tomerikk Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Prøv med en skrutrekker eller ledning mellom batterikabel og stikkeren på innslaget å se om den virker da.
icc Skrevet November 22, 2008 Forfatter Skrevet November 22, 2008 Har prøvd og det skjer absolutt ingenting
tomerikk Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Kortslutt over innslaget fra batterikabel til ledning inn på starter.
icc Skrevet November 22, 2008 Forfatter Skrevet November 22, 2008 Har prøvd det også men skjer fortsatt ingenting
tomerikk Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Da er det to muligheter enten er starter røket, ev. utslitte børster. eller så mangler du jording. kabelen sitter somregel ved ett motorfeste. du kan sjekke jording ved å bruke en ledning mellom motor og karoseri, men ikke hold på den da den vil bli glovarm om det ikke er jording. Jeg går ut fra att det er god kontakt på batteripolene.
krofarn Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Jeg hadde samme probleme med min e30. Hadde ladet bateriet fullt opp, og starteren klikket bare. Det viste seg at det var en av cellene på bateriet var kortsluttet. Dermet hadde bateriet strøm, men var bare 8 volt og det var ikke nok til at starteren skulle starte motoren.
Pauls1 Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 vanlig tegn på at batteriet er kaputt dette! prøv et annet batteri..
krofarn Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 vanlig tegn på at batteriet er kaputt dette! prøv et annet batteri.. du kan ta å prøve å starte bilen med startkabler, på samme måte som hvis man ikke skulle hatt strøm på bilen. Funker det så har batteriet takket for seg
FredrikE24 Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Jeg tipper at det er dårlig strøm på batteri, da pleier startreleet og slå når man vrir om tenning Kjøp et nytt batteri, eller lad opp ditt gamle.
icc Skrevet November 22, 2008 Forfatter Skrevet November 22, 2008 Har prøvd med et annet batteri. Men etter å ha lest litt rundt om så fatter jeg større og større misstanke om at det har noe å gjøre med en dårlig kabel, dvs. at ikke starteren får nok strøm. Skal ta å låne meg et multimeter og feilsøke litt.
krofarn Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Har prøvd med et annet batteri.Men etter å ha lest litt rundt om så fatter jeg større og større misstanke om at det har noe å gjøre med en dårlig kabel, dvs. at ikke starteren får nok strøm. Skal ta å låne meg et multimeter og feilsøke litt. Ta å gjør det. Håpe det er en billig feil...
jensemann23 Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 hvis det er lik starter som på m40b18 så kan du få en billig starter av meg. 300 pluss frakt
tomerikk Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Du har i grunnen eliminert de fleste feilene. Prøv å sette en startkabel mellom ett godt jordingspungt på motoren og ett på karosseri. virker det ikke da er det nok starteren som er deffekt.
icc Skrevet November 23, 2008 Forfatter Skrevet November 23, 2008 Da var det problemet løst! erhm... hadde kobla kabelen fra tenninga på gal pol. Viste seg at der var en til nederst på innslaget som jeg ikke hadde sett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå