L.M.e30 Skrevet November 21, 2008 Share Skrevet November 21, 2008 om målet er ekstremt lav vekt og bra veigrep er dette noe for deg, da dette hjelper en god del med å få et lavt tyngdepunkt noe som igjen hjelper på krenging i sving og sentrifugalkrefter i sving. HVIS DET ER NOEN INTERESSE FOR DETTE, skal jeg få støpt opp noen karbontak til e30, ikke noe "juggel" Dette blir et sammarbeids prosjekt med Eian Fritid, som lager blandt annet fangere for sverre isaksen, morten bermingrud og anders grøndal for å nevne noen. det blir en tolags sandwich plate med vanlig karbon øverst, skum i midten og karbon/kevlar i bunn. formen blir laget av et todørstak uten takluke for å få ennå litt lavere vekt. å formen blir laget på bilen med alt inntakt for å få en perfekt passform. prisen for et tak vil ligge på ca 10000,- å det er jo litt billigere enn å kjøpe seg en e46 m3 csl for å få samme stilen. ønsker ingen kommentarer om støpemåte, pris o.s.v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet November 21, 2008 Share Skrevet November 21, 2008 Hvor mye vektbesparelse blir det av dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L.M.e30 Skrevet November 21, 2008 Forfatter Share Skrevet November 21, 2008 det avhenger veldig av om du har takluke på bilen din, som det står i annonsen har jeg jo ikke laget det ennå. men om du har takluke snakker vi nok om mellom 20 og 30 kilo et sted. men denne vekta er jo helt øverst på bilen å har mye å si for tyngdepunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet November 21, 2008 Share Skrevet November 21, 2008 Lov og spørre ossen du har tenkt montering skal foregå? Høres utrolig spennende ut, er det noen gang laget noe slikt? synes selv ikke at prisen var så gal heller, med tanke på hva andre "tuning" deler koster. Går utifra at takluke tak og uten takluke tak er like, sånn passform messig? bare at man mister luka eller? Vil det være mulig og få et slikt tak godkjent i vognkort da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L.M.e30 Skrevet November 22, 2008 Forfatter Share Skrevet November 22, 2008 di bilene jeg har sett med karbontak, så er den orginale takplata kappet ut, men med en ca 7 cm kant rundt hele stående igjen, så er karbontaket limt på i den kanten, har aldrig gjort det før sjøl. aner ikke om det finnes lignende noe sted nei. det står en ca pris, men det blir nok noe i nærheten der ja. taka er like i form ja, om du har takluke eller ikke. lager kun uten takluke, da hoved grunn til at jeg skal få laget disse taka er for å fjerne min egen takluke. godkjenning hos biltilsynet kan jeg ikke garantere, men med lakk på utsiden og taktrekk på innsiden er det vell ingen som ser at noe er uorginalt. men det går jo ann å undersøke hva di mener. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet November 22, 2008 Share Skrevet November 22, 2008 Jeg legger til at 2 dørt og 4 dørt tak passer overens. Hvertfall på pre-facelift, men rekner med facelift er likt Og om du bygger om fra takluke til ikke-takluke så sparer du nesten 15-20 kg.. (vi har nettopp gjort dette og målte vektforskjeld) Det vil si at du kan spare enda mer med dette taket.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian_B Skrevet November 22, 2008 Share Skrevet November 22, 2008 ja for det hjelper på høyt tyngdepungt....hehe eller ikke..... trur det her er ganske gromt jeg.... men lurer på hvordan du skal få lim til å holde nnår det krenger..... en ambefaling ville vært å støpt inn metallbeslag rund hele som kan sveises i taket.... mye lettere og en stål på 5cm bredt og 7mm tykt blir ikke så mye iforhold til et helt stål tak... hehe men men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet November 22, 2008 Share Skrevet November 22, 2008 ja for det hjelper på høyt tyngdepungt....hehe eller ikke..... trur det her er ganske gromt jeg.... men lurer på hvordan du skal få lim til å holde nnår det krenger..... en ambefaling ville vært å støpt inn metallbeslag rund hele som kan sveises i taket.... mye lettere og en stål på 5cm bredt og 7mm tykt blir ikke så mye iforhold til et helt stål tak... hehe men men Jeg har limt hele carbon taket på min M3 E46. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet November 22, 2008 Share Skrevet November 22, 2008 ja for det hjelper på høyt tyngdepungt....hehe eller ikke..... trur det her er ganske gromt jeg.... men lurer på hvordan du skal få lim til å holde nnår det krenger..... en ambefaling ville vært å støpt inn metallbeslag rund hele som kan sveises i taket.... mye lettere og en stål på 5cm bredt og 7mm tykt blir ikke så mye iforhold til et helt stål tak... hehe men men Hva skjer med folk og lim? Sett carbon Supraen Paal C har støpt? Kan man sveise carbon? Nei. Limer man hvis man ikke kan sveise? Ja. Og HELE bilen er carbon.. Så ikke tvil på carbon og araldite! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet November 22, 2008 Share Skrevet November 22, 2008 fjerning av offtopic diskusjon... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet November 22, 2008 Share Skrevet November 22, 2008 araldit suger... bruk skikkelig karosserilim...! Haha, bare å begynne med carbon og karosserilim du.. http://www.hpcomposites.no/ han har nok litt mere peilig gutten min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius_e30 Skrevet November 22, 2008 Share Skrevet November 22, 2008 bruk to-komponent karosserilim fra 3M eller würth, koster skjorta, men det holder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet November 22, 2008 Share Skrevet November 22, 2008 Fjerning av OT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L.M.e30 Skrevet November 23, 2008 Forfatter Share Skrevet November 23, 2008 siden takene ikke er laget ennå, vet jeg ingen ting om montering, men siden Eian fritid i mine øyne har vannvittig peiling på det han driver med så følger jeg alle hans råd om montering når den dagen kommer, han har forresten laget så godt som hele karroseriet på den blå golfen i det siste gatebil blad. som sagt i annonsen vil jeg helst ikke ha diskusjon om svada på denne tråden. men bare saklige spørsmål. å hele poenget med tråden er å finne ut om det er noen som har interesse for å kjøpe slike tak, hvis ikke lager jeg bare til meg selv.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dotten Skrevet November 23, 2008 Share Skrevet November 23, 2008 erre ti lapper med monterin for de med takluke er jeg int ass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå