DreRacing@ Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Har endelig fått handla meg e30 nå og nytt prosjekt har gått i gang. planen har vært der fra allerede i sommer og jeg solgte cosworten min og kjøpte en 320, uka etter var jeg i tyskland og kjøpte en M5 M5 en har blitt ribbet og delene solgt, unntatt motor og drivverk da såklart. Har nå i helga begynt å sette motoren i 320n ettersom denne fikk et uforutsett motor havari, men kansje like greit, ny 320 er innhandlet som vinterbil. Tror topppakningen er dålig gitt, kjørt en tur uten termostathus. Her renner det olje guffe ut av innsugslangen!!!!! Her er M20B20 på vei ut S38B38 Her sitter motoren i med kasse og alt. har jo egenli god plass her så skal prøve å få den enda mer bakover. Motoren står nok ca som den skal her. Har ikke senket traversen enda, men kommer til å bli gjort til helga. Motorfester skal også sveiset da. også testing med panser. Har bestemt meg for og bruke org innsug og plenum ettersom detter er ganske heftige greier orginalt er ukependler til oslo så mekking blir det kun i helgene
///FredriK.S Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Like greit med et motorbytte. Blir tøft å følge med her.
SanMiguel Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Detta blir vel arti kjerre! =) Flere planer har du ?
Torek Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Dette blir gøy å følge med på ja! Råtøff den streameren i frontruta høhø..
Alecken Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 For ikke å snakke om flammene på siden Neida.. Grom motor blir det hvertfall.
DreRacing@ Skrevet November 18, 2008 Forfatter Skrevet November 18, 2008 haha, ventet nesten kommentar på dette, men de FLAMMENE og det skal FJERNES! var ei søt jente som hadde bilen før meg da vettu. Men lover ett rått stuk på den, veit akkurat åssen jeg skal ha den
Trond.S Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 haha, ventet nesten kommentar på dette, men de FLAMMENE og det skal FJERNES!var ei søt jente som hadde bilen før meg da vettu. Men lover ett rått stuk på den, veit akkurat åssen jeg skal ha den "Rått stuk" det må jo bare bety at at Rieger-helvete havner på det bålet det hører hjemme på. Volvoene din har jo vært kule hvertfall så satser på at denne blir det også. Knall motor Hilsen Trond
DreRacing@ Skrevet November 19, 2008 Forfatter Skrevet November 19, 2008 planen er å herme litt etter denne. jeg er ikke plastikk fan selv men tenke å ha det på da, raser sikkert av når jeg skal sladde som værst alikevel
Ceylon Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 planen er å herme litt etter denne.jeg er ikke plastikk fan selv men tenke å ha det på da, raser sikkert av når jeg skal sladde som værst alikevel Denne så faktisk bra ut på dette bildet.. Eg som ikke liker rieger
Ellingsen B. Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 Fett prosjekt! 3.8 må være morro i en liten og leken e30
DreRacing@ Skrevet November 24, 2008 Forfatter Skrevet November 24, 2008 Fikk lagd motor fester i helga. Jeg har fått motoren nedi der jeg vil ha den etter litt banking av torpedo og senking av travers. har ikke prøvd med panseret ennå men detta bør gå, går det ikke er det jo bare fjerne den fjonge krommuttera på toppdekselet som kommer til å gå i panseret først. platene av 4mm jern på blokka. senket traversen 1,8cm, den henger bare i boltene motorfestet høyre side. prøvde og lage så god plass som mulig til turboene her, dette skal forstekes med ett eksta 4kant rør til men det tar jeg seinere, dette bare for å få formen. venstre side bare ett bilde for å vise hvor langt bak motoren kom med getrag 280 kassa. akkurat for langt bak så det ikke går å bruke originalt feste. noen som veit om de har s38n lenger fram eller bak enn dette? M5 bakstillinga, skal ha diff, knuter og aksler i e30 bakstillinga ettervært.
oddis Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Her går det unna! B38n er jo ekstra stor (høy), så det er jo akkurat så man får lukka igjen panseret. Skal du kjøre den som sugemotor først, eller er det rett på med turboene? Hva slags bremsekraftforsterker skal du bruke? Er jo minimalt med plass, om du ikke kapper innsuget radikalt.. Trudde du kjøpte E30n til Espen S. jeg?
DreRacing@ Skrevet November 24, 2008 Forfatter Skrevet November 24, 2008 Ja jævla høy motor detta, men får den jo ikke mer inn ell ned nå så da må det bli slik. ser det er litt trangt til bremse kraftforsterker ja, men skal ikke den fra golf 1 eller fra ix passe da? Jo kjøpte espen sin også, men det blir som sladde bil i vinter
oddis Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Golf 1 (utenom GTI) forsterkeren er den minste. Så har du E30 325iX facelift forsterker, som er litt større. Mener faktisk at E34 M5 hadde to forskjellige bremseforsterkere, og at den ene var den samme som iX... Den fra iX facelift er iallefall bare litt mindre enn org E30, ikke mye. Det ideele sies å være 2002 tii forsterker, som i praksis er en Golf 1 forsterker som er dobbel i dybde, og tilsvarer ca samme bremsekraft som orginalt. Jeg prøvde en E30 med Golf 1 forsterker og det var så ille i mine øyne at jeg heller skaffa meg modda innsug og kjørte med org. Noen sier det funker ok, men da jeg får følelsen av å kjøre Opel Corsa er grensa nådd forlengst. Er man versting på venstrebremsing er nok en Golf forsterker fin, men ingenting for en bil som skal brukes i daglig trafikk, det er nå mitt synspunkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå