Gå til innhold

tregstarta 525tds

blackbeauty
 Share

Anbefalte innlegg

har akkurat kjøpt "drømmebilen" en 97mod 525 tds... Gleden ble kort da denne er forferdelig tregstarta ved lunken og varm motor, starter ganske greit når den er kald... Har hatt pumpa ute og til overhaling, skifta styreenhet, skifta en del følere og givere, glødeplugger men alt uten resultat.. :cry: begynner å miste troen på "drømmebilen" Har noen tips og råd til meg blir jeg overlykkelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Prøvd nytt batteri??

Ta å lån/kjøp deg ett batteri, og prøv først.

En kollega med Mondao hadde også samme problemet, bilen startet lett ved kald motor, vanskelig å starte ved varm motor. Overraskende nok, så var det batteriet :shock:

Her må det ha vært noe annet i tillegg! :?

Dersom batteriet er dårlig, så skal det være verre å fyre en dieselbil som er kald, enn en som er varm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har akkurat kjøpt "drømmebilen" en 97mod 525 tds... Gleden ble kort da denne er forferdelig tregstarta ved lunken og varm motor, starter ganske greit når den er kald... Har hatt pumpa ute og til overhaling, skifta styreenhet, skifta en del følere og givere, glødeplugger men alt uten resultat.. :cry: begynner å miste troen på "drømmebilen" Har noen tips og råd til meg blir jeg overlykkelig..

Ta en diagnose for å finne ut om en eller flere av dysene begynner å bli slitt. Vil tro det er årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd nytt batteri??

Ta å lån/kjøp deg ett batteri, og prøv først.

En kollega med Mondao hadde også samme problemet, bilen startet lett ved kald motor, vanskelig å starte ved varm motor. Overraskende nok, så var det batteriet :shock:

Her må det ha vært noe annet i tillegg! :?

Dersom batteriet er dårlig, så skal det være verre å fyre en dieselbil som er kald, enn en som er varm!

Ja, det er nettopp derfor det var så overraskende at noe så enkelt som bytte av batteri var løsningen :shock:

Nå var Mondeoen riktignok en bensin, men er jo verdt forsøket på en diesel også...

Lån deg ett batteri, for å hvertfall teste ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en diagnose for å finne ut om en eller flere av dysene begynner å bli slitt. Vil tro det er årsaken.

Har vært på GS i Trondheim å fått kjørt diagnose på den...å dem monterte en enveisventil på return fra filteret, å sa at no sku den være bra!!!!!! Ingenting galt på diagnosen. spurte hvorfor den fortsatt var tregstarta, nei dem hadde ikke peiling sa verksmestern...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW 2002 Fredrik skrev:

Vanlig feil at matepumpa i tanken går adundas, og at du sliter med å starte motoren under halv tank. Når den pumpa er gåen får du også mye luft i systemet...

Rart at den da er grei å start når den er kald...

Syns jeg øverst der ser at den kun er tregstarta ved lunken/varm motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...