blackbeauty Skrevet November 23, 2008 Share Skrevet November 23, 2008 har akkurat kjøpt "drømmebilen" en 97mod 525 tds... Gleden ble kort da denne er forferdelig tregstarta ved lunken og varm motor, starter ganske greit når den er kald... Har hatt pumpa ute og til overhaling, skifta styreenhet, skifta en del følere og givere, glødeplugger men alt uten resultat.. begynner å miste troen på "drømmebilen" Har noen tips og råd til meg blir jeg overlykkelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kuanov Skrevet November 23, 2008 Share Skrevet November 23, 2008 Prøvd nytt batteri?? Ta å lån/kjøp deg ett batteri, og prøv først. En kollega med Mondao hadde også samme problemet, bilen startet lett ved kald motor, vanskelig å starte ved varm motor. Overraskende nok, så var det batteriet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet November 23, 2008 Share Skrevet November 23, 2008 Prøvd nytt batteri??Ta å lån/kjøp deg ett batteri, og prøv først. En kollega med Mondao hadde også samme problemet, bilen startet lett ved kald motor, vanskelig å starte ved varm motor. Overraskende nok, så var det batteriet Her må det ha vært noe annet i tillegg! Dersom batteriet er dårlig, så skal det være verre å fyre en dieselbil som er kald, enn en som er varm! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet November 23, 2008 Share Skrevet November 23, 2008 har akkurat kjøpt "drømmebilen" en 97mod 525 tds... Gleden ble kort da denne er forferdelig tregstarta ved lunken og varm motor, starter ganske greit når den er kald... Har hatt pumpa ute og til overhaling, skifta styreenhet, skifta en del følere og givere, glødeplugger men alt uten resultat.. begynner å miste troen på "drømmebilen" Har noen tips og råd til meg blir jeg overlykkelig.. Ta en diagnose for å finne ut om en eller flere av dysene begynner å bli slitt. Vil tro det er årsaken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet November 23, 2008 Share Skrevet November 23, 2008 Hadde samme problemet på min 97 tds . Feilen var slitt reg kjede og tenner til kjede så det var blitt for langt og da var pumpa ute av stilling . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet November 23, 2008 Share Skrevet November 23, 2008 Hadde samme problemet på min 97 tds . Feilen var slitt reg kjede og tenner til kjede så det var blitt for langt og da var pumpa ute av stilling . Og du hadde ikke startproblem ved kald motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kuanov Skrevet November 23, 2008 Share Skrevet November 23, 2008 Prøvd nytt batteri??Ta å lån/kjøp deg ett batteri, og prøv først. En kollega med Mondao hadde også samme problemet, bilen startet lett ved kald motor, vanskelig å starte ved varm motor. Overraskende nok, så var det batteriet Her må det ha vært noe annet i tillegg! Dersom batteriet er dårlig, så skal det være verre å fyre en dieselbil som er kald, enn en som er varm! Ja, det er nettopp derfor det var så overraskende at noe så enkelt som bytte av batteri var løsningen Nå var Mondeoen riktignok en bensin, men er jo verdt forsøket på en diesel også... Lån deg ett batteri, for å hvertfall teste ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet November 23, 2008 Share Skrevet November 23, 2008 Og du hadde ikke startproblem ved kald motor? Nei da starta den lett ..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet November 23, 2008 Share Skrevet November 23, 2008 Har samme problem på min 97'tds, Har vært ganske mange tråder av denne typen, så er vel en eller svakthet med disse motorene dette. Kan ikke finne none tråder hvor problemet faktisk er rapportert løst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blackbeauty Skrevet November 27, 2008 Forfatter Share Skrevet November 27, 2008 Hadde samme problemet på min 97 tds . Feilen var slitt reg kjede og tenner til kjede så det var blitt for langt og da var pumpa ute av stilling . Mener den ikke har gått langt nok til at dette skal være slitt..??? akkurat bikka 200000... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blackbeauty Skrevet November 27, 2008 Forfatter Share Skrevet November 27, 2008 har akkurat kjøpt "drømmebilen" en 97mod 525 tds... Gleden ble kort da denne er forferdelig tregstarta ved lunken og varm motor, starter ganske greit når den er kald... Har hatt pumpa ute og til overhaling, skifta styreenhet, skifta en del følere og givere, glødeplugger men alt uten resultat.. begynner å miste troen på "drømmebilen" Har noen tips og råd til meg blir jeg overlykkelig.. Ta en diagnose for å finne ut om en eller flere av dysene begynner å bli slitt. Vil tro det er årsaken. Har vært på GS i Trondheim å fått kjørt diagnose på den...å dem monterte en enveisventil på return fra filteret, å sa at no sku den være bra!!!!!! Ingenting galt på diagnosen. spurte hvorfor den fortsatt var tregstarta, nei dem hadde ikke peiling sa verksmestern... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet November 27, 2008 Share Skrevet November 27, 2008 Noen matepumper som er dårlige..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 27, 2008 Share Skrevet November 27, 2008 Vanlig feil at matepumpa i tanken går adundas, og at du sliter med å starte motoren under halv tank. Når den pumpa er gåen får du også mye luft i systemet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet November 27, 2008 Share Skrevet November 27, 2008 Vanlig feil at matepumpa i tanken går adundas, og at du sliter med å starte motoren under halv tank. Når den pumpa er gåen får du også mye luft i systemet... Rart at den da er grei å start når den er kald... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 27, 2008 Share Skrevet November 27, 2008 har akkurat kjøpt "drømmebilen" en 97mod 525 tds... Gleden ble kort da denne er forferdelig tregstarta ved lunken og varm motor, starter ganske greit når den er kald... Har hatt pumpa ute og til overhaling, skifta styreenhet, skifta en del følere og givere, glødeplugger men alt uten resultat.. begynner å miste troen på "drømmebilen" Har noen tips og råd til meg blir jeg overlykkelig.. BMW 2002 Fredrik skrev:Vanlig feil at matepumpa i tanken går adundas, og at du sliter med å starte motoren under halv tank. Når den pumpa er gåen får du også mye luft i systemet... Rart at den da er grei å start når den er kald... Syns jeg øverst der ser at den kun er tregstarta ved lunken/varm motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå