Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, :) har sett flere motorer som har hatt m20 topper som er sveisa, spesielt for turbo motorer, men jeg lurer på hva som blir sveisa? kjølekanaler? hvordan?

edit: hvem kjølekanaler er det som blir sveisa? bare 1 eller flere?

noen fler som evt har bilder?

og er denne toppakningen til blokk som er frest spor i?

http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=698

har mls pakning nå, menn er denne bedre?

takker for alle svar :D

Skrevet

Hei. Vannkanalene på midten blir sveisa igjen, og borra opp igjen i mindre diameter, dette blir gjort for å forhindre at toppen sprekker.

Og det der er toppakning og pyramidringer for blokk ja ;)

Du vil kunne lade mye mer med en slik løsning. Søker du litt på forrumet ang MLS så finner du ganske mye.

Er ikke lett å få den tett, men hvis du får den tett med planing av blokk/topp så sier folk at den tåler iallefall rundt 1,5 bar.

Jeg har 5 lags cometic pakning på min og den holder foreløpig tett :)

Skrevet

takker for svar og bilder, :) menn hvorfor akkurat de kanalene? flower det mest vann der da eller?

og i mls pakninga så har alle vann kanalene mindre hull, (veldig små hull) det gjør vell at det blir enda mere trykk der?

har kjørt med mls pakninga mi ca 100 mil, så sprakk en vann slange uten at jeg merket det (dårlig med vann temp meter,,, Har det nå! :P) og bilen kokte som f.. selvfølgelig, og jeg får eksos i vannet og omvendt, derfor lurer jeg på dette med sveising av toppen siden jeg har plukket den av igjenn, :P

anngående pyramideringene er det jeg lurte på er om man må ha frest ringer i blokka for å bruke den?

vill det bli enda sterkere og holde mer trykk enn mls pakninga? (hadde ikke problemer med mls pakninga når det gjalt turbotrykk :) menn kunne tengt meg å''tørre'' og lade litt till :P)

Skrevet

De kanalene = Det er vannkanalene

Hvorfor mindre hull? = Hullet blir borret til størrelse på hull i pakning.

Pyramidiering er vel det samme som pianotråd? Fungerer som skjæreringer rundt sylindervegger og skjærer seg igjennom orginal pakning. Alternativ for å ikke bruke mls som oppleves for noen å være vanskelig å få tett (noen får det til og) så vi trenger vel ikke en MLS diskusjon gjør vi vel : P hehe Står mye om MLS på forumet og annet du lurer på angående turbo bygg os. Søk funksjon til venstre på siden. Bruk den

Skrevet

mls'en får jeg tett! så behøver ingen diskusjon om det nei ;)

ja er det samme som pianotråd? se på bildet, de ringene er helt separate fra pakningen, altså ringene skjærer ikke igjennom noe...

Skrevet

pyramide ringer er annbefalt når man skal over 700hk på m20

oringing fungerer bra opp til 700hk

skal man lade over 1 bar så er det ett must og sveisa vannkanalene.(har sett at og erfart at toppene gir seg på standard motor også)

Skrevet

ok takk. :)

har ikke ligget på mer enn 0.6 menn kunne tengt meg 0,8/0,9... menn hvis jeg må ha ut motoren av bilen og frese ringer i blokka for å montere pyramideringer så blir det ikke noe av i første omgang, for bunndelen i motoren sjenerelt er ikke verdt det...

takker for svarene :D

Skrevet

skal man lade over 1 bar så er det ett must og sveisa vannkanalene.(har sett at og erfart at toppene gir seg på standard motor også)

ok, menn hva mener du med vannkanal(ene) er det flere enn den ene i midten som bør sveises?

eller er det begge i midten?

Skrevet
De kanalene = Det er vannkanalene

Hvorfor mindre hull? = Hullet blir borret til størrelse på hull i pakning.

Pyramidiering er vel det samme som pianotråd? Fungerer som skjæreringer rundt sylindervegger og skjærer seg igjennom orginal pakning. Alternativ for å ikke bruke mls som oppleves for noen å være vanskelig å få tett (noen får det til og) så vi trenger vel ikke en MLS diskusjon gjør vi vel : P hehe Står mye om MLS på forumet og annet du lurer på angående turbo bygg os. Søk funksjon til venstre på siden. Bruk den

står mye om mls og div løsninger.. pyramide ringing er jo ikke akkurat likt o-ring

pianotråd presser direkte mot en std pakning, mens pyramideringer brukes sammen med Modifisert org pakning. ringene graver seg direkte inn i topp.

pyramid.jpg

eg for min del har ikke hatt problemer med 1 bar på m20b23 kun med ny planede deler+ARP.

Skrevet

har du testet noen kopi topper? syns min portede kopi topp har tålt merkelig mye mtp sprekker osv og den er ikke sveist.

det som også hadde vert morro å vist er hvor mye det er å hente på en portet kopi topp(treanger kanaler) kontra en std 885topp.

vurdere å bygge ny topp egentlig :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...