Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e39 som de rister i ratte når eg bremser normalt, men trykker eg pedalen litt hardere ned forsvinner ristingen helt.

Var en liten periode ristingen var vekk, skal ha vært skiftet bremse skiver og klosser framme på bilen i år ifølge han eg kjøpte bilen av.

Har testet med andre felger å dekk dimensjoner rister enda! :evil:

Noen som har en formeining om hva i svarte H...... de kan vær?

Skrevet

Hadde akkurat det samme. Trodde det var skivene som hadde slått seg (det trodde i alle fall Autozentrum). Byttet skiver, klosser og calipere to ganger. Ble bitte litt bedre en kort tid, men det var åpenbart at det ikke var skivene som var årsaken.

Viste seg at det var foringer i understellet som var dårlige. Hjulet vandrer (vibrerer) i det du begynner å legge kraft på bremsen. Dårlige foringer er en vanlig slitefeil på E39.

Byttet foringer rund baut. Dyrt å bytte bak også, men nå er i all fall bilen tight og fin. Ikke noe vibrasjoner og ingen ulyd etc.

Skrevet
2 ting, enten skivene eller ubalanserte felger.

de er ikke felgene som gjør de, som eg skrev har prøvd andre felger, 3 forskjellige faktisk so da vil eg si at de utelukker felger ganske sikkert :P

Skrevet
Hadde akkurat det samme. Trodde det var skivene som hadde slått seg (det trodde i alle fall Autozentrum). Byttet skiver, klosser og calipere to ganger. Ble bitte litt bedre en kort tid, men det var åpenbart at det ikke var skivene som var årsaken.

Viste seg at det var foringer i understellet som var dårlige. Hjulet vandrer (vibrerer) i det du begynner å legge kraft på bremsen. Dårlige foringer er en vanlig slitefeil på E39.

Byttet foringer rund baut. Dyrt å bytte bak også, men nå er i all fall bilen tight og fin. Ikke noe vibrasjoner og ingen ulyd etc.

Takker skal få sjekket foringene før eg begynder å bruke penger på å skifte bremse skiver til ingen nytte .

Men har også hørt at noen trur kansje de kan være en abs sensor som har klikka? veit fadern var ute for de med merca hans, ristet som f... når han bremsa, de var visst kun en abs sensor som var dårlig kontakt i :roll:

Skrevet

Siden du nevner det med at når du trykker pedalen harderre, kan jeg nevne at jeg opplevde det samme på en '00 M5 jeg lånte av en kompis.

På EU kom det fram at det var kast i skiva, samt at nedre-styrekule var dårlig.. Skiva var vell hovedårsaken her, men styrekula hadde sikkert litt og si den også..

Skrevet
2 ting, enten skivene eller ubalanserte felger.

de er ikke felgene som gjør de, som eg skrev har prøvd andre felger, 3 forskjellige faktisk so da vil eg si at de utelukker felger ganske sikkert :P

Ja da kan du jo utelukke det;) jeg hadde samme problem en gang da var det skivene. ::)

Skrevet
Siden du nevner det med at når du trykker pedalen harderre, kan jeg nevne at jeg opplevde det samme på en '00 M5 jeg lånte av en kompis.

På EU kom det fram at det var kast i skiva, samt at nedre-styrekule var dårlig.. Skiva var vell hovedårsaken her, men styrekula hadde sikkert litt og si den også..

Skal få sjekket dette okså :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...