Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

glassblåste selv i skap. får kjøpt billi skap på jula.

gidder nok ikke lakke de. tror de skal holde seg greie for det.

har spylt de med vann, og "mettet" aluminiumen greit

Skrevet
etter glassblåsing så burde du lakke di :P hehe åpen alu er helt jævlig å fort det blir stygt

Nei, det blir det ikke så lenge det er varme inni bilde.

Skrevet

gidder nok ikke lakke de. tror de skal holde seg greie for det.

har spylt de med vann, og "mettet" aluminiumen greit

Ok?? Er det et sånn "god-triks" det? Det har jeg ikke gjort før...

Skrevet

ell for å si det slik, rett etter jeg hadde blåst de, så kunne jeg ikke ta på de for da blei det stygt merke.

men etter å ha spylt de skikkeli med avfetting og tørket de så kan jeg håndtere de uten att det blir møkkete

• 5 weeks later...
Skrevet

blir jo turboene som begrenser effekten her, (som vanlig på s38)

målet er vel 700hk, 900nm, men må nok kjøre på mindre en det også skal drivverket holde i år.

får håpe blokka holder, bør ikke være noe problem med limte studs syns jeg, den holdt jo med org pakning og bolter også, da med mindre trykk da.

• 2 weeks later...
Skrevet
fått i stempler

CIMG1243.jpg

Direkte nydelig....

i bruk

CIMG1241.jpg

Hvordan gjør du dette i praksis? "Sikter" du med latmannsarmen i forhold til strek? Klarer ikke å se det ut fra bildet. Isåfall så hadde det vært litt unøyaktig...

Jeg har brukt samme versjon i mange tilfeller, eneste jeg har tatt en umbrakonøkkel og festet "kort-enden" til pipa med en slangeklemme. Slik var det lett å lese av på arket med den lange enden av umbrakonøkkelen når jeg hadde korrekt vinkel. Jeg pleide også ha en hjelper til å holde arket i posisjon, slik at dette ble værende i posisjon mtp korrekte vinkler - det er lett at arket "følger litt med" når en drar til ;) .

Ble litt lettere å kjøpe seg et verktøy med gradeskive på, fant jeg ut tilslutt. Men for all del, jeg brukte metoden din i mange år - og den funker som en drøm den ;)

Skrevet

Hvordan gjør du dette i praksis? "Sikter" du med latmannsarmen i forhold til strek? Klarer ikke å se det ut fra bildet. Isåfall så hadde det vært litt unøyaktig...

Jeg har brukt samme versjon i mange tilfeller, eneste jeg har tatt en umbrakonøkkel og festet "kort-enden" til pipa med en slangeklemme. Slik var det lett å lese av på arket med den lange enden av umbrakonøkkelen når jeg hadde korrekt vinkel. Jeg pleide også ha en hjelper til å holde arket i posisjon, slik at dette ble værende i posisjon mtp korrekte vinkler - det er lett at arket "følger litt med" når en drar til ;) .

Ble litt lettere å kjøpe seg et verktøy med gradeskive på, fant jeg ut tilslutt. Men for all del, jeg brukte metoden din i mange år - og den funker som en drøm den ;)

i praksis så holder han kompisen min hånda mot den ene streken når jeg begynner å da, også stopper jeg da den andre streken er ved hånda. Dette blir vel nøyaktig nok.

arket mitt er altså limt oppå en papp plate som sitter fast på forlengeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...