Ess

Members
  • Content Count

    167
  • Joined

  • Last visited

About Ess

  • Rank
    Løytnant

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. E34 Touring kom ikke før i 1992.
  2. F80 M3 var en drømmebil helt til jeg hørte eksoslyden. Det er utrolig at en rekkesekser kan høres så forferdelig ut. Lyden fra de firesylindrede topputgavene til Mercedes-Benz og VAG-konsernet er også til å bli flau av. Spesielt bakfra synes jeg R129 er vellykket. Designet på W126, W124 og W201 synes å være mer helhetlig enn R129 sitt. Audi er vel eneste av de tre tyske som har hatt en vellykket evolusjon av sin topputgave. A8 4D var for eksempel en naturlig fortsettelse av Audi V8, og de senere generasjonene følger den samme linjen.
  3. Det handlet nok mye om at det er forskjellige motorer også. M119 i R129 500 SL og M117 W126 500 SE. Cirka 60 til 100 hk forskjell, avhengig av hvilken utgave du kjørte, er nok merkbart. W126, W201 eller W124, de to sistnevnte med saccoplater og fem eller flere sylindre, kunne gjerne stått i garasjen min. Likeså R129, men designet på fronten er litt problematisk. Den er langt fra tidløs i mine øyne. Ellers er W140, som er en vanntrukket og oppsvulmet W124 designmessig, ikke så veldig interessant bortsett fra at den kunne fås med V12. Den er sikkert ellers revolusjonerende hva teknikk angår, men mangler forgjengerens eleganse.
  4. Ess

    Valg av E90

    Er det mulig å verifisere at kjørelengden på 325i-en stemmer? Vet at det i hvert fall tidligere har vært mye juks med bruktimporterte biler.
  5. Ess

    Valg av E90

    Hvilken av disse E90-ene hadde dere valgt? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=134191846 - Lavest kilometerstand, gitt at den er reell. Er det mulig å jukse med kilometerstanden på en E90? - 325i med N53-motoren kan vel justeres opp til samme effekt som 330i? - Import. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=131794696 - Eldre, høyere kilometerstand og mindre utstyr. - Solgt ny i Norge.
  6. Nettopp. Å knytte bilmerke eller hva det måtte være til visse handlinger eller meninger, blir for dumt.
  7. Men BMW-eiere er heldigvis mye bedre: https://www.dagbladet.no/nyheter/samlet-inn-millioner-til-datterens-kreftbehandling---kjopte-bmw/70964899.
  8. Men har ikke 2.2-literen innsprøytning? Kan ikke huske å ha sett en 2.2-liter med forgasser.
  9. Det må nevnes at Fredrik 90 til daglig jobber med Ford. Derfor er det kanskje ikke så rart at han reklamerer så mye for merket. Det er synd at VW har gått bort fra rekkefemmere i nyere T5 og T6. Toliters rekkefirer blir liksom ikke helt det samme. For ikke å snakke om T3 og tidligere generasjoner, som hadde hekkmotor, bokser (bortsett fra dieselmotorene) og bakhjulstrekk.
  10. Ess

    BMW Z4 E89 - erfaringer?

    Bortsett fra at de har E86, som er forrige generasjons Z4.
  11. Klarer du å finne link til annonsen? Disse vokser ikke akkurat på trær. Jeg hadde sett etter en E46 325i eller større.
  12. Ess

    BMW, forslag til førstebil?

    Dette er ikke tilfellet. Alle M54-motorene er tilgjengelig som pre-facelift. Ellers vil jeg anbefale trådstarter å finne en E39 eller E46 med M54-motoren fremfor en firesylindret. Forskjellen i drivstofforbruk er neglisjerbar i forhold til andre utgifter knyttet til å eie en 15 år gammel bil.
  13. Dette argumentet holder ikke. Tror du ikke at det har kommet flere alternativer på banen innen 2025 eller 2030?
  14. Å? Siden 911 allerede er nevnt, så håper jeg vi tåler noen bilder av en 991 i fargen Miami Blue fra VG.no. Den som velger F82 M4 fremfor denne må enten være synshemmet eller sinnssyk.