Jump to content

FredrikE24

Members
  • Content Count

    5591
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

FredrikE24 last won the day on November 9 2019

FredrikE24 had the most liked content!

About FredrikE24

  • Rank
    BMW Flying Brick
  • Birthday May 13

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Follo, Akershus

Recent Profile Visitors

3819 profile views
  1. Knirker det bak så er det kulene bak, integralforinger heter de vel på 5serie hvertfall. Pengene du sparer og tiden du kaster bort på å ikke bytte de, tar du på dekk kostnader ganske snart. Er disse dårlige så spiser bilen dekk
  2. Har brukt det en del. Funker veldig fint om man bruker de riktig. Har også satt to etterhverandre og funker fjell enda. I aluminium til og med. Bedre enn nytt.
  3. Netlandet ordner det! Han har jobba hos Rats og virker å være over snittet nøye.
  4. Flott 545i! Som fersk E61-eier selv så synes jeg merkelig nok de er finest uten M-Sport.. Kan ikke helt forklare hvorfor! Ville latt den være akkurat som den er! Zafirschwarz er min også. Ser IKKE ut i lakken den heller. Er så mye slitasje på klarlakken at det er tåkete områder på bilen. Særlig rett over bakre del av dørhåndtaket på førerdøra. Har planer om å dra over den med Rupesen i sommerferien..! Tøft med SMG! Dette er en tråd jeg liker. Mye skruing og dagligdags vedlikehold. Jeg gikk for gode gamle M54 helt bevisst da jeg heller liker å skru på BMW-motorsykler for tid
  5. Kanskje jeg skal dra på Shell og fylle en tank med V-power. Jeg har selv nylig kjøpt meg en godt brukt bruktbil. Jeg er særs skeptisk til virkningen av drivstofftilsetninger og slikt fra før. Samme med oljetilsetninger og drivstoffmagneter
  6. Som bruksbil finnes det en del som er godt nok. Alt kommer ann på pris.
  7. What? Jeg synes det er stygt jeg da men! Hvilken utstyrskode skal til for at rillene skal være i chrome? Mor og fars 523i har ikke chrome og det ser så mye bedre ut 😆 eDit: Etter litt «gurgling» på Internett ser jeg jo det at det kryr av brosjyrebilder fra BMW med chrome-riller.. Snakk om å ta feil 🤪
  8. Tja, mine foreldre har hatt sin E39 520i i drøyt 13-14 år. Vært feilfri. Jeg skal kvitte meg med fin 520i nå. Vært så og si uproblematisk eierskap. De har sine ting motormessig som feiler og gjør de direkte late. Det gjelder nok det fleste av dem at det trengs en sjekk og deleutskiftning på Vanos, kamakselfølere og gasspjeld/gasspjeldsensor. Motorene er ellers skuddsikre sålenge man sørger for at kjølingen er i orden! 520, 523, 525 og 528 er vel de jeg hadde kjøpt.
  9. Har bruk helga på å skru ferdig E39 til etterkontroll. Nå er den klar for salg. Skrik ut om noen vil ha den. Kjekk bruksbil som kommer til å gå finfint i minst to år til! Jeg vil tippe fire, uten noe rust i kanal-problematikk. Rust finnes på kanaler, skjermkanter og bakluke selvfølgelig. Standard E39-rust, men ikke så ille som dødsdommen til han fyren som inspiserte bilen tidligere antydet. Var igrunn det som satte i gang jakten på ny bil.. Så har man gått gjennom nyinnkjøpet. Originalifisert tingene som var teit og uoriginalt. Fjerna LEDbaren som satt forran(den gikk i Nord-Norge, så
  10. Mine besteforeldre og foreldre var ikke så veldig gira på DBS. Det gikk i Peugeot-sykler. Muttern hadde Peugeot som kunne brettes sammen på midten og hadde bagasjebrettet både forran og bak. Kjekt å frakte tvillingbroren min og meg til barnehagen kan du si! Brodern sykler fortsatt på den gamle Peugeot treningsraceren til fattern fra 70-tallet. Med lykter, skjermer og bagasjebærer fortsatt. Uovertruffen kvalitet.. De kjennetegnes av at de er stive i ramma og har tett i tett med eiker, som gjør at syklene triller veldig lett. En 10 år eldre enn denne, men samme stil
  11. Innerringen tar man med vinkelsliperen og meisel, enkelt og greit!
  12. Lurer på om jeg skal begynne å ta bilde av mine parkeringer hver gang jeg parkerer. Samtlige sklir rett inn her i grunn!
  13. Mitt inntrykk er at dette er en like smal sak som på alle andre biler. Om ikke enklere. Det er to ting som er uromoment. Drivaksel kan sitte fast i medbringerflensen(eller hva den kalles). Medbringerflensen kan sitte fast i lageret ekstremt hardt. Må mokke til noe avdragersleggegreier der. Å lage seg en skikkelig tung hjemmelaget glidehammer kan kanskje være en løsning. Jeg har spart på en del slikt oppgjennom som kan brukes og som kan være egnet å lage noe ut av. På en Mercedes 124 jeg hadde kjørte jeg til det smalt bak. Da hadde vi runda 500 000km for lenge sia.
  14. Hyggelig med video da. Det er nok for å gi kunden en slags direkte kontakt med mekaniker og ikke via en kundemottaker/verksmester. Det er det sikkert mange som liker. Han kunne nok sendt meg vinklene som vedlegg om jeg skulle tatt valget. Mest sannsynlig er det marginalt. Mersalg!
×
×
  • Create New...