blackbeauty Posted November 23, 2008 Posted November 23, 2008 har akkurat kjøpt "drømmebilen" en 97mod 525 tds... Gleden ble kort da denne er forferdelig tregstarta ved lunken og varm motor, starter ganske greit når den er kald... Har hatt pumpa ute og til overhaling, skifta styreenhet, skifta en del følere og givere, glødeplugger men alt uten resultat.. begynner å miste troen på "drømmebilen" Har noen tips og råd til meg blir jeg overlykkelig..
kuanov Posted November 23, 2008 Posted November 23, 2008 Prøvd nytt batteri?? Ta å lån/kjøp deg ett batteri, og prøv først. En kollega med Mondao hadde også samme problemet, bilen startet lett ved kald motor, vanskelig å starte ved varm motor. Overraskende nok, så var det batteriet
Tore Diesel Posted November 23, 2008 Posted November 23, 2008 Prøvd nytt batteri??Ta å lån/kjøp deg ett batteri, og prøv først. En kollega med Mondao hadde også samme problemet, bilen startet lett ved kald motor, vanskelig å starte ved varm motor. Overraskende nok, så var det batteriet Her må det ha vært noe annet i tillegg! Dersom batteriet er dårlig, så skal det være verre å fyre en dieselbil som er kald, enn en som er varm!
Tore Diesel Posted November 23, 2008 Posted November 23, 2008 har akkurat kjøpt "drømmebilen" en 97mod 525 tds... Gleden ble kort da denne er forferdelig tregstarta ved lunken og varm motor, starter ganske greit når den er kald... Har hatt pumpa ute og til overhaling, skifta styreenhet, skifta en del følere og givere, glødeplugger men alt uten resultat.. begynner å miste troen på "drømmebilen" Har noen tips og råd til meg blir jeg overlykkelig.. Ta en diagnose for å finne ut om en eller flere av dysene begynner å bli slitt. Vil tro det er årsaken.
Z1 Posted November 23, 2008 Posted November 23, 2008 Hadde samme problemet på min 97 tds . Feilen var slitt reg kjede og tenner til kjede så det var blitt for langt og da var pumpa ute av stilling .
Tore Diesel Posted November 23, 2008 Posted November 23, 2008 Hadde samme problemet på min 97 tds . Feilen var slitt reg kjede og tenner til kjede så det var blitt for langt og da var pumpa ute av stilling . Og du hadde ikke startproblem ved kald motor?
kuanov Posted November 23, 2008 Posted November 23, 2008 Prøvd nytt batteri??Ta å lån/kjøp deg ett batteri, og prøv først. En kollega med Mondao hadde også samme problemet, bilen startet lett ved kald motor, vanskelig å starte ved varm motor. Overraskende nok, så var det batteriet Her må det ha vært noe annet i tillegg! Dersom batteriet er dårlig, så skal det være verre å fyre en dieselbil som er kald, enn en som er varm! Ja, det er nettopp derfor det var så overraskende at noe så enkelt som bytte av batteri var løsningen Nå var Mondeoen riktignok en bensin, men er jo verdt forsøket på en diesel også... Lån deg ett batteri, for å hvertfall teste ut...
Z1 Posted November 23, 2008 Posted November 23, 2008 Og du hadde ikke startproblem ved kald motor? Nei da starta den lett .....
Bjørner Posted November 23, 2008 Posted November 23, 2008 Har samme problem på min 97'tds, Har vært ganske mange tråder av denne typen, så er vel en eller svakthet med disse motorene dette. Kan ikke finne none tråder hvor problemet faktisk er rapportert løst.
blackbeauty Posted November 27, 2008 Author Posted November 27, 2008 Hadde samme problemet på min 97 tds . Feilen var slitt reg kjede og tenner til kjede så det var blitt for langt og da var pumpa ute av stilling . Mener den ikke har gått langt nok til at dette skal være slitt..??? akkurat bikka 200000...
blackbeauty Posted November 27, 2008 Author Posted November 27, 2008 har akkurat kjøpt "drømmebilen" en 97mod 525 tds... Gleden ble kort da denne er forferdelig tregstarta ved lunken og varm motor, starter ganske greit når den er kald... Har hatt pumpa ute og til overhaling, skifta styreenhet, skifta en del følere og givere, glødeplugger men alt uten resultat.. begynner å miste troen på "drømmebilen" Har noen tips og råd til meg blir jeg overlykkelig.. Ta en diagnose for å finne ut om en eller flere av dysene begynner å bli slitt. Vil tro det er årsaken. Har vært på GS i Trondheim å fått kjørt diagnose på den...å dem monterte en enveisventil på return fra filteret, å sa at no sku den være bra!!!!!! Ingenting galt på diagnosen. spurte hvorfor den fortsatt var tregstarta, nei dem hadde ikke peiling sa verksmestern...
BMW 2002 Fredrik Posted November 27, 2008 Posted November 27, 2008 Vanlig feil at matepumpa i tanken går adundas, og at du sliter med å starte motoren under halv tank. Når den pumpa er gåen får du også mye luft i systemet...
Tore Diesel Posted November 27, 2008 Posted November 27, 2008 Vanlig feil at matepumpa i tanken går adundas, og at du sliter med å starte motoren under halv tank. Når den pumpa er gåen får du også mye luft i systemet... Rart at den da er grei å start når den er kald...
BMW 2002 Fredrik Posted November 27, 2008 Posted November 27, 2008 har akkurat kjøpt "drømmebilen" en 97mod 525 tds... Gleden ble kort da denne er forferdelig tregstarta ved lunken og varm motor, starter ganske greit når den er kald... Har hatt pumpa ute og til overhaling, skifta styreenhet, skifta en del følere og givere, glødeplugger men alt uten resultat.. begynner å miste troen på "drømmebilen" Har noen tips og råd til meg blir jeg overlykkelig.. BMW 2002 Fredrik skrev:Vanlig feil at matepumpa i tanken går adundas, og at du sliter med å starte motoren under halv tank. Når den pumpa er gåen får du også mye luft i systemet... Rart at den da er grei å start når den er kald... Syns jeg øverst der ser at den kun er tregstarta ved lunken/varm motor.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now