Gå til innhold

E30 hardtop, hvordan koble på varmetråder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har etter mye leting fått tak i en pent brukt hardtop til min E30 Cabriolet.

Ser at på hver side av festet til hardtopen bak er det to små ledninger med små kontakter i enden, disse fører til varmetrådene i glasset bak.

Bare lurte på om noen vet hvor disse skal kobles på? Har kontakt inne i bilen for varmetråder, og den lyser ihvertfall når jeg trykker på den :)

Takker for svar!

Skrevet

Nei faktisk ikke.

Du plukker bare pent av lista i dørkarmen, tar av rammen til cab-håndtaket, løsner forsiktig eventueller høyttalere, og drar de forsiktig mot fronten. Jeg brukte 1 min på begge to. :)

Skrevet

Når jeg hadde koblet til min, så hadde jeg ikke kalesje på (den var skrudd av).

Inne der ved festene til taket, var det et ledning som var bare sikret med en gummi, på hver sin side. Bare å trekke de litt opp på riktig plass :):)

Du ser det lett

Lykke til.

----------

Forresten.

Har dere litt problemer med siderutene?

Fordi jeg har merket, at med kalesje på, så fungerer rutene helt bra.

Men med hardtopen, rutene går ikke så lett opp... Det virket at hardtopen er litt breiere enn kalesje takket.

Skrevet

Har tatt av trekket og kikket rundt overalt samt der hvor kalesjen ligger, men har ikke funnet noen kontakt :shock:

Ledningen som stikker ut fra hardtopen er forøvrig hunnkontakt.

• 2 years later...
Skrevet

Tillater meg å bumpe denne.

Jeg fant ledningene i dørsidene bak, og koblet de på kontaktene på hardtopen, men det er to ledninger som går ut fra hardtopen også. Hvor skal disse? Når jeg koblet de kontaktene på hardtopen kortsluttet varmetrådene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...