Astar Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 Som overskriften sier begynnte lampen plutselig å lyse. Hva kan feilen være og hva gjør jeg?. Bilen det gjelder er en e39 520i.
Astar Skrevet November 19, 2008 Forfatter Skrevet November 19, 2008 Mener den lampen for traction control. Det utropstegnet i midten av instrumentpanelet
Kai-P. Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 Dra til ditt lokale BMW-verksted og ta en diagnose, skal sette ganske mye på at en ABS-føler har tatt kvelden, er et velkjent problem..
Morgan GS Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 Har du en 99-2000 modell så er det nok reppsettet på ABS pumpa som er defekt.
Astar Skrevet November 19, 2008 Forfatter Skrevet November 19, 2008 Dra til ditt lokale BMW-verksted og ta en diagnose, skal sette ganske mye på at en ABS-føler har tatt kvelden, er et velkjent problem.. Når jeg tar en slik diagnose vil de da merke evt. andre ting som måtte feile motoren i samme slengen? Eller søker de bare etter det aktuelle problemet?
Tam Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 Normalt får du en liste over alle feilmeldinger i systemet. Er svært sansynlig at det er en ABS sensor som har tatt kvelden. Virker speedometer er venstre bak hel da speedo tar signal fra denne. Er ABS enheten i motorrom død kan du få overhalt denne i USA for en brøkdel av prisen for å kjøpe ny her i Norge og du kan bruke bilen mens du venter på å få delen tilbake.
Bowebow Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Slenger meg på denne tråden - da jeg fikk lys i samme lampe idag. Kjørte en diagnosetest med Carsoft og fikk 39 Servo motor electrical error, 40 Gas-Valve Adjustment Error. Noen som har kunnskaper om hva dette egentlig innebærer ? Litt rart at både servomotor feiler og gass-spjeld reguleringa samtidig...
Fliid Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 hmm, er ikke servomotor i forbindelse med spjeld? Servomotor er kun en liten elektrisk motor.
wabby Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 jeg hadde også et tilsvarende problem. Det kom men plutselig forsvant etter at bilen stod parkert en stund. Skjedde rett etter dekkskift og stein mellom skive og bremseskjold.
fast Dog Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Hender faktisk at den lampen tuller seg litt når snøen legger seg.... Går som regel over etter en liten stund! Meget mulig at snøen har skylden.
Bowebow Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Fliid : Tja - det har du sikkert rett i. Jeg så for meg feil på to steder, men da er det sikkert bare en. Har du peil på hvor den evt. sitter ? Det er nokså kaldt her nå og ingen nysnø heller.... Den begynte å lyse når jeg rygget på is i en bakke - og bilen skled fremover......
Bonden Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Hvis det ikke lyser ABS ,er det trolig feil på bovdenvire som går fra en liten servomotor til forspjellet som sitter før gasspjellet .
Bowebow Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Hvis det ikke lyser ABS ,er det trolig feil på bovdenvire som går fra en liten servomotor til forspjellet som sitter før gasspjellet . Det lyser ikke i ABS. Men bovdenvire - hva er det (er amatør her:-) ?
Deep Dish Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Hvis det ikke lyser ABS ,er det trolig feil på bovdenvire som går fra en liten servomotor til forspjellet som sitter før gasspjellet . Jepp, enig med Bonden... Denne har røket på min, og da (selfølgelig) fungerer ikke antispinn og varsel-lampen lyser.! Vil også få opp samme feilmelding med Carsoft som Bowebow skriver...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå