Morty999 Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 dette er heller ingen m30b34, dette er den faktisk og ENESTE M30B35! da den har større bor og mindre slag en b34.
zeroangel Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Skrevet Desember 3, 2008 aner ikke hva dere snakker om når det kommer til allt dette motor navn og greier.. er ikke bare kon filter som er bytta..er diverse andre ting som også er bytta. hva ener jeg ikke..tror også denne er tatt i benken ett sted i drammen. uten og være helt sikker..kan ringe forrige eier og høre. noen som hvet sånn ca hva den er verdt?
Morty999 Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 disse motorene er det stort sett veldig få som vil ha, pga de toppene som er org på den motoren der sprekker fort, og det er annen borring en de nyere så det er egentlig veldig lite som passer overens med en vanlig 3,5l av nyere type, du har pm.
Superbeetle Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 aner ikke hva dere snakker om når det kommer til allt dette motor navn og greier..er ikke bare kon filter som er bytta..er diverse andre ting som også er bytta. hva ener jeg ikke..tror også denne er tatt i benken ett sted i drammen. uten og være helt sikker..kan ringe forrige eier og høre. noen som hvet sånn ca hva den er verdt? Hvordan vet du at det er noe som er byttet da? Særlig når du ikke en gang vet hva, og ikke engang vet hvilken motor du har. Stole på forrige eier utifra hva han sier er jo ganske dødfødt. Er jo rimelig tvilsomt at tidligere eier har "trimmet" den fra f.eks 218hk til nøyaktig samme antall hk som en E28M5 motor har.. Er jo i seg selv ikke bare bare å få 68 ekstra hk ved å bytte "diverse andre ting" heller... Hva er kmstand da? Bruker den noe olje? lekkasjer? Er jo ikke så lett å si en pris uten litt mer info enn et utroolig skittent motorrom..
zeroangel Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Skrevet Desember 8, 2008 ok.. skal ringe forrige eier i morra og få litt mere info om motoren.. skriver hva som evt er gjort da
wracul Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Dette er garantert m30b35 L-jetronic. Større borring og mindre slaglengde enn de "nyere 3,5L motronic motorene" Den har originalt 218hk og er kvassere enn etterkommeren. Toppen på disse er problemet. Litt skjørere enn motronicene. Men det er lett å oppgradere. Ser ut som du har andre grenrør enn originalt. Dette alene øker effekten med ca 10-15hk. Er Toppen plana og porta samt fått kvassere kam og litt annet småsnacks så er det en mulighet til at den kan være benka til 285hk. Har du hartge eller supersprint grenrør så er denne verdt alene 2000,- ++ Er toppen modifisert og du kan levere papirer på det. så kan toppen være verdt 3500,- ++ Og da kan du sende meg pm om du vil selge. yter motoren 290hk på benk så er den nok verdt endel (da er det stor sjangse for at også underdelen av motoren har gjennomgått forandringer). Du ville nok få mer penger ved å selge den i deler enn hel. Har et lite tips til deg. Ta og flytt konfilteret ca 40cm lengre fra slik at du slipper varmlufta fra grenrøra. Vask motorrommet og lakker toppdekselet og innsugsmanifoilen. Litt svart plastikkshine gjør susen på slanger og rør. Da holder kanskje fiseprippene med 1.6litersmotorene kjeft
Morty999 Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 de toppene er jo ikke noe annerledes enn de nyere, bare att de er i dårligere kvalitet, jeg har studert disse toppene, og de er helt identiske. tror faktisk det var en kjølerkanal mindre i de gamle toppene
wracul Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Er du ikke sikker på om at det var en kjølekanal mer? Det er jo der problemet til toppen ligger, at godset mellom kanalen og utsiden er løvtynnt?
Morty999 Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 det var en mindre troooor jeg. uten å si det sikkert.men godt mulig. veit att toppene er identiske ellers.
wracul Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Sjekka litt opp hva som kan være årsaken til at selgeren oppgir 286hk og tror jeg muligens har funnet løsningen. motoren er en hybrid. veiv og råder er den "nye" m30b35... mens resten er den gamle motoren. altså M90. dermed får han 3,6 eller 3., Liters motor og dermed økt effekt. Ser på bildet at det er annet grenrør... så det er mulig mere er gjort. Forundrer meg ikke om denne yter oppimot 290hk
Morty999 Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 nei nei, 290 hk av denne med 3,6 bunndel? orginale dyser klare hvertfall ikke 290 hk! da burde min gamle motor med annen kam, porta, større ventiler og grenrør ha over 300hk? og DET hadde den ikke.
wracul Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 så en m90 (218hk stock) med lengre slaglengde, supersprint grenrør, porta, plana, sportkam, større dyser og større ventiler produserer ikke 286hk? BMW 635 CSi Eggenberger Engine BMW 6 in line Bore and stroke 92,6 x 86,0 Size 3475 cc Cams 1 OHC Valves per cilinder 2 Power 350-370 HP Details fuel injection Transmission 5-speed Weight 1100 Brakes f/r disc / disc Wheels f/r 10 x 16 / 12,5 x 16 Tyres Pirelli
wracul Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 OMFG les alle postene før du komenterer. Det er specsa på en blodtrimma m90 med større slaglende. her er en til. BMW 635 CSi RCV/Alpina Group 2 Engine BMW 6 in line Bore and stroke 92,6 x 86,0 Size 3475 cc Cams 1 OHC Valves per cilinder 2 Power 367 HP Details fuel injection Transmission 4-speed Weight 1190 Brakes f/r disc / disc Wheels f/r Tyres Pirelli
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå