Jump to content

FredrikE24

Members
  • Content Count

    5399
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

FredrikE24 last won the day on November 9 2019

FredrikE24 had the most liked content!

About FredrikE24

  • Rank
    BMW Flying Brick
  • Birthday May 13

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Follo, Akershus

Recent Profile Visitors

2610 profile views
  1. Det går nok helt fint ja! Jeg er tvilling og har en eldre bror, så man hadde dobbelt opp en stund. Vi hadde Senator og det gikk utmerket.
  2. Er takstativ som er tingen på en sedan. Enkelt å skru fast, enkelt å ha med i bilen. Løser alle problemer med lange ting, ski, store uhåndterlige ting osv.
  3. Er det Bosch rekkepumpe på disse? Da jeg hadde Benz så var det tettingene på ventilene som satt på hvert dyserør på pumpa som kunne lekke, ellers var det rundt forkammere. Førstnevnte ikke noe problem å fikse med pumpa sittende i bilen såfremt man var nøye med renslighet.
  4. Boxeren er nok litt mer bedagelig når man skal få det til å gå, hvor K1200RSen må ned tre gir i normale landeveishastigheter før det skal bli noe greie på. Min har gått 110 000km snart, og jeg går ikke med tanker om å bytte den ut faktisk.
  5. Etter en noget lang motorsykkeltur de siste to dagene fikk jeg se mye av landet fra veiene våre. Hovedproblemet er at folk ikke følger med, og trafikken flyter i 65-70 i 80-sona. Kjører bil, men er så opptatt med alt annet at det å kjøre effektivt er nedprioritert. Igår kjørte jeg i 14 timer i snø og regn. Jeg skulle hjem. Da er min tålmodighet liten. De skvetter til når jeg blinker og legger seg brått til høyre, og ved forbikjøring så skvetter de til mange av dem. Akkurat som de blir overrasket. Jeg ser at de gamle gode 80-sonene med masse forbikjøringsmuligheter er redusert til 70 og forbikjøring forbudt på de beste stedene, der hvor det er 90 har de midtdeler, og der hvor det er 80 er det snittmåling, eller forbikjøring forbudt.. Må vel bare innse det at trafikken har økt markant de siste 20 årene og veiene ikke er laget for trøkket. Så har det måttet bli gjort trafikkforsikrende tiltak.. problemet er at folk snitter et sted mellom 65-90 avhengig av forekomstene av fartsgrensene virker det som, Jeg trives med å ligge i 100 stort sett. Jeg aksepterer 80 om de forran evner å holde flyt.
  6. Caster har ikke kula påmontert på denne bilen. Kula er skrudd inn i spindel. I motsetning til E39/E61 mfl. Brytegaffel er kjekt på alle andre kuler, men her er det å fjerne kula fra spindel som er utfordringen egentlig. Løsbart, men neimen ikke enkelt.
  7. Den der funker ikke i dette tilfellet? Jeg prøvde tre ulike gafler for å separere armen fra kula. Avstanden mellom arm og anlegget på spindel er veldig stor.. Så det vil bli vanskelig etter min erfaring. god erfaring her både på E39, E60 og E83 dog..
  8. Lå under en E53 og tok ut disse. Skal ikke si det var lett, men det gikk jo tilslutt. bytt armen som sitter på kula samtidig. Jeg spente opp armen med en jekk så man fikk litt gratis drahjelp. den ene gikk ut med meisel fra undersiden. Den andre satt så sykt at kula ble varmet rødglødende, slå et par hull i toppen på kula(baksiden) når du varmer vil dette fettet koke og renne ut. Denne varme olja penetrerer bra..
  9. Denne starter med varmeapparatet. Sett på tenning og sett på full varme og litt vifte, så skal den begynne å pumpe.
  10. Kjenner meg litt igjen der da jeg hadde en Benz som trengte kontinuerlig vedlikehold for å komme holdes på veien. Den svikta meg aldri, men man må holde vedlikeholdet løpende og planlegge utskiftninger før det feiler, altså preventivt. Klarer man å holde oversikt og ta noen økter innimellom så virker alt mindre ork.
  11. Tohjuling med forbrenningsmotor er å foretrekke. BMW selvfølgelig. Ser imidlertid at det er praktisk i Oslobygda med både elektrisk sparkesykkel og sykkel. Null opplæring, ingen hjelm og lave innkjøps- og driftskostnader. knipsa et bilde etter jobb idag. Vis a vis Karl Johans gt. Har kjørt året rundt på motorsykkel i fire år nå, og kommer nok til å fortsette med det. Kjørt på BMWen noe over 60k på disse årene. Hadde en BMW K100RS16V en periode som jeg kjørte et godt stykke med parallelt med K1200RSen. Den rundet 130 000km og i veldig god stand fremdeles. BMW-kvalitet! Vintersykkelen har vært tatt i bruk tidlig på høsten til sent på våren. Så sparer man BMWen for salt. Jeg fikk prøve en Ducati Monster en gang. Konkluderte vel med at jeg ikke «snakket godt italiensk» og har dermed ikke vært fysen på Ducati, men de er flotte og se på. Er motorene jeg ikke helt forstår meg på. Rister og skrangler for mye.
  12. Jepp, og Porsche er populært på jobben. Begynner å blir mange 911er. Ytterligere to Taycaner er på vei og RUF er innom støtt. I gult. Usikker på om det er Turbo R eller CTR2, men kul er den hvertfall.
  13. Er tre på jobben som har den. Ikke gjort stort mer enn å kikke på de i garasjen. De er veldig fine! Fineste EL-bilen spør du meg. Den mest praktiske? Nei, men det har nok ikke Porsche prøvd på heller.
  14. Må ha nakkestøtter bak. Jeg hadde mye passasjerer da jeg hadde E24 selv. Funka fint.
  15. Varm opp flensen ordentlig ordentlig rød, så bør den jo komme??
×
×
  • Create New...