feilen på min....var den konstant på din,eller var det periodisk?

Feilen var veldig periodisk. Klarte ikke å se noen sammenheng i det :? Men har kommet fram til at det er den gamle kodebrikken min som er ødelagt. Kan være at den IC`en inni der har tatt kvelden.. Mest sannsynlig.

Skrevet

Men jeg vil virkelig anbefale deg å teste en annen kodeplugg, om du har mulighet til det. For da ser du med en gang om det er det som er grunnen til feilen. Tar 2 sek å bytte denne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...