Gå til innhold

Får ikke lukket opp bilen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har problemer med å åpne opp døra på bilen min. Gjelder på begge sidene. Prøvd med 2 forskjellige nøkler nå. Har heller ikke fryst fast, for har prøvd å spraye inn noe 5-56 inn i nøkkelhullet. Har noen en idé om hva som kan ha skjedd? Er det noe jeg kan ha gjort? For noen av gangene får jeg vridd omm nøkkelen den veien som låser bilen. Dette får jeg gjort opptil flere ganger, men altså da ikke motsatt vei :?

EDIT: Rettelse!

Jeg får låst bilen men ikke lukket den opp!

Skrevet
sikker på du har prøvd på riktig bil? ;)

Hahaha, ja :P Prøvd med begge nøklene mine. Og det er det samme på begge sidene at jeg ikke får åpnet bilen, men jeg får lukket den :S Hva er galt!??

Skrevet

En ting som farfaren min gjorde med Pajeron sin, var at han brukte fjernstyringa når han låste døra, og brukte nøkkelen når han skulle åpne, så da hadde en sperre blokkert.

Kansje dette er feilen din også?

Skrevet
En ting som farfaren min gjorde med Pajeron sin, var at han brukte fjernstyringa når han låste døra, og brukte nøkkelen når han skulle åpne, så da hadde en sperre blokkert.

Kansje dette er feilen din også?

Jeg har ikke fjernstyring på min. Kun manuell!

Skrevet

Hadde det samme problemet på e30'n min på vinteren. Jeg hadde da fjernstyring også men når jeg trykket på åpne knappen så åpnet bilen seg men lukket seg med engang igjen. Min løsning var å la ene bakdøren stå åpen hele tiden :P Var evig irriterende!

Skrevet

http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.p ... cked+doors

Fungerte på en kompis sin e39 touring.

Håndtaket opp tror det kansje var passasjer døra og vri først ene siden så fort uten brekke nøkkel motsatt vei.

EDIT:

Hahaha, ja :P Prøvd med begge nøklene mine. Og det er det samme på begge sidene at jeg ikke får åpnet bilen, men jeg får lukket den :S Hva er galt!??

Har du bestemt deg for om du ikke får den opp ( :lol: ) eller lukket den?

Om du ikke får den opp kan du prøve nevnte over.

Skrevet
http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.php?page=Locked+doors

Fungerte på en kompis sin e39 touring.

Håndtaket opp tror det kansje var passasjer døra og vri først ene siden så fort uten brekke nøkkel motsatt vei.

EDIT:

Hei, Jeg har samme problemet på en av mine BMW,er. Bilen er lett å låse med nøkkelen, men avogtil så låser døren seg igjen når jeg låser opp.-Jeg låser da opp & igjen bilen flere ganger, og plutselig så finner låsene på å bli ståend åpne.... bra for meg, he,he.

:? --Dette har med kontaktene og strømtilførselen til "låsestemplene" inni døren å gjøre. -kanskje dårlig kontakt eller lite strøm.

-En annen av mine bimmer,s fikk en "stengt" dør, h.s. bak, å ble umulig å åpne for låsestemplet fikk ingen strøm. :twisted:

Jeg tok å rev løs stoffdelen i dørpanelet, å lagde hull i plasten innenfor, å kom til med en kraftig skrutrekker å slo av plastenden til låsestemplet, og vips så var døren " :evil: opplåst"

Dette kan nok virke noe dramatisk, men jeg har etterhvert lært her på Bimmer,s at man skulle ha vært føre var, å ført ned en tykk plussledning fra + polen til en egnet plass under bilen, fordi man da kunne kjøre på noe ekstra strøm til EL anleggt, særlig i kaldere perioder. Man bør også vere klar over at når disse sentrallåsene nærmer seg 15 -20 år,så skulle disse ha vært demonterte for å få rensket opp kontaktene sine, å gjerne vert smørt opp igjen med CrC...e.l. :)

-Et annet enkelt tips vil og være å dekke til bilen med en stor presenning å sette en varmevifte til å blåse vamluft til batteriområdet, for at kanskje strømmen ville ta seg opp igjen noe, for igjen å håpe på at man fikk opp døren i en nødløsning da. :idea:

M.h.t å "knuse" en sentrallås?? så ser jeg ikke på dette som noen stor sak da innmat i slike dører finnest i haugevis på skroten. Plukk ut en annen s.lås, overhal eller "smør opp" denne, å vips så har du fått kontroll med dette problemet selv. Det koster skjorta dersom man skal sette bort en slik reparasjon på verksted. :D

Har du bestemt deg for om du ikke får den opp ( :lol: ) eller lukket den?

Om du ikke får den opp kan du prøve nevnte over.

Skrevet

Takker for svar. Skal levere bilen inn på mandag, så får de funnet ut hva det er. Er snodig når jeg ikke får lukket opp på noen av sidene. Har ikke låst meg ute da, har vært såpass smart at jeg har prøvd å låse opp med døren oppe :P Så den står nå i garasjen ulåst :( Skal si ifra hva det var når de finner det ut på verkstedet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...