Lex-Talionis Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Jepp, må frese spor i blokka uansett..
E30 Andreas Skrevet November 23, 2008 Forfatter Skrevet November 23, 2008 ok får kanskje kjøpe meg en motor og bygge i vinter å gjøre det da. menn har jeg skjønt det riktig, det med sveising at bare en av kjølekanalene ska sveises? eller er det flere? takker fortsatt for svar
bmwtoyz Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Alle kjølekanalene i toppen må sveises. men er egentig ikke nødvendig med mindre du skal opp på 600++++ tallet. Har selv kjørt en m20b23 med 1.5 i ladetrykk med orginal topp og topp pakning i månedsvis uten et eneste problem. Dreiet ned stemplene mine i en bowl form, og økte ladetrykket til 1.8. Da var det tatt 1,2mm i ytterkant og 2,8mm i midten av stemplene. Jeg og Wetterhus racing hadde da en turbomanufoild som han laget for meg, of flow testet den. det funka som fjell det. Har sett flere topper som har sprukket etter helsveising av kanalene i toppen. Grunnen til dette er varmeutviklingen som blir i toppen ved sveising. Og det er veldig vanskelig å holde rett tempratur på toppen ved slik sveising. Og sprekkdannelsen skjer under avkjøling av toppen. Så det jeg har erfart ar at midten av kjølekanalene er mer enn nokk å sveise. Å la det orginale hullet i sidene vere urørt. Da får men den styrken man trenger, og man risikerer ikke å overophete toppen ved sveising. Toppen bør ikke overstige 110 grader før under og etter sveising. Da er det fare for sprekking ved avkjøling. her er et bilde som viser hvor det skal sveises som jeg har beskrevet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå