kalleberg Skrevet November 20, 2008 Share Skrevet November 20, 2008 måleren i dash går opp til rødt i løpet av 3-4 min ved ca 2000rpm. etterhvert som motoren blir varm, går tomgangen fra ca 800rpm til ca 1800rpm. Kommer heller ikke varm luft i klima... hva kan dette være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet November 20, 2008 Share Skrevet November 20, 2008 du bør sjekke termostaten GiljeN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalleberg Skrevet November 20, 2008 Forfatter Share Skrevet November 20, 2008 hvor sitter den da?? (E30 320i forresten) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet November 20, 2008 Share Skrevet November 20, 2008 Vannpumpe, det er ikke sirkulasjon. Hadde det bare vært termostat hadde du fått varme i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet November 20, 2008 Share Skrevet November 20, 2008 Problemet ditt er luft i kjølevannsystemet. Hvis det er luft i kjølevannsystemet vil nemlig motortemperaturet gå hurtig opp til rødstreket og du vil ikke få varme i varmeapparatet. Grunner til at du får luft i systemet kan være bl.a lavt kjølevæskenivå, slange som lekker, radiator som lekker, toppakning som har røket eller topp som har sprukket. Trolig er det bare for lavt væskenivå, så ta å sjekk opp dette og etterfyll litt frostvæske, så stiller du bilen i oppoverbakke, venter til motoren får litt temperatur og det blir trykk i kjølevannsystemet så lufter du det. Tipper lufteskruen sitter på toppen av vannpumpen på bilen din, bare å løsne på den og la det sive væske og luft der helt til det har sluttet å komme luft ut og kun kommer væske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalleberg Skrevet November 20, 2008 Forfatter Share Skrevet November 20, 2008 takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olavesen Skrevet November 20, 2008 Share Skrevet November 20, 2008 hadde noe av det samme problemet på min E36. jeg banna dette opp og ned så det holdt. kjikka litt over slanger å sånt å så fant jeg en som lakk litt. fylte på frost veske så funket alt som vanelig igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalleberg Skrevet Desember 2, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2008 Det var viftereima som var ødelagt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Desember 3, 2008 Share Skrevet Desember 3, 2008 Enig med ///MoePower. Høres ut som du må lufte kjølesystemet ditt. Enkel sak! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet Desember 3, 2008 Share Skrevet Desember 3, 2008 Det var viftereima som var ødelagt:) Det ga deg ikke en ide att ladelampe lyste da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalleberg Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2008 hadde ikke no lys i dash som funka... det er fiksa nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Desember 3, 2008 Share Skrevet Desember 3, 2008 Problemet ditt er luft i kjølevannsystemet.Tipper lufteskruen sitter på toppen av vannpumpen på bilen din, bare å løsne på den og la det sive væske og luft der helt til det har sluttet å komme luft ut og kun kommer væske. Sitter på termostat huset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalleberg Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2008 vet:) har fiksa varmeproblemet nå... nå er det bare det andre problemet igjen... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=98358&highlight= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Desember 3, 2008 Share Skrevet Desember 3, 2008 den går rart på turtall? Har du prøvd å kjøre bilen? Er den urein på turtall da og? Dabber den for.eks av på eit vist turtall? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalleberg Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2008 nei, det er ikke no morro å kjøre den nå... for å i det hele tatt få den opp i turtall kan jeg bare ha gassen halvveis inn, og da går den sakte og veldig ujenvnt oppover.. når jeg har gjort det opp til mellom 3-4000 rpm og trykker gassen helt inn, så synker turtallet med 1000 rpm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå