JoeNasty Skrevet November 16, 2008 Forfatter Skrevet November 16, 2008 Da var det det jeg trodde,vanlige sportsseter og ikke M5. Takk for all hjelp!
JoeNasty Skrevet November 16, 2008 Forfatter Skrevet November 16, 2008 Men uansett, 6700 for dette på døra er jo ikke å forakte.Snakket med selger nå og han har ett M5 interiør og,svart og grått.Skal høre med han om han er med på en deal der. Men noen som vet om man må trekke opp ledninger til stoler eller om det allerede ligger der?Har hørt så mye forskjellig så om noen visste dette hadde det vært knall! På forhånd takk og takk igjen for alle svar jeg har fått her fra før av!!
bmw pat Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 hei. du må trekke opp ledninger. ligger ikke der fra før. ikke noe problem å få de elektriske stolene til å fungere, bare å legge opp en pluss og minus til stolen, men hvis du i tilegg skal ha memory funksjonen så blir det straks verre. går fint an å bruke de uten memoryfunksjonen også. memory knappen sitter normalt i døren på e39. så er det vel en styreboks et sted. i tillegg så går jo memoryen på rattstammen og speilene, og i og med at du ikke har dette fra før så ville jeg kun brukt stolene som vanlig elektisk uten memory.
Mr_///M Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 hei. du må trekke opp ledninger. ligger ikke der fra før. ikke noe problem å få de elektriske stolene til å fungere, bare å legge opp en pluss og minus til stolen, men hvis du i tilegg skal ha memory funksjonen så blir det straks verre. går fint an å bruke de uten memoryfunksjonen også. memory knappen sitter normalt i døren på e39. så er det vel en styreboks et sted. i tillegg så går jo memoryen på rattstammen og speilene, og i og med at du ikke har dette fra før så ville jeg kun brukt stolene som vanlig elektisk uten memory. Er ikke det slik at hvis en har vrame i settene fra før, så trenger man ikke å trekke opp flere ledninger? er ikke det et kontakt for både el.sete og varme sete?
bmw pat Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 tror ikke det ligger ledninger til el sete selv om en har varme i fra før, gjorde ikke det hos en kompis av meg som jeg installerte el seter for iallefall. muligens det fins på nyere e39. virker ikke helt logisk, i og med at jeg ikke har sett e39 med el seter uten memoryfunksjon. og skal en ha memory funskjon ma en jo ha elektrisk rattstamme, speil forberedt for memory osv. Men som sagt, rimelig enkelt å legge opp støm til setene, bare koble pluss og minus. Ledninger til beltestrammere osv ligger jo der uansett. og ja det er ett stikk under setet, men det er satt sammen av flere forskjellige stikk, ett til varmefunksjonen, et til airbag sensor, en til elsete fuksjonen. Er på måte et "samle" stikk som de andre stikkene er montert inn i. Dette "samle" stikket forandret utforming på nyere e39. mener det var rundt 2000 modell. På mine 2001 mod m5 stoler var det et helt annet stikk enn det var i bilen som er 1996 modell.
JoeNasty Skrevet November 17, 2008 Forfatter Skrevet November 17, 2008 Da blir det mest sannsynlig et elektrisk interiør av samme type som i linken. Kommer sikkert tilbake med spm etterhvert som jeg får det i hus og skal koble dette. Er det forresten noen som vet om man må godkjenne interiørbyttet på BT?Eller om det er ett godkjent sted som må gjøre det?
bmw pat Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 dette trengs ikke godkjennes noe plass nei. det er et orginalt interiør til biltypen, med like mange sitteplasser, så det er bare å montere og ikke tenke mer på det.
doffa Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Det er sport skinn seter fra E39 å ikke M5 som dere har sagt før her i posten. har selv M5 og en vanlig E39 med sport skinn. om dere ser bedre på bildene fra ebay så ser dere at dem er manuel styrt å ikke el justerbare sånn som det er i alle m5
-Lasse- Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Noe å tenke på er om førersetet blir like godt utstyrt som passasjer siden dette er interiør fra England. Jeg kjøpte derfra og byttet i min gamle cab. Var et par feilmeldinger jeg aldri fikk bort, men ellers ok. Det som er kjekt er at setet du får på "din" side sannsynligvis er mindre slitt enn det som ender opp på andre siden
JoeNasty Skrevet November 18, 2008 Forfatter Skrevet November 18, 2008 Det fra ebay er forkastet,det ble for dyrt,fant ett billigere og bedre interiør i Sverige. Samme interiøret bare elektrisk. Skal betale det senere ikveld og da kan jeg jo legge ut bilder og evt pris hvis noen vil vite det.Og hvis noen har en DIY på hvordan man bytter interiør er jeg svært intressert i det.Skal begynne å lete etter en selv nå men hvis noen har så er det bare å legge ut! Takker for alle svar jeg har fått i tråden her, dette er grunnen til at jeg elsker Bimmers!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå