crazy2be Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 Har en e39 som de rister i ratte når eg bremser normalt, men trykker eg pedalen litt hardere ned forsvinner ristingen helt. Var en liten periode ristingen var vekk, skal ha vært skiftet bremse skiver og klosser framme på bilen i år ifølge han eg kjøpte bilen av. Har testet med andre felger å dekk dimensjoner rister enda! Noen som har en formeining om hva i svarte H...... de kan vær?
Olelink Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 selv om skiver og klosser nylig er skiftet kan de nye ha slått seg...
Kentii Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 2 ting, enten skivene eller ubalanserte felger.
Jonatan Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 Hadde akkurat det samme. Trodde det var skivene som hadde slått seg (det trodde i alle fall Autozentrum). Byttet skiver, klosser og calipere to ganger. Ble bitte litt bedre en kort tid, men det var åpenbart at det ikke var skivene som var årsaken. Viste seg at det var foringer i understellet som var dårlige. Hjulet vandrer (vibrerer) i det du begynner å legge kraft på bremsen. Dårlige foringer er en vanlig slitefeil på E39. Byttet foringer rund baut. Dyrt å bytte bak også, men nå er i all fall bilen tight og fin. Ikke noe vibrasjoner og ingen ulyd etc.
crazy2be Skrevet November 26, 2008 Forfatter Skrevet November 26, 2008 2 ting, enten skivene eller ubalanserte felger. de er ikke felgene som gjør de, som eg skrev har prøvd andre felger, 3 forskjellige faktisk so da vil eg si at de utelukker felger ganske sikkert
crazy2be Skrevet November 26, 2008 Forfatter Skrevet November 26, 2008 Hadde akkurat det samme. Trodde det var skivene som hadde slått seg (det trodde i alle fall Autozentrum). Byttet skiver, klosser og calipere to ganger. Ble bitte litt bedre en kort tid, men det var åpenbart at det ikke var skivene som var årsaken.Viste seg at det var foringer i understellet som var dårlige. Hjulet vandrer (vibrerer) i det du begynner å legge kraft på bremsen. Dårlige foringer er en vanlig slitefeil på E39. Byttet foringer rund baut. Dyrt å bytte bak også, men nå er i all fall bilen tight og fin. Ikke noe vibrasjoner og ingen ulyd etc. Takker skal få sjekket foringene før eg begynder å bruke penger på å skifte bremse skiver til ingen nytte . Men har også hørt at noen trur kansje de kan være en abs sensor som har klikka? veit fadern var ute for de med merca hans, ristet som f... når han bremsa, de var visst kun en abs sensor som var dårlig kontakt i
BRIO Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Begynn med casterstagsforinger. Det fikset biffen for meg
Eksos Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Siden du nevner det med at når du trykker pedalen harderre, kan jeg nevne at jeg opplevde det samme på en '00 M5 jeg lånte av en kompis. På EU kom det fram at det var kast i skiva, samt at nedre-styrekule var dårlig.. Skiva var vell hovedårsaken her, men styrekula hadde sikkert litt og si den også..
Kentii Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 2 ting, enten skivene eller ubalanserte felger. de er ikke felgene som gjør de, som eg skrev har prøvd andre felger, 3 forskjellige faktisk so da vil eg si at de utelukker felger ganske sikkert Ja da kan du jo utelukke det;) jeg hadde samme problem en gang da var det skivene. :
crazy2be Skrevet November 28, 2008 Forfatter Skrevet November 28, 2008 Siden du nevner det med at når du trykker pedalen harderre, kan jeg nevne at jeg opplevde det samme på en '00 M5 jeg lånte av en kompis. På EU kom det fram at det var kast i skiva, samt at nedre-styrekule var dårlig.. Skiva var vell hovedårsaken her, men styrekula hadde sikkert litt og si den også.. Skal få sjekket dette okså
Johnsen Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 2 ting, enten skivene eller ubalanserte felger. Nope, er nok foringene dine som har kveldet!
crazy2be Skrevet November 28, 2008 Forfatter Skrevet November 28, 2008 2 ting, enten skivene eller ubalanserte felger. Nope, er nok foringene dine som har kveldet! Kansje de ja Satser egentlig på de so eg blir kvitt problemet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå