Gå til innhold

BMW e34 problemer! Motor skjært seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har da en BMW e34 520i 12v, 88modell!

Idag da jeg skulle ut å kjøre, startet jeg bilen som normalt og kjørte, jeg merket først at temp. nåla ikke rørte seg i det hele tatt, jeg tenkte at siden det var så enormt kaldt ute så tok det litt lengre tid før den ble varm... Jeg kjørte en liten stund, si 5-10 minutter, så merket jeg at temp. nåla gikk høyere og høyere, helt opp til det røde! Bilen sluttet å dra på turtallet og "døde" plutslig.. Det kom røyk inn i kupe`en og en del røyk ut ifra panseret...

Var hedligvis en mekaniker i nærheten, og vi fikk avklart at det faktisk IKKE var frostvæske i den... Men det som er merklig er at jeg fylte på frostvæske her om dagen, ca en uke siden... og jeg har jo brukte bilen hver dag nå, og det har vært kaldere di andre dagane jeg har kjørt, enn nå..

Så nå vil ikke bilen starte, den bare kinner..

Noen innspill om eventuelt HVA som har skjedd, og om det nå er snakk om motor bytte?

Kan og nevne at det kom "gnistre" lyder da den sluttet å dra på turtallet og "døde" : /

Håper på svar me tanke på litt "lang" post!

Mvh

Thomas Lund

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Den der er jeg faktisk usikker på! Men det var jo ikke sånn ekstremt kaldt her da! er vall snakk om en 8-10 minus grader om natta.. :S

Men skal tine opp bilen nå ikvell og la den bli helt tørr osv, og så se om vi får start på den.

Men hadde vært fint om noen kom med innspill om hva som kan ha skjedd og hvor stor skade som kan ha skjedd.

Skrevet

Uansett årsak til at vannet forsvinner/forsvant, så er den "gnistre" lyden du hørte før den ga seg en klar indikasjon på at den ikke er så jævlig mye mer og satse på vil jeg si.

Samme lyden har jeg selv hatt i ett par biler som skulle til hogging, så da var det bare og tappe av vann og grisekjøre noen minutter før det hele ga seg selv.

Lyden du hørte vil jeg påstå var det man kan kalle tenningsbank, og ja. Den blir meget inntens ved en såpass varmkjørt motor.

Skal ikke flagge ut motoren din 100% utifra dette, men jeg tror den er godt oppimot halvdau nå.

Skrevet

Er det jeg var stygt redd for liksom... men det hjelper vel ikke å si at jeg bare kjørte i 10 sek ca etter jeg hørte den lyden?.. : /

SÅ jeg regner med at det er motor bytte som må til her!

Skrevet

Når den lyden begynner og melde seg, så har du liksom passert varm motor for en stund siden. :D

Mest sannsynlig så er vel kompresjon i motoren din på nivå med nsb sine vacum toaletter nå, men kan jo starte med ta en komp. test. sånn for og sjekke før du plukker av topp osv.

Skrevet
Kan eg få vannpumpa di om den fungerer? Mi frøs fast i dag. :(

Tror vannpumpa er noe av det siste jeg ville hatt fra den bilen. Er nok ikke mye igjen av den...

Skrevet

Er ikke mer som har fryst om vannpumpa har fryst da?? Trenger ikke være så jævlig kaldt før det går en kjølekanal i toppen eller blokka...

Sjekk vertfall olja,om den er blitt grå...

Skrevet
kan jo ta ein titt på an før ein konkluderer med det...

Greier du ikke en tusing for ei ny pumpe, så er bimmer feil bil kanskje?

Då e bimmer feil bil for meg...

Skrevet

Se det.... ;)

Skrevet

Se det.... ;)

det e iallefall din mening. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...