Dette er et populært innlegg Fredrik 90 Skrevet Mai 5, 2019 Dette er et populært innlegg Share Skrevet Mai 5, 2019 (endret) 2018 BMW 540d xDrive G30 Modell: G30 540d xDrive M-Sport Motor: B57D30T0 Produsert: BMW Werke AG Dingolfing, Tyskland ......... Utstyrsliste: Type: JD51 Model: 540d xDrive Market: Europe Code: G30 Chassis: Sedan Steering: Left Doors: 4 Engine: B57T Displacement: 3.00 l Power: 235 kW Drivetrain: All Wheel Drive Transmission: Automatic Color: Carbonschwarz Metallic 416 Upholstery: Leder Dakota Cognac Production Plant: Dingolfing Production Date: 07/07/2017 ..... 1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 1CB CO2 CONTENT 21N 18" DOBBELSPOKE 662M 223 DYNAMIC DAMPER CONTROL 230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT 248 STEERING WHEEL HEATING 258 RUNFLAT TYRES 2NH M SPORTBRAKE 2PA LOCKING WHEEL BOLTS 2TB SPORT AUTOMATIC TRANSMISSION 2VB TYRE PRESSURE INDICATOR 302 ALARM SYSTEM 316 AUTOMATIV TAILGATE OPERATION 320 MODEL DESIGNATION 322 COMFORT ACCESS SYSTEM 337 M SPORT PACKAGE 3DS BMW DISPLAY KEY 3DZ WITHOUT ADDITIONAL DESIGNATION OUTS 403 GLAS ROOF ELECTRIC 416 SUNBLINDS REAR 420 SUN PROTECTION GLAZING 423 FLOOR MATS VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 456 COMFORT SEATS ELECTRIC ADJUSTABLE 465 THROUGH LOAD SYSTEM 4HA SEAT HEATING FRONT AND REAR 4FL FINE WOOD TRIM 4NB AUT AIRCONTIDION 4 SONES CONTROL 4NM AMBIENT AIR PACKAGE 4T8 EXPANDED EXTERIOR MIRROR PACKAGE 4UR AMBIEN LIGHT 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 536 AUXILIARY HEATING 552 ADAPTIVE LED HEADLIGHT 575 ADDITIONAL 12 POWER SOCKET 5A1 LED FOG LIGHTS 5AC AUTOMATIC HIGHBEAM CONTROL 5AL ACTIVE PROTECTION 5AT DRIVING ASSISTANT PLUS 5DN PARKING ASSISTANT PLUS 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 610 HEAD UP DISPLAY 650 CD PLAYER 688 HARMAN/KARDON SURROUND SOUND SYSTEM 6AC INTELLEGENTEMERGENCY CALL 6AE TELESERVICES 6AK CONNECTEDDRIVE SERVICES 6AM REAL TIME TRAFFIC INFORMATION 6AN CONCIEGE SERVICES 6AP REMOTE SERVICES 6CP APPLE CARPLAY PREPARATION 6NW TELEPHONY WHITH WIRELESS CHARGING 6U8 BMW GESTURE CONTROL 6UH TRAFFIC INFORMATION 6WB MULTIFUNCTIONAL INSTRUMENT DISPLAY 6WD WIFI HOTSPOT 710 M LEATHER STEERING WHEEL 715 M AERODYNAMICS PACKAGE 760 INDIVIDUAL HIGH GLOSS SATIN CHROME 775 INDIVIDUAL ROOF LINING ANTHRACITE 7S9 CONNECTEDDRIVE SERVICES PACKET 842 COLD KLIMA 850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT 853 LANGUAGE VERSION ENGLISH 885 SWEDISH ONBOARD DOCUMENTATION 8KA OILSERVICE INT 30 000 KM/24 MONTHS 8R9 REFRIGERANT 8SM VIN VISABLE FROM OUTSIDE 8TF ACTIVE PROTECTION FOR PEDESTRIANS 8TG ANTI THEFT SYSTEM 993 MODEL YEAR CODE 9AA EXTERNAL SKIN PROTECTION Da var endelig en verdig erstatter til min F10 530d på plass, kanskje ikke noen stor bombe at det ble en G30 5-serie. Det som er litt vittig er at jeg solgte 530en nettopp fordi jeg ikke ville sitte med en dieselbil nå som det plutselig var blitt så galt. Jeg var fast bestemt på at jeg skulle ha bensin neste gang. Jeg var gjennom mange biler, det var ikke noen automatikk i at det skulle bli en G30. Jeg kikket på alt fra M240i til F10 M5, ja jeg kikket til og med på andre merker ett lite svakt øyeblikk. Men så satte jeg meg ned og gikk igjennom mine behov. Jeg vil ha en rask bil, den må være romslig og ha god plass. Den må kunne brukes som familiebil, firehjulstrekk ble plutselig ett must. Videre ville jeg ha noe nytt, noe med fresh teknologi som Apple Carplay og LED lys. Så kom vi til det med drivstoff, en bil som oppfylle disse kravene vil være tørst på drivstoff. Jeg tenkte igjennom hvor forbaska fornøyd jeg har vært med mine tidligere BMWer med sekser diesel, disse bilene tilbøy en allround pakke svært få andre kan tilby. Euro 6 biler slipper nesten ikke ut skadelige nox stoffer, noe som gjør at myndighetene er litt snillere med dem. Og det faktum at dieselmotoren har jo aldri vært så ren og effektiv som nå, og de beste av de alle må jo være BMW sin brilliante B57 sekser. Jeg bare måtte ha en 5er til med dieselsekser, diesel cravings deluxe. Så med fare for å høres ut som Britney Spears...Oops i did it again Jeg begynte søket etter G30 530d i Tyskland, men fant fort ut av Eurokursen denne gang ikke var særlig gunstig. Så jeg vendte blikket mitt mot Sverige, færre biler å velge i men prisene var litt rimeligere. Så på ett par 540d også, men jeg synes de var litt for kostbare. Blant disse er bilen dere ser her nå, jeg tror jeg kikka på annonsen på denne sikkert 10 ganger over en periode på noen uker. Plutselig så var denne den eneste 540d til salgs på Bytbil.se, det var akkurat som om den nesten ropte litt på meg. Den hadde jo alt jeg ville ha, ok så hadde den ikke Intergral active steering men den hadde så mye annet. For ikke å snakke om en annen fargekombinasjon i forhold til hva jeg har hatt tidligere. Så jeg løp til Glenn Pedersen hos Pedersen Autopark, de importerte min F10 tilbake i 2014, og de heiv seg rundt og fikk denne bilen hjem til kongeriket Norge. Bilen er altså en 2018 modell 540d xDrive med M-sport, 320 hk og 680 nm sørger for friske fraspark (0-100 på 4,7 sek). Bilen ble leaset ny hos Bendt Bil AB i Halmstad av ett lite selskap som heter DKCK Intertrading AB, det var eiern selv som kjørte bilen. Og det som er helt fantastisk er at han må ha vært like petimeter som meg, for bilen ser bortimot nesten ubrukt ut. Nybil lukt, ingen parkeringsbulker, lakken er strøken og vitner om godt vedlikehold. En titt i historikken på Navien avslører at han relativt ofte var i Lubeck i Tyskland, samt ofte i Stockholm. Så bilen har vært langkjørt, sikkert derfor han bytter alt etter 1,5 år (50 000km). Mine planer fremover for bilen er ikke så store, jeg kommer til å krysse Europa en del ganger i de nærmeste åra så dette er jeg sikker på at bilen vil ta på strak arm. Ellers så nyter jeg å kjøre den, BMW har virkelig klart å få frem en stor følelse av velvære bak rattet. Bilen glir over ujevnheter som en 7-serie, og sluker svinger som en 3-serie. Draget i motoren er helt himmelsk, du går aldri tom for krefter. Foreløpige planer er: Skvettlapper Vinterdekk (lurer på å bruke 18" som står på bilen til det, har lyst på 19") Ta en mellom intervall service M leppe (kom aldri så langt på F10en, så vi prøver igjen på denne ) Lakke fremfanger (er noen seinsprut som er det eneste fra at bilen er 100% strøken) Futural for Display key så den er litt beskyttet Ordentlig nedvask av understell (OCDen slår til) Litt mer hester (på lang sikt, enn så lenge så holde dette. Men jeg kjenner da meg selv, mye vil ha mer) LED i ryggelys. De fleste moderne biler har dette, men denne har gammeldagse halogen. M-belter. Kan leveres originalt til G30, synes det ser kult ut. Ellers så kan jeg bare kjøre og kose meg, dette er stas Jeg tror det vil være delte meninger om fargekombinasjonen her, jeg liker den godt 4 soners klima var noe man måtte ha for å få touch klimapanel foran. Men da får man også forvarmer, noe som gjør at motoren blir fortere varm. Her var F10en håpløst treg. Endelig har jeg fått bil med elektrisk solskjerming bak, det har jeg vært misunnelig på helt siden en kamerat kom med dette på sin 97 modell 523I Det her er kult synes jeg Det er bare såvidt at 18" passer over bremsene, det er minimal klaring mellom kaliper og felg. Ellers er det greit med M bremser slik at man får stoppa detta autobahn lokomotivet.. Det tok sin tid, men det var godt å endelig få på plass en erstatter for min trofaste og supergode F10 530d. Så håper jeg denne er like bra på alle mulige måter. Jeg kommer til å oppdatere jevnlig om hvordan hverdagen er med G30 540d. Det er ikke så mange G30 her på Bimmers, ei eller G30 med dieselsekser så jeg håper dette er interessant for folket Endret Februar 10 av Fredrik 90 Dark Knight, norbakken, Turbo-HF og 48 andre reagerte på dette 50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 5, 2019 Share Skrevet Mai 5, 2019 Gratulerer! Ser veldig bra ut denne, og tror også du så absolutt har valgt rett motor til dine bruksområder. Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 5, 2019 Share Skrevet Mai 5, 2019 Gratulerer med en flott G30 Fornuftig med xDrive, tenker du vil trives med det Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mai 5, 2019 Share Skrevet Mai 5, 2019 Gratulerer 👍 Flott farge på interiøret! Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Mai 5, 2019 Share Skrevet Mai 5, 2019 Gratulerer, fantastisk flott bil ! Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mai 5, 2019 Share Skrevet Mai 5, 2019 Ja Fredrik må jo selvfølgelig gratulere deg så mye her og . Og bilen er jo alldeles nydelig på alle måter da jeg fikk se den hos meg forrige dagen .:) Som du vet ,har jo arbeidsgiveren min nøyaktig lik ,men fader hvor mye finere den er i sort en hvit altså. Kom bort en tur for jeg vil bli med på tur Turbo-HF og Fredrik 90 reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skare1 Skrevet Mai 5, 2019 Share Skrevet Mai 5, 2019 Nydelig bil- nydelig fargekombinasjon 😃 Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mai 5, 2019 Share Skrevet Mai 5, 2019 Gratulerer med råflott bil Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Mai 5, 2019 Share Skrevet Mai 5, 2019 Gratulerer!Fantastisk flott interiør, elsker fargen på setene Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Mai 5, 2019 Share Skrevet Mai 5, 2019 Interiøret er fantastisk Fredrik, grattis med et smykke av en G30. Det eneste jeg stusset på, du nevnte familie, Hvorfor da ikke G31? ellers så er alt perfekt her, bare kjøre å nyte! Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Mai 5, 2019 Share Skrevet Mai 5, 2019 Gratulerer så mye med drømmebil! Og interiøret er innertier - akkurat slik jeg ville hatt det også. Oser klasse! Men jeg stiller det samme spørsmålet som blir stilt over her - jeg vet du er en sedanmann, men som familiebil stiller vel G31 ett hakk opp? Uansett et rålekkert lokomotiv du har fått deg her. Har tenkt mye på det samme i det siste ang motorvalg. Jeg og kona kjører en del i året med våre biler, og i så måte har diesel vært perfekt for vårt bruk. Jeg tror fortsatt, slik situasjonen er i dag, at jeg ville valgt diesel igjen, fortrinnsvis en BMW sekser. Til ditt bruk er jeg ikke i tvil om at du har funnet deg rett motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Mai 5, 2019 Share Skrevet Mai 5, 2019 Gratulerer med flott bil Med riktig motor og interiørfarge! 5 serie er en knallgod allrounder, og denne vil du nok nyte lenge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet Mai 5, 2019 Share Skrevet Mai 5, 2019 Gratulerer med RÅ G30! Jeg likte fargekombinasjonen på denne 😍 Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 5, 2019 Share Skrevet Mai 5, 2019 Gratulerer med nydelig bil Fredrik! Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 5, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2019 Takker så mye for overveldende respons 😀 Det er så godt å høre fra dere også at fargekombinasjonen ble bra. Jeg skal være så ærlig å si at jeg som det vanemennesket jeg er var litt skeptisk. Men på samme tid ville jeg ha noe nytt og bitte litt friskere 😀 3 timer siden, awt skrev: Gratulerer! Ser veldig bra ut denne, og tror også du så absolutt har valgt rett motor til dine bruksområder. Ja jeg er glad i lange turer på kontinentet. Jeg kan godt kjøre 6 timer i strekk jeg i denne bilen, ikke har jeg sånn blære som elbilfolket har heller som krever "tisse pause" hver andre time 😂 2 timer siden, sveigis skrev: Ja Fredrik må jo selvfølgelig gratulere deg så mye her og . Og bilen er jo alldeles nydelig på alle måter da jeg fikk se den hos meg forrige dagen .:) Som du vet ,har jo arbeidsgiveren min nøyaktig lik ,men fader hvor mye finere den er i sort en hvit altså. Kom bort en tur for jeg vil bli med på tur Takker for det 😀 Jeg måtte innom deg selvsagt, line den opp ved siden av E28en og to E34er😀 Per nå så tror jeg at det kun er sjefen din og meg som kjører 540d i Arendals området. Vet om noen 540i da, men de er G31. Jeg kommer bort en dag så tar vi oss en tur 👍 1 time siden, Ron Jeremy skrev: Interiøret er fantastisk Fredrik, grattis med et smykke av en G30. Det eneste jeg stusset på, du nevnte familie, Hvorfor da ikke G31? ellers så er alt perfekt her, bare kjøre å nyte! Mange takk for det 😀 Jeg tror at man klarer seg med sedan som familiebil. Ikke at det er noe galt med G31, men jeg foretrekker av en eller annen grunn sedan. Jeg er nok litt gammelmodig tror jeg 😉 13 minutter siden, papertiger skrev: Gratulerer så mye med drømmebil! Og interiøret er innertier - akkurat slik jeg ville hatt det også. Oser klasse! Men jeg stiller det samme spørsmålet som blir stilt over her - jeg vet du er en sedanmann, men som familiebil stiller vel G31 ett hakk opp? Uansett et rålekkert lokomotiv du har fått deg her. Har tenkt mye på det samme i det siste ang motorvalg. Jeg og kona kjører en del i året med våre biler, og i så måte har diesel vært perfekt for vårt bruk. Jeg tror fortsatt, slik situasjonen er i dag, at jeg ville valgt diesel igjen, fortrinnsvis en BMW sekser. Til ditt bruk er jeg ikke i tvil om at du har funnet deg rett motor Takker for det 😀 Ja jeg synes også at fargekombinasjonen løftet bilen en klasse opp. Jeg synes vel kanskje ikke interiørdesignet er det mest elegant med G30, men med Cognac skinn, sort taktrekk og mørke tre dekorlister så blir det virkelig ikke så galt. Kjør på med diesel sier jeg. Var i en konfirmasjon i går, da ble det jo litt bilprat rundt bilen på parkeringsplassen. De aller fleste likte bilen, og var med på at diesel fortsatt er veien å gå for mange. Var selvsagt en som "Tesla ditt" og "Tesla datt", men han ble nedstemt 😂 Jeg skal vel være så ærlig å si at det er også litt på trass at jeg valgte å kjøpe en såpass ny dieselbil. Men dette er definnetivt riktig for meg, og jeg kjøper bil for meg selv og ikke landets politikere 👍 3 minutter siden, Evopower skrev: Gratulerer med flott bil Med riktig motor og interiørfarge! 5 serie er en knallgod allrounder, og denne vil du nok nyte lenge Takk for det 😀 5-serie er for meg en utrolig komplett bil. Dette er nå min fjerde 5-serie og jeg klarer ikke å gå lei av modellen. Du får god plass, sporty kjøreegenskaper samtidig som du får en veldig komfortabel bil på kjøre langt i. Vi er jo inne i en periode hvor SUVer tar mye markeds andeler, men jeg føler vel at 5-serie holder stand. Du ser liksom ikke så mange nyere A6 eller E klasse som du ser 5-serie. Så dette er helt klart biler folk fortsatt foretrekker. SUV er for min del helt uaktuelt nå, kanskje en gang i fremtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå