Gå til innhold

Vindusviskeren er heilt død. e46

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute å kjørte og plutseli når jeg skulle viske så er viskeren heilt død. virker ikke på noen stille.

Sjekket over alle sikringene som er over hanskerommet da jeg ikke fann heilt ut hvilken som var til viskermotoren.

Er der ett rele til motoren? hvor finne jeg i såfall det?

Noen som har noen tips om hva det kan vere?

Bruker hendelen å bli gåend? eller visker motoren?

Dette er en 99mod 320i sedan.

Skrevet

Det skal være et rele til viskeren, sitter noen releer bak hanskerommet. Ta ut det og prøv viskeren din, om det klikker i releet, så ville jeg målt om motoren får spenning inn. Om releet er dødt, prøv å bytt med en av de andre? Vet ikke eksakt hvem av dem det er, men skal se om jeg kan finne ut av det..

Richard

Skrevet

Er ingen lyd i relea bak hanskerommet når jeg prøver å viske.

nå virket ikke spylinga heller.

Men finner ikke ut hvilket av relea som er til vindusviskeren.

Skrevet

Er sikring 52 og 59 i orden? skal være på 30 amp begge to..

Edit: Var ute en tur å hørte etter på bilen min, har alt demontert under der, så var lett å komme til. Når visker gikk var det ingen klikking i noen av de fire releene under der, forsøkte samtidig spyleren og ingen lyd da heller.. merkelig greier. Sitter vel en lur plass;)

Skrevet

Jeg har vært borti på jobben hos oss at vi har byttet hendler ved slike hendelser, rett og slett fordi det har skjedd en feil inne i den.

Går jo an å skru opp dekslene rundt hendelen og måle om du har spenning ut av den ved bruk og de forskjellige hastighetene + pos.0?

Det går også signaler via GM5 på dette her, er denne jeg sliter med ang. sentrallåsproblemer, men er samme modulen. Sitter bak hanskerommet den også, går tre kontaktstykker inn på den, hvit. Sier ikke det er feil på den, men kan ikke utelokke mulighetene når vi sitter her å spekulerer? hehe.

Skrevet

har vert vekke noen dager så har ikke fått sjekka noe meir. men spylinga virker av å til å av å til ikke. Tenkte å prøve å bytte rele i morga.

men veit noen hvilket av dei relea som er til viskern? der var 3-4 rele bak hanskerommet.

Skrevet

Fann releet i dag. Det sitter i boksen bakerst i motor rommet på venstre side. Brunt rele ca 5cm høgt. tok ut dette og satt det inn igjen. da virket viskeren igjen. så da var det nokk releet som lagde problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...