Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problem med sentrallåsen min. Når jeg trykker ned låsen på innsiden av bilen, så går alle dørene i lås, også spretter de opp igjen, nesten med en gang. De spretter opp når jeg låser utenfra også. Er det noen som vet hva jeg burde sjekke, eller gjøre? :)

Skrevet

Virker som om en ledning ligger til jord og lager et feilsignal til sentrallåshjernen, slik at de spretter opp igjen. Jeg hadde det problemet på min, da var det en ledning på låsemotoren til bagasjelokket som lå til jord.

Så mitt tips vil være å se etter ledninger som har slitt isolasjon slik at kobberet ligger mot karosseriet :)

Se inni alle dørene, på ledningene som går til låsene, samt bagasjelokket.

Skrevet

Si ifra om det var noen av ledningene som var "opnet" og gikk til jord. Har det samme problemet med min, men bare når jeg låser fra utsiden, så at en av låsene kanskje har kilt seg, som snake oil sier, virker logisk. (Hvertfall i mitt tilfelle)

Skrevet

Skjekk om bryterne som står i b-stolpen er slitt. De er laget av plastikk som blir gnaget av etterhvert. Sentrallåsen tror derfor at døra er åpen når den er lukket pga. bryteren ikke blir trykt inn. Naturlig at det er knappen på førerdøra som blir utslitt først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...