Jump to content

Recommended Posts

Etter mange år med diesel e61 og F31 var det på tide med bensin. Hadde i utgangspunktet bestemt meg for at m-sport var et minimum, men siden utvalget av bensinmotorer her i norge på F11 ikke akkurat var særlig stort ble det en F11 uten. Det er i det minste m-sport understell. 

Hentet den hos forhandler for litt over en uke siden. Nye bilder kommer

Har allerede bestilt nye felger 21". Spent på hvordan det vil bli uten å senke den ytterligere. 

Lyden fra rekkesekseren er fantastisk, men har vel egentlig allerede bestemt meg for at eksosen må byttes ut. Tenker kanskje Supersprint bakpotte + mellomrør er veien å gå her. Hadde dette på en 330 for lenge siden og mener å huske at jeg ble litt skuffet over det lave lydnivået. Det koster kr.18-19.000,- for å bytte på den jeg har nå. Er åpen for andre merker og forslag. 

Bilen slik den er nå er jo ganske kjedelig, men tenker at nye felger og evnt senk vil gjøre mye. Kunne en ny frontleppe i carbon gjort seg? Ny svart grill? 
 

098_1606201091.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pen bil med arti motorvalg👍 Selv er jeg en av de sære som synes non-m-sport F10/F11 med passe senk og skikkelige felger er skikkelig pent og stilfullt og ville heller hatt det enn m-sport. Håper derfor du dropper leppe på denne😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flott bil mer med rett motor!

Er ikke mange av disse nei og import er vel ikke gunstig om dagen heller?

Lett etter F11 med bensin selv, orker ikke mer N47.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Første pri er felger og eksos. Får se om jeg gjør noe med fronten etterhvert :)

Snakket med et par forhandlere og import er absolutt ikke lønnsomt om dagen. Så det slo jeg fra meg ganske kjapt. Ble meget overrasket over hvor fantastisk lyden av en rekkesekser er igjen, samtidig som den er særdeles stillegående med rolig kjøring. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annerledes motorvalg som vi liker :) f11 er så perfekt estetisk. Er dette fireren eller sekseren?Gratulerer med god bil med alt det nødvendigste utstyret.

Svart grill forsvinner i svart lakk. Hva med sateng/matt sølv grill og speilkåper slik som på m550d?

Felger så er jo m550d felger 20" meget pene, disse bør være enkle å få tak i brukt, da alle kidsa med disse bilene heller vil ha på gs felger eller annet ebay opplegg 😅

Msport er flott på disse. Samtidig er det kostbart å ettermontere. Hva med å gå for noe ikke alle andre har som en eller annen leppe som du sier? Tror det blir fint. Du har allerede spirtsunderstell så ytterligere senk er unødvendig.

Edited by Evopower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pen bil 👍

Artig å se noen gå for bensin også :) Har prøvd en 530i før og de er jo mer enn god nok for norske veier og trafikk, egentlig. Litt synd at det meste av bensinutgaver (528i-535i) er både sjelden og overpriset (med unntak av 523i).

Kan tenkes at den vil se en anelse høy ut med 21" uten senk?

Angående nyrer, jeg ville gått for LCI nyrer med krom kant og svart senter ;)

@Evopower disse har N53B30 272hk

Edited by Daniel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dette er sekseren :) 

Har også tenkt at sort grill vil forsvinne. Skal sjekke ut forslaget ditt til sateng/matt sølv grill. Speilkåper har jeg ikke tenkt tanken på engang. Kjenner at listen over ting som skal gjøres bare blir lengre og lengre haha. 
 

Håper det vil bli bra uten ytterligere senk. Har tenkt å beholde noe av komforten og. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fin motor og fin bil! 21" uten senk blir dessverre ikke så veldig bra. Hadde det før på min, du kan sjekke tråden min. Er noen bilder helt i starten på første side der tror jeg, før jeg fikk montert senk :) 

Angående front ville jeg kjøpt en facelift front uten M-sport, disse gir de omtrent vekk på Finn iblant. Og en leppe på den så blir det bra (se bilde). LCI er mye penere enn pre-LCI så da går det greit uten M-sport. Pre-LCI front er dessverre ganske daff (men smaken er som baken).

PS. Har hatt Supersprint på min i 6 år nå (riktignok diesel), men god kvalitet så kan absolutt anbefales. 

C49A04AC-4C1A-4563-B555-88D0943C16A6.jpeg

Edited by Walkabout

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flott bil og motor ja :)
Enig med Ray. over. Fx er noe av det som ser også bra ut uten m-sport.

Selv på F01 syns jeg den ser bedre ut uten m-sport. Å montere LCI fanger gjør nok susen samt at bilen ser mye nyere ut, tenker på det samme selv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veldig flott bil med ett veldig riktig motoralternativ, dette er jo en ganske sjelden bil 😀 Du må gjerne legge ut litt mer bilder av bilen, det blir ikke feil.

Men før du prioriterer 4xutblåss eksos...ville du ikke fått på bilen M-sport fangere foran og bak? Føler det rigger litt mer enn M5 look eksos som nesten er litt på grensen til harry. Bare en tanke 😀

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Men før du prioriterer 4xutblåss eksos...ville du ikke fått på bilen M-sport fangere foran og bak? Føler det rigger litt mer enn M5 look eksos som nesten er litt på grensen til harry. Bare en tanke 😀

Han skrev vel ikke noe om 4x utblås - og gitt prisen (om det er nypris da) så vil jeg tro at dette er dobbel stuss :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det stemmer at det blir kun dobbel stuss. Kommer nok ikke til å begynne å bytte ut fangere (tror jeg 😂) da blir det i så tilfelle en leppe i front. 
 

Kommer flere bilder etterhvert! 
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutter siden, Walkabout skrev:

Han skrev vel ikke noe om 4x utblås - og gitt prisen (om det er nypris da) så vil jeg tro at dette er dobbel stuss :) 

535 look ser bra ut, en fin mellomting som gir litt bedre lyd uten å ta den helt ut 👍 Er forsåvidt ikke så galt med 4 blås heller, men da må liksom resten av bilen også "følge med" den looken. Det går bare ikke på en non M-sport F11 😅

Edited by Fredrik 90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratulerer med fin bil med herlig motor! Mitt råd på non-M-sportbiler er som alltid: skill deg ut fra mengden med M-sportbiler og behold standardfangerne, gjerne med en diskret leppe typisk Alpina. Eller bare moderat senk (ACS, Eibach) med passe store hjul. Med 21" uten senk vil det dessverre se ut som den står på stylter. Behold den som diskrete cruiseren den er er mitt tips :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minutter siden, papertiger skrev:

Gratulerer med fin bil med herlig motor! Mitt råd på non-M-sportbiler er som alltid: skill deg ut fra mengden med M-sportbiler og behold standardfangerne, gjerne med en diskret leppe typisk Alpina. Eller bare moderat senk (ACS, Eibach) med passe store hjul. Med 21" uten senk vil det dessverre se ut som den står på stylter. Behold den som diskrete cruiseren den er er mitt tips :) 

Har sett på dette hos GS når det gjelder senk https://www.gsbildeler.no/tuning_og_tilbehor-senkesett/senkesett_35_mm_15_mm_med_stag_bak_for_justering__2050620

Verkstedet jeg snakket med nevnte at det var vanskelig å få rett høyde ved å senke med diagnose bak og anbefalte disse stagene. Noen som har noe erfaring der? 35mm foran er vel nok? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...