Jonass Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Dette plages jeg også med på min Irriterende! Også bruker min godt over 1 liter på mila på blandet kjøring.. Skal inn og bytte dyser snart håper det kan bedre dieselforbruket.
Skogen Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 dette plages eg og med..fekk ett tips om å bruke dyse rens.Men,har ikkje prøvd enda.
Tore Diesel Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Dette plages jeg også med på min Irriterende! Også bruker min godt over 1 liter på mila på blandet kjøring.. Skal inn og bytte dyser snart håper det kan bedre dieselforbruket. Kjempefint om du rapporterer tilbake om problemet med treigstart på lunken/varm motor løser seg ved bytte av dyser!
Rumenimu Skrevet August 9, 2010 Skrevet August 9, 2010 Så? noe løsning på problemet? Jeg har hørt litt rundt, og noen sier det kan være temp følere, som ikke gir riktig tamp til hjernen. Dette medfører at pumpe pumper inn for mye diesel.. Dette kunne visst fikses v og sette på ett relee på en ledning.. Men er det andre som vet no mer her??
vebjornu Skrevet Juni 30, 2011 Skrevet Juni 30, 2011 Hva med å prøve denne dingsen før du overhaler ? http://www.dieselkontor.de/product_info ... 283200f115 Ser denne blir anbefalt på andre forum også, og det høres ut til å fungere. Ett vanlig problem er at dieselen renner tilbake og man må derfor kinne litt for å få den frem igjen, men når motoren er kald så spruter kaldstartdysa inn diesel så dette ikke blir et problem. Denne "lurer" vist nok kaldstartdysa til å sprute inn mere diesel, selv om motoren er varm, og dermed får den diesel med en gang og man slipper kinninga. Har nettopp kjøpt en 325 TDS med dette problemet, og tenkte å kanskje kjøpe denne men er det noen som vet om det går ann å få tak i den i norge, eller må man bestille ifra utlandet?
Aroid Skrevet Juli 1, 2011 Skrevet Juli 1, 2011 http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=177720 Alt av info står der om tds. -Feiltenning -spenningfall til gløding(kaldmotor) -Tempføler -Fødepumpe osv osv Akkurat den feilen du har er nok 80% at det er feiltenning 10% fødepumpe 10% Dieselpumpe juster 2mm mot motoren så går den bra igjen Det er snakk om ca 40mm i løft til 90mm på pumpe når det er 2mm justering
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå