Gå til innhold

dugg i lykter

adio
 Share

Anbefalte innlegg

Har store problemer med dugg i frontlyktene på min e36 coupe.

Har også nettop satt inn nye baklykter på den, og venstre side bak har også begynt u dugge en del.

Har hørt at det er et svakt punkt på e36, så det må vel være noen løsning på det problemet her?

Noen som har tips?? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyktene er nok ikke helt tette. Lykter skal være ganske tette og tørre innvendig, hvis ikke får man dugg.

Varmen fra pæra gjør at fukt inni lykta blir til damp og da får du dugg.

Et tips kan være å ta ut lyktene, legge de i et kjølig rom med lite fuktighet og lite luftgjennomstrømmning, f.eks. en bod! Så har du en pose eller to med silikon og slenger oppi lyktene. Da snakker jeg om typen silikon som trekker til seg fuktighet. Du får ofte med slik når du bestiller datakomponenter eller andre ting som ikke skal bli fuktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel kanskje en fordel å tette med tec 7 akryl eller noe sånt, hvis det er en glipe. du kan også prøve å få tak i ny sånn tetningslist, sånn gummi greie som går rundt lykta, for det skal jo være tett, så det ikke kommer fuktighet inn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en gammel E30 en gang i tiden som jeg var plaget med dugg i en lykt. Borra et en millimeters hull på baksiden øverst på reflektoren. Ble kvitt duggproblemet. Hadde kanskje ikke villa gjort det på min E39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...