Jump to content

Recommended Posts

Posted

har bygget om en 318 til en 325 og fikk motor fra høgger i sverige, m50b25.

ble satt ned sist lørdag og kjørt med en omtrent 10 mil samme kveld uten noe tegn på problemer. på søndagsmorgenen da jeg skulle starte var motoren låst fast. etter litt tenking skrudde jeg ut pluggene og det kom væske ut av sylinder tre. etter det startet den fint igjen. tenkte da med det samme att toppakningen var gåen. jeg fylte etter en del vann på kjølesystemet. ( vet ikke om det ble helt fullt da jeg fylte på lørdag) og har kjørt en del siden, men det som er rart at motor koker ikke samme hvor mye jeg kjører nå. og det er ikke vannlås i sylinderen lenger... men er toppakningen likevel gåen, er vel ikke noe annen måte vann kan ha kommet inn i sylinderen?

Posted

He he kunne jo svare like kryptisk som j. hofstad og bare si nei. Ta heller en trykktest på kjøleanlegget da ser du om det lekker i topp pakning. lekasje kan og komme fra forvarmer på innsug om det er det på denne.

Posted

har ikke forvarmer nei.

nå har jeg vært ut og kjørt en lengre tur. kjørte ca 2 mil til en kompis. da kom det varme i varmeapp først når jeg kom fram. og så kjørte jeg en mindre tur en halvtime etterpå, ca 5 km. da var det ikke varme i det hele tatt. og ca 4 timer etter kjørte jeg hjem igjen. da kom det ikke varme før jeg var hjemme.. men det som var rart at når jeg skulle kjøre hjem så steg temperaturen fra blått til midten på 30 sekunder.. vanligvis har det tatt flere kilometer før den har steget

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...