Gå til innhold

instilling av fordeler ved reggreimbytte m20b20

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det Jetronic eller Motronic fordeler?

l-jetronic har fordeleren på siden av motoren.

På den skal der være et lite hakk ca. kl 10 når du står på førersiden av bilen.

Skrevet

Er einig med J.Hofstad, med mindre du har skifta fordeler så bør ikkje du røre den om tenninga var på sin plass når du begynte på jobben :)

Skrevet
Ikke begynne å vri på fordeler.

Rtor skal peke mot 1.

for sent :P

fordeleren var helt feil fra før :P (kjøpte motoren igår og bytter reim før jeg setter den inn)

fordeler på siden av motoren.

vet seff at man ikke skal flytte noe på fordeler om alt er ok når man begynner :P

men første han jeg kjøpte av sa var at fordeleren var helt feil instillt så jeg måtte stille den.

Skrevet

du ¨null stiller¨ motoren når du skal sette på reima uansett, så da sette du nedi fordelern på samme tid...da skal du komme ganske nermt riktig tenning, så er det berre å vri på fordeler til motorn går på 800-1000 omdreininger...

Sånn eg gjorde det iallefall på min gamle, om det er riktig er opp til evt bmw fagmenn her inne å bedømme :)

Skrevet
du ¨null stiller¨ motoren når du skal sette på reima uansett, så da sette du nedi fordelern på samme tid...da skal du komme ganske nermt riktig tenning, så er det berre å vri på fordeler til motorn går på 800-1000 omdreininger...

Sånn eg gjorde det iallefall på min gamle, om det er riktig er opp til evt bmw fagmenn her inne å bedømme :)

såvidt jeg har skjønt det så justerer man slik at når motor er i nullpunkt (merkene sine) så står rotoren og peker på syl 1. men man gjør slik at fordeleren kan vris motsatt vei av hva rotoren går. slik at man får justert fortenning når dne startes opp.

wurst case så går det an å "justere" koplinga på fordelerlokket senere :P

Skrevet

Bytter du regreim på en motor med Jetronic fordeler (på siden av motoren) så må du justere tenninga hvis du ikke har vært veldig heldig.

Du løsner festet i underkant av fordeleren, tar den ut og vrir på tannhjulet til rotoren peker mot hakket i kanten på fordeleren. Så stikker du den inn igjen og vrir på den til den står nøyaktig mot hakket.

Du kan dobbelt sjekke og fin justere med tenningslampe.

Skrevet
Bytter du regreim på en motor med Jetronic fordeler (på siden av motoren) så må du justere tenninga hvis du ikke har vært veldig heldig.

Du løsner festet i underkant av fordeleren, tar den ut og vrir på tannhjulet til rotoren peker mot hakket i kanten på fordeleren. Så stikker du den inn igjen og vrir på den til den står nøyaktig mot hakket.

Du kan dobbelt sjekke og fin justere med tenningslampe.

finner ikke noe hakk på fordeleren som peker mot syl 1 jeg, eneste hakket jeg finner er det som fordelerlokket blir holdt fast med så det kun passer nedi på en måte.

noen som har bilde\tegning?

• 3 weeks later...
Skrevet

nullstill motor og ta av reima.

sett den på igjen og dobbeltsjekk med fordelern at rotor peker mot syl 1.

om fortenninga er endret må du sjekke opp med lampe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...