Alsmarken Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 BMW 520IA e34 1993 mod Jeg har nå søkt rundtomkring her på forumet for å sjekke om det er noen som har samme problem som meg. Men ser bare at deres vifte fungere på 3 og 4 hakk. Men min fungere ikke i de heletatt. Har sjekket motstanden, men den virket fin. Det er AC i den og. Nå lurer jeg på å ta ut selve vifte motoren, siden det er kaldt og det er is på ruta. Da hadde det vert kjekt å fått den i sving igjen. Trenger hjelp fort som mulig :S Mhv Ole
Jås Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Har du sjekket at det er strøm til bryteren? Og deretter må du måle at det er strøm utifra bryteren.. Om det er strøm ut,så er det å måle på viftemotoren at der er strøm. Da kan du vertfall utelukke strømbrudd frem til motoren...
Stonescream Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Å ta ut viftemotoren er ikke så veldig vanskelig. Er å løsne ei plate rett bak motoren ( noen skruer ) og da ser du dekselet som viftemotoren ligger bak. Du kan se de som nr 4 og 5 på det bildet her: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /15489.gif Bare ha klar ei lita flaske med noe silikon som ikke stivner/limer for du river sikkert den gummipakningen som ligger rundt i det du tar dekselet av. ( jeg gjorde i hvert fall det) Selve motoren med viftene på er bare festa med et klips og en vanlig skru om jeg ikke husker helt feil.
Alsmarken Skrevet November 17, 2008 Forfatter Skrevet November 17, 2008 Har du sjekket at det er strøm til bryteren? Og deretter må du måle at det er strøm utifra bryteren.. Om det er strøm ut,så er det å måle på viftemotoren at der er strøm. Da kan du vertfall utelukke strømbrudd frem til motoren... Må jeg ut med midtkonsollen da? Det er vell en jobb som tar nokså mange timer?
JE34 Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Har du sjekket at det er strøm til bryteren? Og deretter må du måle at det er strøm utifra bryteren.. Om det er strøm ut,så er det å måle på viftemotoren at der er strøm. Da kan du vertfall utelukke strømbrudd frem til motoren... Må jeg ut med midtkonsollen da? Det er vell en jobb som tar nokså mange timer? Du kan måle på ledningane som går til motstanden for å sjekke brytaren. Er der straum er det nok motoren som er gåen. (Viss du hadde sjekka at motstanden er ok)
Alsmarken Skrevet November 17, 2008 Forfatter Skrevet November 17, 2008 ok. Ser jeg ledningene eller må jeg måle på pinnene der motstanden skal ligge oppi. Som dere skjønner har jeg ikkje så mye peiling på dette her enda:P Men det kommer vell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå