Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei sitter og drømmer litt :P noen som har noen erfaringer med dette.

er det kjempe mye jobb hvis man skal gjøre dette selv.

noen som vet sån ca pris på verksted

Skrevet

tok meg og en kompis 2 kvelder å shifte motor, da tak vi ut 320 motorn min, tok ut 325 motoren, satt inni 325 i min :) arb er det så klart, kan du det så er det best å gjøre det selv, for verksted kan bli dyrt :wink:

Skrevet

det gikk jo fort. men er det ikke mye ledninger og dritt man må bytte eller er det bare og bytte hjerne på bilen=?

snakka med en kompis om dette og han mente det var jævelig mye jobb pga må ha masse nye ledninger

Skrevet

så lenge bilen og motoren er nogenlunde samme årsmodell så er det null problem. Men litt mer jobb å sette f.eks 96 modell motor i 93 modell bil. Eller i det hele tatt å bytte motor i en nyere enn 96, for da må tenningslås og alt byttes

Skrevet

Alle BMW'r etter 09/94 (altså -95 mod) ble levert med EWSII startsperre. Så da er det en god del mer el. som skal "snakke" sammen for at bilen starter og går :)

Men selvf. er ingen ting en umulighet, og fler som har "fixet" EWSII før. Men hvorfor ikke prøve å skaffe en orginal 325/328 istede?

Skrevet

må jo ver mye ber og kjøpe en 328 da.bytter du motor.så må du jo godkjende bilen,elelrs er bilen farlig.skjer det noe,at du kjøre på noen.er du dømt for livet.mye arbeid og få godkjent med bremser forsterkninger osv.kjøp heller en bil du.min anbefaling.og kjøp 328 ikkje 325 er faktisk en del forsjel :wink:

Skrevet

Fra E36 320 til 325 så er det vel kun bremsene bak som må byttes i tillegg til motoren da.

Skal i gang med samme prosjekt på min :) 320 til 325

Skrevet
høres lett ud ja,men snakk med bt først.så du er sikker.er ikkje bare og bygge om biler,etter dem nye reglene,slik eg har forståt det.

Det er klart BT må informeres og godkjenne dette før en setter i gang, kjedelig å kjøre rundt i en bil som ikke er godkjent ombygd 8)

På en annen side så er dette "lettere modifisering" av en E36 og dermed enklere å få godkjent, vet at BT setter seg litt på bakbena når det gjelder å bygge om til M3 f.eks. :roll:

Skrevet

det er ikke noe problem å bygge om fra 320 til 328,, bare søk først. Er værre fra 318 til 325-328, pga totalvekten kan ikke endres. Men totalvekten på 320 og 328 er tilnærmet lik. 328 har alu blokk, dermed er den motoren noe lettere enn m50b20

Skrevet

takk for alle svarene :) får se hva jeg gjør ettervert trenger bare litt mer tid og penger :P men tror det heller blir og kjøpe ny bil isteden for og bygge om

Skrevet
takk for alle svarene :) får se hva jeg gjør ettervert trenger bare litt mer tid og penger :P men tror det heller blir og kjøpe ny bil isteden for og bygge om

Legg inn bilde av bilen din da "SpiXi" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...