Gå til innhold

E34: Varmeapparatet gir varm luft kun på førerside?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen, nå har vinteren kommet her og jeg har oppdaget at selv om jeg har varmen skrudd til maksimum på både fører/passasjerside så får jeg kun varme på førersiden og litt på frontruten. Resten av "utblåsene" blåser iskald luft og resultatet blir at bilen blir ikke særlig varm inne.

Er det noen som har en anelse hva som kan være feilen?

Skrevet

Ta opp vannventilene og sjekk for gammel seig frostvæske, kanskje ventilen på høyre side ikke går opp og ned p.g.a det. Hvis ikke det er problemet så er det nok feil på bryterpanelet.

Skrevet

Kjølevæsken er 1 år gammelt og hele systemet ble skyllet ut før byttet. Har hatt en liten radiatorlekkasje, så jeg tror nok at det kan være luften. Visste ikke at det kunne påvirke kun den ene siden, så jeg tenkte ikke på det.

Det første som slo meg var kanskje at bryterpanelet fusket, men skal lufte bilen godt før jeg undersøker bryterpanelet.

Skrevet

kan være luft, hadde noenlunde samme problemet selv, lufta 1 gang til å nå har jeg allerede glemt problemet :D verdt å sjekke, tar liten tid også :)

Skrevet
Kan og være temperaturføler i luftkanalen til pasasjerside.

Hei, dersom du åpner opp til "varmeapp.viften" som sitter mellom stagene til v.viskerene fremme på torpedoen, så vil du kunne se om lukene til friskluft/varme åpner og stenger, Det sitter en luke på hver side av varmeviften, og når du vrir på og av varmebryterene til varmeapparatet på dashbordet, så skal du kunne se om disse åpner eller lukker.

Ps. du må selvfølgelig fjerne de svarte plastdekslene rundt vinduspusserene.(klipsene kan taes ut ved å stikke en liten smal skrutrekker inn i toppen på klipsene og vri disse 45 grader.) :D

Skrevet
kor kan dette luftes då?

Dette er manuelle luker som styrest av en "wire" som står i.f.b. med varmebryterene; Kald til varmt, (to stk. som sitter i betjeningspanelet på dashbordet, på hver side av viftebryteren).

Det skal jo ikke "luftes"..... Det er bare kjølevannet til kjølesystemet som skal luftes. Det må gjørst av og til dersom det har vært lite kjøleveske på motoren, og da forsvinner det jo også kjølevann til varmeregisteret.

-Dersom det f.eks. er god temperatur til den ene siden inni bilen? så er det vel ikke behov for lufting.. Da er det gjerne en av disse mekaniske reguleringene som har sviktet, med mindre det er en vannventil som også styrer varmen til noen av sidene? jeg er ikke sikker på at det er slik på disse bilene, tror at vannventilene ikke har skyld i dette, men beklager det om jeg har feil. :?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...