E30 Andreas Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 hei, har sett flere motorer som har hatt m20 topper som er sveisa, spesielt for turbo motorer, men jeg lurer på hva som blir sveisa? kjølekanaler? hvordan? edit: hvem kjølekanaler er det som blir sveisa? bare 1 eller flere? noen fler som evt har bilder? og er denne toppakningen til blokk som er frest spor i? http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=698 har mls pakning nå, menn er denne bedre? takker for alle svar
Lex-Talionis Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Hei. Vannkanalene på midten blir sveisa igjen, og borra opp igjen i mindre diameter, dette blir gjort for å forhindre at toppen sprekker. Og det der er toppakning og pyramidringer for blokk ja Du vil kunne lade mye mer med en slik løsning. Søker du litt på forrumet ang MLS så finner du ganske mye. Er ikke lett å få den tett, men hvis du får den tett med planing av blokk/topp så sier folk at den tåler iallefall rundt 1,5 bar. Jeg har 5 lags cometic pakning på min og den holder foreløpig tett
E30 Andreas Skrevet November 22, 2008 Forfatter Skrevet November 22, 2008 takker for svar og bilder, menn hvorfor akkurat de kanalene? flower det mest vann der da eller? og i mls pakninga så har alle vann kanalene mindre hull, (veldig små hull) det gjør vell at det blir enda mere trykk der? har kjørt med mls pakninga mi ca 100 mil, så sprakk en vann slange uten at jeg merket det (dårlig med vann temp meter,,, Har det nå! ) og bilen kokte som f.. selvfølgelig, og jeg får eksos i vannet og omvendt, derfor lurer jeg på dette med sveising av toppen siden jeg har plukket den av igjenn, anngående pyramideringene er det jeg lurte på er om man må ha frest ringer i blokka for å bruke den? vill det bli enda sterkere og holde mer trykk enn mls pakninga? (hadde ikke problemer med mls pakninga når det gjalt turbotrykk menn kunne tengt meg å''tørre'' og lade litt till )
Fliid Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 De kanalene = Det er vannkanalene Hvorfor mindre hull? = Hullet blir borret til størrelse på hull i pakning. Pyramidiering er vel det samme som pianotråd? Fungerer som skjæreringer rundt sylindervegger og skjærer seg igjennom orginal pakning. Alternativ for å ikke bruke mls som oppleves for noen å være vanskelig å få tett (noen får det til og) så vi trenger vel ikke en MLS diskusjon gjør vi vel : P hehe Står mye om MLS på forumet og annet du lurer på angående turbo bygg os. Søk funksjon til venstre på siden. Bruk den
E30 Andreas Skrevet November 23, 2008 Forfatter Skrevet November 23, 2008 mls'en får jeg tett! så behøver ingen diskusjon om det nei ja er det samme som pianotråd? se på bildet, de ringene er helt separate fra pakningen, altså ringene skjærer ikke igjennom noe...
Lex-Talionis Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Hvilket bildet? http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=698
Lex-Talionis Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 E30 Andreas : Hva slags trykk har du kjørt på?
Kimmit Racing Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 pyramide ringer er annbefalt når man skal over 700hk på m20 oringing fungerer bra opp til 700hk skal man lade over 1 bar så er det ett must og sveisa vannkanalene.(har sett at og erfart at toppene gir seg på standard motor også)
E30 Andreas Skrevet November 23, 2008 Forfatter Skrevet November 23, 2008 ok takk. har ikke ligget på mer enn 0.6 menn kunne tengt meg 0,8/0,9... menn hvis jeg må ha ut motoren av bilen og frese ringer i blokka for å montere pyramideringer så blir det ikke noe av i første omgang, for bunndelen i motoren sjenerelt er ikke verdt det... takker for svarene
E30 Andreas Skrevet November 23, 2008 Forfatter Skrevet November 23, 2008 pyramide ringer er annbefalt når man skal over 700hk på m20oringing fungerer bra opp til 700hk skal man lade over 1 bar så er det ett must og sveisa vannkanalene.(har sett at og erfart at toppene gir seg på standard motor også) ok, menn hva mener du med vannkanal(ene) er det flere enn den ene i midten som bør sveises? eller er det begge i midten?
e30 tic Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 De kanalene = Det er vannkanaleneHvorfor mindre hull? = Hullet blir borret til størrelse på hull i pakning. Pyramidiering er vel det samme som pianotråd? Fungerer som skjæreringer rundt sylindervegger og skjærer seg igjennom orginal pakning. Alternativ for å ikke bruke mls som oppleves for noen å være vanskelig å få tett (noen får det til og) så vi trenger vel ikke en MLS diskusjon gjør vi vel : P hehe Står mye om MLS på forumet og annet du lurer på angående turbo bygg os. Søk funksjon til venstre på siden. Bruk den står mye om mls og div løsninger.. pyramide ringing er jo ikke akkurat likt o-ring pianotråd presser direkte mot en std pakning, mens pyramideringer brukes sammen med Modifisert org pakning. ringene graver seg direkte inn i topp. eg for min del har ikke hatt problemer med 1 bar på m20b23 kun med ny planede deler+ARP.
e30 tic Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 pyramide ringer er annbefalt når man skal over 700hk på m20oringing fungerer bra opp til 700hk skal man lade over 1 bar så er det ett must og sveisa vannkanalene.(har sett at og erfart at toppene gir seg på standard motor også) har du testet noen kopi topper? syns min portede kopi topp har tålt merkelig mye mtp sprekker osv og den er ikke sveist. det som også hadde vert morro å vist er hvor mye det er å hente på en portet kopi topp(treanger kanaler) kontra en std 885topp. vurdere å bygge ny topp egentlig
E30 Andreas Skrevet November 23, 2008 Forfatter Skrevet November 23, 2008 så konklusjonen er at man må frese ringer i blokka uansett om det er pianotråd, oringer, pyramideringer? da blir det nok mls på meg igjenn da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå