Gå til innhold

Servoolje-peiling M50B25

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Skrudde opp servo-oljelokket i dag og trodde det skulle være en peilepinne der. Det var det ikke, der var det en sil. Uten noenting i. Er det ikke peilepinne på servoolja, hvordan finne ut om det er riktig nivå på servoolje?

Den evige jakten på ulyder fortsetter.

Skrevet

Sikker på at du så riktig sted? :? Her har du et bilde av en beholder med lokk til servoolja, på undersiden av lokket er det en ca 5cm lang pinne til peiling. det er oftest et oransj eller grønt klistremerke oppå lokket.

psreservoir.jpg

Skrevet

Rett i forkant av luftfilteret stod det. Trodde det var den hvertfall. Ble nokså usikker nå...Hm, best å sjekke igjen i morgen. Takk for svar hvertfall.

Skrevet

Var det lokket merket nummer 3 på dette litt mørke bildet. Skrudde opp igjen i dag, ikke antydning til peilepinne. En sil der med en gjenget bolt i midten, på bolten var det en mutter som holdt sila på plass. Skrudde opp mutteren, tok ut sila og så ned i noe olje som stod omtrent halvveis opp i beholderen. Ikke noe min eller max merke der. Noen av dere priveligerte med peilepinne som kan gjette på hvor høyt maksmerket står, fx antall cm fra toppen av beholderen?

xqu4zsxdmhpm1j8yx82q.jpg

Skrevet

nr 3 på bilde er servo oljen ja, det er flere e34 modeller som har denne typen, altså uten peilepinne :) når du skrur av lokket så ser du rett ned på en grovsil (ikke filter men sil) som er skrudd fast, vill tro nivået skal ligge sånn at oljen akkurat når over filtret, da er det forsatt litt plass igjen for ekspansjon :)

Kanskje noen andre her vet nøyaktig hvordan nivået skal være.

På min e34 520i er det den typen med peilpinne i lokket, men på svigerfars e34 525td er det likt som du har, uten peilpinne.

tror også for å gjøre det hele litt intresangt så er det forskjell i volumet på de to typene :wink:

Skrevet
nr 3 på bilde er servo oljen ja, det er flere e34 modeller som har denne typen, altså uten peilepinne :)

Takk, trodde bilen min var pervers et øyeblikk :wink:

Har søkt rundt på verdsveven, men finner ikke noe eksakt om hvor mye olje som skal på. Har hvertfall mye mindre enn sila, da går jeg ut ifra at det mangler noe og må fylle på. Sånn som det ser ut for meg er det ikke så mye trykk i denne beholderen, er vel bare en returtank og lager? Skjer det noe mye verre enn at det renner over og griser til hvis jeg heller på for litt for mye?

Skrevet
nr 3 på bilde er servo oljen ja, det er flere e34 modeller som har denne typen, altså uten peilepinne :)

Takk, trodde bilen min var pervers et øyeblikk :wink:

Har søkt rundt på verdsveven, men finner ikke noe eksakt om hvor mye olje som skal på. Har hvertfall mye mindre enn sila, da går jeg ut ifra at det mangler noe og må fylle på. Sånn som det ser ut for meg er det ikke så mye trykk i denne beholderen, er vel bare en returtank og lager? Skjer det noe mye verre enn at det renner over og griser til hvis jeg heller på for litt for mye?

vill ikke tro det, oljenstanden på svigers 525td gikk nå opp til silen og servon fungerer nå som den skal der, er btw nivåregulering bak på den men skulle ikke ha noe å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...