Ballder Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 kan jo ta ein titt på an før ein konkluderer med det... Greier du ikke en tusing for ei ny pumpe, så er bimmer feil bil kanskje? Då e bimmer feil bil for meg... Se det.... det e iallefall din mening. Såså.. Tipper du kler bmw'n godt jeg. Men og satse på gamle pumper er ikke det helt store liksom.
janerik171187 Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 pumpe koster 5-600kr på biltema btw hehe
Astri Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 heller ei brukt pumpe enn biltema! balder: den gamle pumpa eg kjøpte sist var god. Er jo ikkje pumpas feil at vannet frøs...
Acrula Skrevet November 24, 2008 Forfatter Skrevet November 24, 2008 Jaja, da har vi funnet ut at det var et hull i en slange, som vifta hadde laget. Så derfor var det bare vann i beholderen, men ikke i selve systemet, så ja... Men motoren startet og gikk fint! Ingen ulyder i det hele tatt! Off topic: Astri, va du så sto der nere på rema den kvellen? suns nå d va din e34 så sto der
Astri Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Ja det va meg hvis det va på lørdag. Venta på potensiell delebil den kvelden.
Ballder Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Jaja, da har vi funnet ut at det var et hull i en slange, som vifta hadde laget.Så derfor var det bare vann i beholderen, men ikke i selve systemet, så ja... Men motoren startet og gikk fint! Ingen ulyder i det hele tatt! Mente det ble sagt at den ikke ville fyre noe mer etter denne varmkjøringen jeg, men gjør den det, så er det bar og bytte slange og fylle på med frostveske og ta en test tur.
Acrula Skrevet November 24, 2008 Forfatter Skrevet November 24, 2008 Jaja, da har vi funnet ut at det var et hull i en slange, som vifta hadde laget.Så derfor var det bare vann i beholderen, men ikke i selve systemet, så ja... Men motoren startet og gikk fint! Ingen ulyder i det hele tatt! Mente det ble sagt at den ikke ville fyre noe mer etter denne varmkjøringen jeg, men gjør den det, så er det bar og bytte slange og fylle på med frostveske og ta en test tur. Ja det stemmer det! Den ville ikke starte i det hele tatt, så drog vi den inn til en garasje og lot den stå en stund, tine osv, og vips så startet den på første forsøk:S Var litt overasak egentli, at det ikke var noen ulyder osv! Eneste var bare det at oljen var helt bek svart! og jeg som skifta igår liksom..
Ballder Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Hehe. Bytt olje og fyr kjerra. Ser for meg en def. topp/pakning her, men jøss. Noen har gull vettu.
kbpE30 Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 har en m50b25 motor i min e30.. i fjor en gang kjørte jeg av en slange midt på natta ca 8 km fra der jeg bor.. jeg ga faen og kjørte hjem. måtte bytte vannpumpa og bilen går enda.. bmw motorer tåler mye...eller hadde jeg bare flaxxxxx
Acrula Skrevet November 25, 2008 Forfatter Skrevet November 25, 2008 Ja! Fikk da taki ny slange idag og fikk den på, fylte på vann og frostvæske og fyrte opp... Motoren startet med en gang og ingen ulyder i det hele tatt, skulle ut på en pitteliten kjøretur, for å få trykk i systeme, så vi kunne lufte den, og jeg kjørte vell en 50 meter så føyk temp. nåla opp til det røde x) Da var det tilbake og lufte lufte... Men ja, det kom bare luft i sånn 10 minutter, ikke en eneste dråpe vann? hmm... Vi tenkte at kansje termostaten var gåen? eller vannpumpen? Tenkte også som nevnt tidligere her, topp/topppakning! Men ja, bilen holdt normal temp på tomgang, men med en gang jeg rulla så føyk nåla opp.. Så noen som har noen innspill her? Eventuelt erfaringer om lignende saker!
Ballder Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 Lag en trakt av en cola flaske f.eks. og teip den slik at den passer akkurat i påfyllingshullet. Anntar at du har det på radiatoren. Varmeapp. på full varme, start bilen og åpne lufteskrue og fyll kontinuerlig på med frostvske (vann er billigere og kan tappes av dersom den er ok) til det ikke kommer mer luft ut av lufteskruen. Legg gjerne turtallet opp mot 1500 rpm når du holder på. Kjekt og være to, så kan en sitte gass litt og følge med på temp sånn for sikkerhets skyld. Ikke det at bilen din ikke har hvert varm før asså. Tror du har litt gjennomtrekk mellom topp og blokk for tiden, da det du sier om ok temp på tomgang, tilsier at den båser eksos ut i kjølekanal, som da melder seg fort ved belastning på motor.
|Ole| Skrevet November 26, 2008 Skrevet November 26, 2008 kan jo ta ein titt på an før ein konkluderer med det... Greier du ikke en tusing for ei ny pumpe, så er bimmer feil bil kanskje? Då e bimmer feil bil for meg... Se det.... det e iallefall din mening. Korfor betale en tusing for pumpa?
Acrula Skrevet November 26, 2008 Forfatter Skrevet November 26, 2008 Tusen takk for utfyllende svar Ballder! Skal prøve dette... Men noen snakker om å ha bilen i en liten motbakke også? Kan det være lurt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå