Deep Dish Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Bowebow skrev: Bonden skrev: Hvis det ikke lyser ABS ,er det trolig feil på bovdenvire som går fra en liten servomotor til forspjellet som sitter før gasspjellet . Det lyser ikke i ABS. Men bovdenvire - hva er det (er amatør her:-) ? Er en wire som lukker spjellet og stenger luftinntak til motoren...
Bowebow Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Deep Dish skrev: Bonden skrev: Hvis det ikke lyser ABS ,er det trolig feil på bovdenvire som går fra en liten servomotor til forspjellet som sitter før gasspjellet . Jepp, enig med Bonden... Denne har røket på min, og da (selfølgelig) fungerer ikke antispinn og varsel-lampen lyser.! Vil også få opp samme feilmelding med Carsoft som Bowebow skriver... Okey ! Var ute og tok en visuell sjekk nå. Viren er slakk som bare det - ville ikke dra den ut, men kunne nok gjort det. Regner med at den da er av. Hva dere kan innpå her Takk !
Bowebow Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 Tenkte som takk for hjelpen - at jeg laster opp noen bilder av wire-skiftet. Først "synderen" - som jeg fikk fra GS Bildeler for under hundrelappen. Wiren sitter i en liten servomotor som regulerer "pådraget" (luftmengde,gass) når det spinner. Motoren - som løsnes enkelt med to 10 mm skruer. Servomotor : Åpne luken som sitter på siden Tre inn wiren og fest den i tannhjulet Monter motoren i bilen og fest andre enden av wiren på spjeldet Lampen slukket og ASC funker på Bow sin Bimmer igjen !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå