Deep Dish Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Hvis det ikke lyser ABS ,er det trolig feil på bovdenvire som går fra en liten servomotor til forspjellet som sitter før gasspjellet . Det lyser ikke i ABS. Men bovdenvire - hva er det (er amatør her:-) ? Er en wire som lukker spjellet og stenger luftinntak til motoren...
Bowebow Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Hvis det ikke lyser ABS ,er det trolig feil på bovdenvire som går fra en liten servomotor til forspjellet som sitter før gasspjellet . Jepp, enig med Bonden... Denne har røket på min, og da (selfølgelig) fungerer ikke antispinn og varsel-lampen lyser.! Vil også få opp samme feilmelding med Carsoft som Bowebow skriver... Okey ! Var ute og tok en visuell sjekk nå. Viren er slakk som bare det - ville ikke dra den ut, men kunne nok gjort det. Regner med at den da er av. Hva dere kan innpå her Takk !
Bowebow Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 Tenkte som takk for hjelpen - at jeg laster opp noen bilder av wire-skiftet. Først "synderen" - som jeg fikk fra GS Bildeler for under hundrelappen. Wiren sitter i en liten servomotor som regulerer "pådraget" (luftmengde,gass) når det spinner. Motoren - som løsnes enkelt med to 10 mm skruer. Servomotor : Åpne luken som sitter på siden Tre inn wiren og fest den i tannhjulet Monter motoren i bilen og fest andre enden av wiren på spjeldet Lampen slukket og ASC funker på Bow sin Bimmer igjen !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå