Gå til innhold

Ombygging 318is-->M3 - GODKJENNING

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm ja da var jeg vel noe raskt ute kanskje.. ;) Men ikke reklame på banebiler? lindgren har jo reklame på sin.. jeg skal ha reklame på min å.. Men er vel forbud mot alkohol reklame? husker ikke å har egentli ikke sjekket.. Jeg legger på reklama og er de ikke fornøyd så fjerner jeg heller og kjøper en semi henger og klistrer reklamen på så sponsorene er fornøyd..

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Skal se om jeg finner det frem til deg en dag jeg har tid. Reglemanget til Bilsport har ikke noe særlig innholdsfortegnelse, så du må lese hele driten..

Jeg fant det ved ren tilfeldighet..

Skrevet

Vel, det er tilfelle. Men det har nok med at denne 318is har foretatt eit karosseribytte til M3 og blitt vegd og oppjustert vekt :)

Kan skanne vognkortet om du ønsker å sjå noko vakkert ;)

Fant denne tråden intressant. Vil ikkje grise til men tenkte å komme med relevant innhald.

Slik eg har forstått det har M3 ein vekt på 1460kg utan førar. Ser her at trådstarter sin 318is har tillatt totaltvekt på omlag 1700. Eg sitter her og ser på ein 318is med tillaten totalvekt på 1930, aksellaster 910/1090, eigenvekt med førar 1315.

Er desse data "godkjent" for å bygge om til M3 mtp vekt?..

Enkelt reknestykke:

1460 (m3)

+ 375 (passasjerar)

+ 50 (bagasjelast)

+ 60 (bensin)

----------------------

1945 kg

----------------------

Kan umulig tenke meg at en 318is har tillatt totalvekt på 1930kg?

Kan du legge ut bilde av vognkortet?

Skrevet
Vel, det er tilfelle. Men det har nok med at denne 318is har foretatt eit karosseribytte til M3 og blitt vegd og oppjustert vekt :)

Fant denne tråden intressant. Vil ikkje grise til men tenkte å komme med relevant innhald.

Slik eg har forstått det har M3 ein vekt på 1460kg utan førar. Ser her at trådstarter sin 318is har tillatt totaltvekt på omlag 1700. Eg sitter her og ser på ein 318is med tillaten totalvekt på 1930, aksellaster 910/1090, eigenvekt med førar 1315.

Enkelt reknestykke:

1460 (m3)

+ 375 (passasjerar)

+ 50 (bagasjelast)

+ 60 (bensin)

----------------------

1945 kg

----------------------

Ja, men da har søknaden for denne ombyggingen blitt sendt BT før desember 2007.

Om ikke vil jeg vite hvilket BT dette er! :D

Skrevet

Enkelt reknestykke:

1460 (m3)

+ 375 (passasjerar)

+ 50 (bagasjelast)

+ 60 (bensin)

----------------------

1945 kg

----------------------

Hehe ja, blei godkjent karosseribytte i 2007.. Men eg skulle jo tru at ein burde klart noko lignande den dag i dag også :)

Men det blir ein litt anna sak enn å bare godkjenna 318is til m3. Mens mitt tilfelle er karosseribytte..

Skrevet

Enkelt reknestykke:

1460 (m3)

+ 375 (passasjerar)

+ 50 (bagasjelast)

+ 60 (bensin)

----------------------

1945 kg

----------------------

Hehe ja, blei godkjent karosseribytte i 2007.. Men eg skulle jo tru at ein burde klart noko lignande den dag i dag også :)

Men det blir ein litt anna sak enn å bare godkjenna 318is til m3. Mens mitt tilfelle er karosseribytte..

Tror nok den tiden også er forbi der du kan ta karrosseribytte til en annen modell enn den du har - men for all del bare å søke/prøve!

Skrevet

Så du har altså et karosseri fra M3 på din 318is vis jeg forstår deg riktig. Hmm. Vi får se hva som skjer, men det blir nok tilnærmet umulig for meg å få det godkjent. Men et forsøk er det verdt.

Skrevet
Så du har altså et karosseri fra M3 på din 318is vis jeg forstår deg riktig. Hmm. Vi får se hva som skjer, men det blir nok tilnærmet umulig for meg å få det godkjent. Men et forsøk er det verdt.

Her er vi faktiskt helt enig..

Og uten ett snev av verken sarkasme, ironi eller lignende, ønsker jeg deg faktiskt ett ærlig lykke til :)

Skrevet

Ingenting er umulig - det tar bare lenger tid og koster mer penger... :twisted:

Skrevet
Hmm ja da var jeg vel noe raskt ute kanskje.. ;) Men ikke reklame på banebiler? lindgren har jo reklame på sin.. jeg skal ha reklame på min å.. Men er vel forbud mot alkohol reklame? husker ikke å har egentli ikke sjekket.. Jeg legger på reklama og er de ikke fornøyd så fjerner jeg heller og kjøper en semi henger og klistrer reklamen på så sponsorene er fornøyd..

Det er vel alkohol og tobakk reklame som er forbudt, ellers kan du nok ha på hva du vil.

Skrevet

Det er vel alkohol og tobakk reklame som er forbudt, ellers kan du nok ha på hva du vil.

Det spørs det. Er ikke noe problem å finne linker til deg ;)

http://bilsport.no/lisenser/

Så spørs det hvilken lisens du vil ha, men vil du ha for "racing", så står det følgende:

Reklamelisens

Ønskes reklame på kjøretøyet må dette angis i søknad skjema. Reklameretten angis som en påtegning på vognlisensen. Reklamen er en engangsavgift på bilen helt til det byttes eier. Ny eier må da kjøpe ny reklame rett.

Skrevet

Så en bil med f.eks Warsteiner reklame(DTM dekor) får ikke lov å kjøre på f.eks Gatebil eller?

Skrevet

Er det mulig å kjøpe warsteiner i norge i det hele tatt?

Men husk at dette gjelder for lisenser da gutter.. Vanlig gatebiler er det jo ingen regler for.. Men skal du ha en Warsteiner med vognlisens, så tror jeg det blir vanskelig mtp reklamelisens..

Skrevet

Skal lese litt nærmere enda en gang. Er så sikker på at jeg leste i en av klassene jeg hadde tenkt kjøre i at det sto noe som at det ikke er lov å ha noen form for reklame fra forskjellige firma som sponsorer mm. Skal prøve finne det når jeg får tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...