solobari Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 320D problemer, bilen er tungstarta og går dårlig i perioder, har hatt problemer med at den har gått dårlig i 3 mnd, men nå er den blitt skikkelig lei å starte også, kjøpt diagnose utstyr men etter hva jeg kan skjønne er det bare BMW sitt eget system som finner feilkoder utifra den stor runde stikken i motorrommet ?? stemmer dette ?? jeg har ikke noe obd2 stikk inni bilen pga min er en 2000 modell !!! diesel pumpe og glødeplugger ble byttet ifjor, virker som bilen mister turbotrykk når jeg kjører, noen som har noen gode tips eller kjenner noen som er god på å feilsøke diesel ?? har hørt så mye negativt om BMW sarpsborg og BMW fredrikstad så er lei å sende den ditt !! Hjelp mottas med stor takk
2000Touring Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Har du byttet dieselpumpa i tanken eller den på motoren? For meg kan det høres ut som om det er luftmassemåleren som enten er møkkete eller gåen. Den kan renses med spray fra CRC. Er laget spesielt til dette. Koster ca120kr boksen, og er billig å prøve framfor å bytte luftmassemåler. Jeg kjøpte diagnoseutstyr fra onestopfactory.com, det kan man bruke sammen med Carsoft.
Bjørner Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Søk på carsoft her på forumet eller på autopower.se så får du masse info angående Carsoft og diagonse enhet fra onestop factory. Vær oppmerksom på at Carsoft som folk referere til her er piratvare og lastes ned ulovlig fra nettet.... Når det gjelder ODB 2 uttak kom detter ikke før 2004 på diesel.
solobari Skrevet November 24, 2008 Forfatter Skrevet November 24, 2008 Jeg har byttet diesel pumpa på motoren, bilen går ikke på alle sylindrene på tomgang, kan dette være dysene da tro ?? På høyt turtall fungerer den bra !! Jeg har carsoft og kabler, men får ikke ut noen koder, med koder mener jeg feks P koder for powertrain !! Noen som vet noe om dette ?? Mener å lest på forumet her at man må ha obd2 stikken inni bilen for å lese koder på denne modellen ??? eneste jeg har fått gjort med dette dignoseutstyret er å resette airbagen !! Men må luftmengdemåleren resetes visst den er byttet ?? Har jo byttet denne også fra en annen bil som fungerte !!
0hero Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 fikk du fikset det? sliter med de samme symtomene selv...bilen går til tider dårligere og er tungstartet noen ganger
Mons1 Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 Det du skriver om ODB2 er ikke sant! Jeg har en 11/2002mod og den har ODB2-kontakt under dashen på førersiden. RS Søk på carsoft her på forumet eller på autopower.se så får du masse info angående Carsoft og diagonse enhet fra onestop factory.Vær oppmerksom på at Carsoft som folk referere til her er piratvare og lastes ned ulovlig fra nettet.... Når det gjelder ODB 2 uttak kom detter ikke før 2004 på diesel.
2000Touring Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 Jeg har byttet diesel pumpa på motoren, bilen går ikke på alle sylindrene på tomgang, kan dette være dysene da tro ?? På høyt turtall fungerer den bra !! Jeg har carsoft og kabler, men får ikke ut noen koder, med koder mener jeg feks P koder for powertrain !! Noen som vet noe om dette ?? Mener å lest på forumet her at man må ha obd2 stikken inni bilen for å lese koder på denne modellen ??? eneste jeg har fått gjort med dette dignoseutstyret er å resette airbagen !!Men må luftmengdemåleren resetes visst den er byttet ?? Har jo byttet denne også fra en annen bil som fungerte !! Du må kode den nye luftmassemåleren, og kan da bruke carsoft.
thoslags Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 Funne ut ka som var problemet? Eg har eit liknande problem at bilen pluttselig kan gå skikkelig dårlig når eg har køyrt den ei stund, ca. 1time.. Men lmm er fin. Men meir veit eg ikkje.. Har du fått det til? eller noken som veit?
ulyden Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 skift glødepluggene Skiftet glødepinner på min 520d etter 200 000km. Det var bare en som virket og det var et h å få dem ut. Brukte minst en halvtime pr pinne p.g.a at gjengene ville rive seg. Brukte mye spray. Det som var rart var at startvilligheten endret seg minimalt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå