Gå til innhold

Min BMW "328Ci"


Rapid
 Share

Anbefalte innlegg

Vel, litt info om bilen:

Jeg hentet denne bilen ifjor fra Skien. Og det var opprinnelig en 323Ci.

Jeg lagde planer om det å bygge den om til M3 E46 ved hjelp av min M3 delebil, men beklageligvis fikk jeg et nei av BT og bilen var visst nok ikke "NORSK BIL" som forrige eier sa. Dermed ville ombygging koste sinnsykt mye med tanke på HK-avgiften.

Her er noen gamle bilder:

he2qyt23h7edlbecew8t.jpg

f1ydgvqynxb6hqjg2rl8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au da...

Søren.. Alt gikk så fint, alt gikk så bra.. Bilen var ferdig, tok den med på jomfrutur.. Og plutselig skjedde dette! :evil:

0uf6qnbseugdi2bxelly.jpg

17v5vopqvu499dirqpn6.jpg

Jeg var i Carl Berners kryss, og selvfølgelig skulle en dum jente bare "gi på litt til" for å rekke ett eller annet.. Endte med å kjøre inn i meg, fikk ordnet vitner så jeg betaler ingenting.. Men dette tar jo tid, så er sinnsykt irriterrende. :cry:

Så nå er bilen borte i en mnd regner de med, takstmann ringte og sa at rep. kostet vel 92 000kr..

En god nyhet er at jenta som kjørte inn i meg var ganske søt da... :lol:

Mye flere specs og tekniske data kommer når jeg får bilen tilbake, men dette var da noe jeg la opp.. Hadde samlet bilder men ikke giddet å poste noe før nu! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort oppsummering:

- 1999 323Ci

- 17" vinterfelger, dem du ser på bildet nederst. Og skal kjøpe inn 19" sommerfelger senere..

- Bilen hadde originalt M52TUB25 motoren, byttet til M52TUB28.

- Ettermontert M-tech 2 med sportspeil. :)

- Ny oppgradert clutch fra Sachs

- Sotet lykter overalt

- Angel eyez

- Sota LED-lykter bak

- Oppgradert understellet (fått sveiset og forsterket traversfestene.. På min bekostning)

Jeg har vel hoppet over noe nå, hehe.. Men jeg tar dette i farten, og er det noe dere lurer på så spør! ;)

Senere oppgraderinger:

- Sportskat og fullt eksosanlegg, planlegger å kjøre 2 store utblås på hver sin side på fangeren bak. (Gi meg gjerne meninger..)

- Nytt innsug, muligens få tak i det med kompressorkit.

Og enda en gang, mye mer.. Har et godt budsjett til denne bilen... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva måtte til for å hive inn b28 motoren? mye jobb og knot? bytta hele drivverket?

Den var helt identisk overalt, eneste forskjellen var at 328 hadde større clutchhus. Så brukte originale svinghjulet fra B25'ern og den clutchen jeg har. Skal senere bytte til større clutchhus, men oppgraderer da med lettere svinghjul i samme slengen.. :)

Selger jo B25'ern om du vil ha =P Den har jo 170hk, men har potensiale til å komme til 200hk med noe enkle mods. Jeg kan jo nevne noen mods om du vil det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva måtte til for å hive inn b28 motoren? mye jobb og knot? bytta hele drivverket?

Den var helt identisk overalt, eneste forskjellen var at 328 hadde større clutchhus. Så brukte originale svinghjulet fra B25'ern og den clutchen jeg har. Skal senere bytte til større clutchhus, men oppgraderer da med lettere svinghjul i samme slengen.. :)

Selger jo B25'ern om du vil ha =P Den har jo 170hk, men har potensiale til å komme til 200hk med noe enkle mods. Jeg kan jo nevne noen mods om du vil det?

skulle gjerne putta noe vassere saker i bimmern jeg også. en b25 motor med litt små kiling hadde ikke vært dumt, dessverre så vil jeg ikke gjøre noe slikt uten å godkjenne ombygingen. Dermed vil det bli for dyrt for mitt budsjett er jeg redd. Føler ikke at jeg sitter med nok kompetanse til å gjøre ett slikt bytte heller dessverre...

Utrolig pen coupe du har der ihvertfall. Håper på m-tech 2 en dag jeg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-tech 2 er tingen =) Men fra M52TUB20->M52TUB25 ombygging er MYE enklere enn M52TUB25->M52TUB28.

Her er noen grunner:

B20-B25 har jo like størrelser på bremser og driverket er så og si nesten helt likt. Så du hadde ikke måttet bytte bremser som meg.

For å få mitt godkjent byttet jeg fra 286mm skiver foran til 300mm skiver. Bremsekalipperne har samme delenr, men bremsekalipperholderen er større på 328.

Diffhus på B20 og B25 er like, så du kan kjøre så og si alt originalt mener jeg.

Bare å putte på motoren og vroooom i vei? ;) Hehe, men kanskje du burde høre med BT først.

Og ja, m-tech2 er noe sinnsykt pent. :) Takk forresten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-tech 2 er tingen =) Men fra M52TUB20->M52TUB25 ombygging er MYE enklere enn M52TUB25->M52TUB28.

Her er noen grunner:

B20-B25 har jo like størrelser på bremser og driverket er så og si nesten helt likt. Så du hadde ikke måttet bytte bremser som meg.

For å få mitt godkjent byttet jeg fra 286mm skiver foran til 300mm skiver. Bremsekalipperne har samme delenr, men bremsekalipperholderen er større på 328.

Diffhus på B20 og B25 er like, så du kan kjøre så og si alt originalt mener jeg.

Bare å putte på motoren og vroooom i vei? ;) Hehe, men kanskje du burde høre med BT først.

Og ja, m-tech2 er noe sinnsykt pent. :) Takk forresten :D

hmmm... du er tett vet du det?. på grunn av deg så blir jeg nødt til å ringe bt på mandag for å sjekkke hva som må til... :wink: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...